Auto verkocht, motor erbij of toch niet?

Maar bij Private lease heb je na x jaar niets meer.
En zit je aan een contract vast. Bij lenen heb je in elk geval nog een auto en ben je flexibeler.

In beide gevallen geldt: vaak duurder dan zelf sparen. Iemand moet aan jou verdienen.
 
We zitten zeker op dezelfde lijn. Ook private leasen bekeken, maar dat voelt echt als geld wegdoen, maar je moet het gewoon berekenen op een bierviltje inderdaad.
Mijn motor is in 3 jaar misschien maar 2k minder geworden. Het is redelijk waardevast inderdaad.
Ik ga weer met jullie input mooi verder mee aan de slag. Wellicht rijd ik volgend jaar weer rond deze tijd nog steeds alleen motor haha.
Private lease is ook gewoon geld wegdonderen. Neem dan een lening.
 
Geld lenen voor een auto....
ik weet dat dit tegenwoordig heel 'normaal' is, maar zo'n ding schrijft harder af dan dat jij je lening terug betaald 🙈
je kunt goedkoper 1x een barrel kopen van €500.- en het geld dat je dat jaar moet betalen voor de lening of privat lease aan de kant zetten voor een betere auto het jaar er na. Ruil je het barrel weer in, krijg je al snel €250,- voor terug!
 
heb geen idee wat de markt en wetgeving gaat doen, maar dat kan opeens veranderen. Er is zoveel discussie over de wereld redden , etc, dat een auto een financiele risico investering kan worden. Je moet rekenign houden, dat een auto opeens slecht verkoopbaar zal zijn. Wil je dat niet, dan moet je dieper in je geld buidel graven en een nieuwere hybride of zelfs volledige elektrische auto kopen.
 
heb geen idee wat de markt en wetgeving gaat doen, maar dat kan opeens veranderen. Er is zoveel discussie over de wereld redden , etc, dat een auto een financiele risico investering kan worden. Je moet rekenign houden, dat een auto opeens slecht verkoopbaar zal zijn. Wil je dat niet, dan moet je dieper in je geld buidel graven en een nieuwere hybride of zelfs volledige elektrische auto kopen.
Daar heb ik al op geanticipeerd.
Maar voorlopig WIL ik nog NIX verkopen.
Ik hoef geen rekening te houden met risico van investering. Eigenlijk is nu het spul allemaal al afgeschreven.
Onlangs op Motorbeurs had ik geen enkele drang om iets nieuws te moeten gaan kopen.
Mijn spul is op leeftijd maar loopt nog prima! Echter de uitstoot zal niet voldoen aan de huidige normen.

Mijn
Bromfiets is 51 jaar. (zelfs met 2-takt)
Motor 1 is 39 jaar
Motor 2 is 20 jaar
Auto is 20 jaar.
 
heb geen idee wat de markt en wetgeving gaat doen, maar dat kan opeens veranderen. Er is zoveel discussie over de wereld redden , etc, dat een auto een financiele risico investering kan worden. Je moet rekenign houden, dat een auto opeens slecht verkoopbaar zal zijn. Wil je dat niet, dan moet je dieper in je geld buidel graven en een nieuwere hybride of zelfs volledige elektrische auto kopen.
Ik wil niet veel zeggen, maar een electrische auto moet je op dit moment volgens mij juist NIET kopen .. langzamerhand komen ze achter dat dat het niet gaat worden. De prijzen van tweedehandse electrische auto's zaken in een sneltreinvaart. Ik heb 2,5 jaar geleden weer een diesel gekocht. En als ik kijk naar de huidige waarde, dan valt mijn afschrijving reuze mee. En dan rij ik al een dikke zescilinder diesel ..
 
Dat is ook nix.
Gewoon niet het geld uitgeven wat je niet hebt.🤑
Genoegen kunnen nemen met een oud beestje!
No thanks. Soms is lenen slim.

Als je je centen liever in crypto laat zitten. :+
Ik wil niet veel zeggen, maar een electrische auto moet je op dit moment volgens mij juist NIET kopen .. langzamerhand komen ze achter dat dat het niet gaat worden. De prijzen van tweedehandse electrische auto's zaken in een sneltreinvaart. Ik heb 2,5 jaar geleden weer een diesel gekocht. En als ik kijk naar de huidige waarde, dan valt mijn afschrijving reuze mee. En dan rij ik al een dikke zescilinder diesel
“Het gaat het niet worden.” Nee, zo’n veel te dikke dinosaurusverbrander is de toekomst…..
 
Gewoon bij een motor blijven joh. Kopen in de winter, ding blijft behoorlijk waardevast, onkosten zijn laag en als je er van af wil zou je hem zelfs kunnen laten verhuren om er nog wat aan te kunnen verdienen. Ik heb de Fazer pas net maar dat is wel het plan als de Kawa er is. Paar weekendjes de Fazer laten verhuren en de onkosten van dat ding zijn er al uit 😄

Wil je hem echt wegdoen dan kun je rond het voorjaar nog een leuke prijs voor vangen.
 
Het gaat financieel prima met jou als dit jouw dilemmas zijn. Ik schat in dat je een goed inkomen hebt.

Bedenk je dat als je graag wilt motorrijden, dat dat met jouw budget prima te doen is. Er zijn er die het met veel minder budget lukt om en een auto en een motor te hebben.

Ik snap heel goed dat een auto naast de motor fijn is om te hebben, maar de auto die je kiest is een dure optie om van A naar B te gaan. In mijn ogen is het belangrijkste bij zo'n auto dat je aan anderen kunt laten zien dat je het kunt betalen en waarschijnlijk ben je ook een beetje verliefd op het idee dat je zo'n mooie auto hebt.
Bij een motor-forum gaan wij bedenken hoe je motor kunt blijven rijden. Voor een derde van de prijs van de Q3 heb je een prima auto waarin je je veilig, warm en droog kunt verplaatsen. Als je een kleiner model zoekt, dan kan je ook nog een stoere auto hebben voor die prijs. Dan houd je geld over om motor te kunnen rijden. Dan kan je elke ochtend kiezen wat je doet.

Dit zou mijn advies zijn.
 
In mijn ogen is het belangrijkste bij zo'n auto dat je aan anderen kunt laten zien dat je het kunt betalen
.........................en waarschijnlijk ben je ook een beetje verliefd op het idee dat je zo'n mooie auto hebt.
Voor een derde van de prijs van de Q3 heb je een prima auto waarin je je veilig, warm en droog kunt verplaatsen.
Nou dat geldt niet voor mijn auto hoor! Ik ben er zeker ook niet verliefd op.
Ik heb een oude Agila met kachel en met airco en idd je zit droog.

Dit gebakje kost slechts enkele knaken.
Het kost nix en het is ook nix. Toch heel prettig om te hebben bij slecht weer!
Ook NU heel fijn om mijn gerepareerde lekke voorband op te halen bij de motor-dealer.
 
“Het gaat het niet worden.” Nee, zo’n veel te dikke dinosaurusverbrander is de toekomst…..
Wegens omstandigheden moest mijn vriendin haar electrische auto vorig jaar verkopen.
Een jaar eerder had €9.000,00 gescheeld.
Toen kwamen we voor een lampje in de bumper en wilde de dealer hem eigenlijk wel inkopen (nieuwe niet leverbaar).
Nu was de nieuwe overjarig van €30.000 voor €20.000. :')
 
Ik zei dus al dat het een gebakje is. Waardeloze auto!

Als moet ga ik morgen een fatsoenlijke auto kopen. (zonder krediet)
Maar voor mij is niet nodig de schijn op te houden voor de buurt.
 
Ik zei dus al dat het een gebakje is. Waardeloze auto!

Als moet ga ik morgen een fatsoenlijke auto kopen. (zonder krediet)
Maar voor mij is niet nodig de schijn op te houden voor de buurt.
Niks mis mee toch met een Agiltja als die je probleemloos droog van a naar b brengt, de genotkilometers maak je op 2 wielen, lijkt me een goede deal. :t
Ik heb hier de keus uit een aantal grote luxe auto,s maar toch rijd ik het liefste in mijn Pandatje 100hp met 4x4 vering en ophoogbussen +6cm in totaal, heerlijk over drempels raggen zonder enige aanraking of dergelijke, dat die bijna 3ton gelopen heeft zie je er verder niet aan af.
 
Nee, zo’n veel te dikke dinosaurusverbrander is de toekomst…..
Nou, je kunt zeggen wat je wilt, maar de verbranding van mijn auto is schoner dan veel benzine auto's en motoren. De binnenkant van mijn uitlaten zijn nog altijd helemaal schoon terwijl de uitlaat van de benzineauto van mijn vrouw (zelfde bouwjaar, zelfde merk) behoorlijk zwart is. De moderne diesels zijn vele malen schoner dan veel benzine auto's ..
 
Laatst bewerkt:
maar toch rijd ik het liefste in mijn Pandatje 100hp met 4x4 vering en ophoogbussen +6cm in totaal, heerlijk over drempels raggen zonder enige aanraking of dergelijke, dat die bijna 3ton gelopen heeft zie je er verder niet aan af.
Geweldig zo'n Panda 4x4. Vorig jaar had ik overwogen om zo'n ding uit Italië te halen. Daar zijn ze nog redelijk goed vindbaar tegen redelijke prijzen ook.

Overigens, aan Chinese electrische auto's moet je waarschijnlijk helemaal niet meer beginnen: in Engeland willen verzekeraars verschillende auto's niet meer verzekeren. Wat blijkt? Bij schade kunnen ze geen onderdelen krijgen waardoor de auto's versneld total-loss verklaard moeten worden. Dat lijkt een trend te worden. Nou, dan weet ik wel wat dit met de dagwaarde gaat doen ... Het is dan niet of, maar wanneer dit overwaait naar andere landen.
 
Ik wil niet veel zeggen, maar een electrische auto moet je op dit moment volgens mij juist NIET kopen .. langzamerhand komen ze achter dat dat het niet gaat worden. De prijzen van tweedehandse electrische auto's zaken in een sneltreinvaart. Ik heb 2,5 jaar geleden weer een diesel gekocht. En als ik kijk naar de huidige waarde, dan valt mijn afschrijving reuze mee. En dan rij ik al een dikke zescilinder diesel ..
Vandaag heb ik meer onderzoek gedaan naar mijn beoogde auto, maar PHEV zal in 2025 en 2026 echt moeilijk te verkopen zijn, vanwege de veranderende BPM wetgeving.
Ik kijk nu weer maar naar een benzine-auto. Dat scheelt ook in de aanschafwaarde en ik kan over jaar of 5 weer kijken wat de stand van zaken is op het gebied van wetgeving.
 
Het gaat financieel prima met jou als dit jouw dilemmas zijn. Ik schat in dat je een goed inkomen hebt.

Bedenk je dat als je graag wilt motorrijden, dat dat met jouw budget prima te doen is. Er zijn er die het met veel minder budget lukt om en een auto en een motor te hebben.

Ik snap heel goed dat een auto naast de motor fijn is om te hebben, maar de auto die je kiest is een dure optie om van A naar B te gaan. In mijn ogen is het belangrijkste bij zo'n auto dat je aan anderen kunt laten zien dat je het kunt betalen en waarschijnlijk ben je ook een beetje verliefd op het idee dat je zo'n mooie auto hebt.
Bij een motor-forum gaan wij bedenken hoe je motor kunt blijven rijden. Voor een derde van de prijs van de Q3 heb je een prima auto waarin je je veilig, warm en droog kunt verplaatsen. Als je een kleiner model zoekt, dan kan je ook nog een stoere auto hebben voor die prijs. Dan houd je geld over om motor te kunnen rijden. Dan kan je elke ochtend kiezen wat je doet.

Dit zou mijn advies zijn.
_O-Je vult nogal wat in.
En ja..ik voel me een beetje aangesproken:P

Ik rijd een vergelijkbare auto als waar @12mm naar kijkt. Met een inkomen dat, volgens de Nederlandse maatstaven, toch echt alles behalve goed is. ;) Financieel gaat het prima ja, alleen maar door bepaalde keuzes die ik in het leven maak.
En dat anderen mijn auto kunnen zien is echt totaal onbelangrijk. Sterker nog, ik heb het liefst dat ze er ver bij uit de buurt blijven. :P
Ik geniet elke keer van (o.a. het gemak en comfort) de auto en dat is het enige waarvoor ik hem heb.

Mijn advies voor @12mm : lekker doen waar je je goed bij voelt!:t
 
  • Leuk
Waarderingen: 12mm
_O-Je vult nogal wat in.
En ja..ik voel me een beetje aangesproken:P

Ik rijd een vergelijkbare auto als waar @12mm naar kijkt. Met een inkomen dat, volgens de Nederlandse maatstaven, toch echt alles behalve goed is. ;) Financieel gaat het prima ja, alleen maar door bepaalde keuzes die ik in het leven maak.
En dat anderen mijn auto kunnen zien is echt totaal onbelangrijk. Sterker nog, ik heb het liefst dat ze er ver bij uit de buurt blijven. :P
Ik geniet elke keer van (o.a. het gemak en comfort) de auto en dat is het enige waarvoor ik hem heb.

Mijn advies voor @12mm : lekker doen waar je je goed bij voelt!:t
Haha inderdaad. Ik heb geen gezin, dus ik hoef mij niet druk te maken om enorme onvoorziene kosten. Afgelopen jaren altijd rationeel geleefd en heeft mij ver gebracht. Leuke woning, prima baan en dergelijke, maar goed je leeft maar een keer.
Heb jij ook een PHEV? Hoe kijk jij naar de BPM wijzigingen?
 
Heb jij ook een PHEV? Hoe kijk jij naar de BPM wijzigingen?
Nee, bewust niet voor gegaan. Durf het met alle ontwikkelingen nog niet aan zegmaar. Dus voor de laatste keer nog maar een benzine auto gekocht..een uitspraak die ik bij mijn laatste 3 auto's gedaan heb overigens._O-
Daarbij hield het me ook tegen dat de actieradius van een PHEV minder is dan wat ik per dag rijdt. Volledig elektrisch ook nog overwogen, maar met een caravan erachter niet praktisch met de actieradius van de huidige modellen. :P
 
  • Haha
Waarderingen: 12mm
Privat Lease is een gevaarlijk product. Het biedt gebruiksgemak en je hebt geen incidentele/onvoorziene kosten. Daar betaal je een stevige prijs voor. Eigenlijk alleen geschikt voor mensen met stevige financiële draagkracht. Mensen die na de looptijd het vermogen hebben om een eigen auto te kopen.
In de praktijk blijkt echter dat juist diegenen die weinig financiële draagkracht hebben, het zien als een kans om een nieuwe auto te rijden.
Fout !!!! Als je nu niet kunt sparen voor een eigen auto, kun je dat bovenop het lease bedrag al helemaal niet meer.
 
Privat Lease is een gevaarlijk product.
Het biedt gebruiksgemak en je hebt geen incidentele/onvoorziene kosten. Daar betaal je een stevige prijs voor. Eigenlijk
Ik kan me prima een nieuwe(re) auto veroorloven.
Maar ik vind dat helemaal niet nodig en het is ook niet nodig.

Kan genoegen nemen met mijn Opeltje Agila van 20 jaar oud.
Onvoorziene kosten? Behalve een keer nieuwe bandjes of andere accu heb ik er geen last van.
Hier vlakbij zo'n niet-merk garage, die de rekening beperkt weet te houden.
Denkt mee met klant. Tijdje terug was mijn spiegel eraf geslagen. Zij stellen dan zelf voor om een imitatie te monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan