ieder z'n voorkeuren.
Zijn er meer mensen die van een zware naar een lichte basic motor zijn gegaan? Bevalt het, of krijg je enorme spijt?
ligt er helemaal aan wat je voorkeur is qua motor.
Ik ben door samenloop van omstandigheden wel lichter gaan rijden, en heb er totaal geen spijt van gehad.
Heb eerst motoren van 600, 800 en meer dan 1000 cc gereden, maar dat was nog in de tijd dat 130 op de snelweg normaal was.
Maar na een tijdje motorloos te zijn geweest, eens voor de grap een motor gehuurd: een Suzuki GSX250R
een a2 machientje wel te verstaan, want die waren voor mij destijds beter te veroorloven dan de zwaardere motoren.
Dit was mn eerste rit op een lichte fiets, en het ding reed gewoon hartstikke fijn.
Zo fijn dat ik hem meerdere keren huurde.
dat ´fijne´ zat hem niet zozeer in vermogen (dat is juist het enige wat opvalt door afwezigheid), maar wel in t comfortabele zadel, alsook de rijeigenschappen en ´het gevoel´ alsof je een zwaardere machine rijdt.
veel lichte fietsen ogen en voelen ook als zodanig, maar daar zijn gelukkig genoeg uitzonderingen op
en inmiddels staat diezelfde huur-motor als mijn eigendom in de schuur.
Als veel vermogen onder je rechterpols een must is -> niet doen.
Ben je vooral een tour rijder die het niet uitmaakt hoeveel collega rijders je achterlaat bij de stoplichten, dan kan het wel eens beter uitpakken dan je denkt.
En een gunstig verbruik (de mijne rijd gemiddeld 1:30) is dan ook mooi meegenomen.
Just my view on the subject
Gr.
Lonewulf