Auto verkocht, motor erbij of toch niet?

Ik neem aan dat de auto tegen de tijd dat ik 80 ben het zelf wel kan , want het lijkt me verschrikkelijk om je rijbewijs te moeten in leveren
Dat kunnen de auto's van tegenwoordig al hoor. Niet allemaal, maar een beetje luxere uitvoeringen hebben dat al. En steeds meer VW's hebben het. De nieuwe BMW 3-serie kan zelfs besteld worden met een hele aardige functie. Als je een smal steegje ingereden bent, en vervolgens kom je tot de ontdekking dat je niet verder kunt, dan kun je op een knopje drukken om de auto EXACT zo terug te rijden als je heen bent gereden. M.a.w. je hoeft helemaal niks te doen. De auto rijdt over dezelfde lijn achteruit zodat je daarna weer op een makkelijker stuk zelf kunt gaan rijden. In de smalle Italiaanse steegjes zou dat toch erg prettig werken :Y
 
Vorige week oud vrouwtje komt aan rijden , ze haar auto schuin in twee parkeervakken , ik dacht oké moet kunnen
Maar toen ging ze hem toch netjes rechtzetten waarbij ze zeker 5000 toeren draaide om achter uit te rijden
Zouden ze dat er ook uithalen bij zo’n keuring
Ik neem aan dat de auto tegen de tijd dat ik 80 ben het zelf wel kan , want het lijkt me verschrikkelijk om je rijbewijs te moeten in leveren

Dat met die toeren doet een bekende van mij ook.
Is nu 40 en heeft vanaf zijn 18e een rijbewijs en rijd nagenoeg elke dag.
Nooit schade of wat dan ook gereden, maar gevoel voor de koppeling heeft hij absoluut niet.
Altijd eerst half gas, dan de rest.
Ook bij een dieselbus waarbij je niet eens gas hoeft te geven bij het wegrijden.
 
Eigenlijk hadden we direct scherp moeten zijn.
Toen we een proefrit gingen maken brandde het lampje van de benzinemeter al. Er zat zo weinig brandstof in dat we .........................
Bekend verhaal.
In verleden wel op de autosloop gezien dat iedere auto die binnenkwam eerst alle benzine werd afgetapt.
Daar rijden ze zelf mee. (en geef ze eens ongelijk)
 
Herkenbaar wat je schrijft. Ik reed ook bijna niet meer omdat ik ook een bedrijfsauto heb en met ov kan reizen. Motor verkocht, ging toch weer kriebelen en ik wilde ook weer wat vaker met de motor naar het werk.
Ook ik wilde in eerste instantie een motor huren totdat ik de prijzen zag. 250 euro ben je zo kwijt voor een weekendje.
Nu een 125 cc motor gekocht. Had ik veel eerder moeten doen. Erg veel fun, neemt weinig ruimte in beslag, goedkoop in aanschaf en onderhoud, zuinig, licht je manoeuvreert hem gemakkelijk uit de schuur , en ideaal voor woon werkverkeer.

Een lichte motorfiets kan je net zoveel motorgevoel geven als een zwaardere fiets. Juist omdat ik hem nu gemakkelijker uit de schuur krijg rij ik nu ook veel meer.
 

Bijlagen

  • IMG_20240312_112410711_HDR.jpg
    IMG_20240312_112410711_HDR.jpg
    854,4 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan