JHW
MF veteraan
- 19 sep 2015
- 1.242
- 1.546
Meestal gaan motorrijders steeds zwaarder rijden. Tot nu toe heb ik dat ook gedaan. Ik ben begonnen op een Bandit 600 en nu rijd ik alweer een tijdje op een Bandit 1200. Een hele fijne motor, maar wel van de oude stempel. Zwaar, veel vermogen en hij wil het liefste een beetje doorrijden. Maar dat laatste wordt steeds moeilijker. Want door het drukke verkeer tokkel ik meestal rond met lage toeren, en soms is het dan best een beetje werken om die 240 kg rijklaar in het gareel te houden. Maar als je eenmaal gas kan geven is het natuurlijk feest en trekt die motor als een lier.
Steeds vaker denk ik eraan om back to basic te gaan en een motor te proberen zoals een Kawa Versys 300 X of een Royal Enfield Himalayan. In ieder geval iets lichters waarmee je makkelijk op rustig tempo kan rondknorren. Een motor waarmee je helemaal niks hoeft te bewijzen, omdat je toch geen vermogen hebt. En je gaat rijden om het ritje en niet om zo hard mogelijk door een bocht te gaan.
Zijn er meer mensen die van een zware naar een lichte basic motor zijn gegaan? Bevalt het, of krijg je enorme spijt?
Steeds vaker denk ik eraan om back to basic te gaan en een motor te proberen zoals een Kawa Versys 300 X of een Royal Enfield Himalayan. In ieder geval iets lichters waarmee je makkelijk op rustig tempo kan rondknorren. Een motor waarmee je helemaal niks hoeft te bewijzen, omdat je toch geen vermogen hebt. En je gaat rijden om het ritje en niet om zo hard mogelijk door een bocht te gaan.
Zijn er meer mensen die van een zware naar een lichte basic motor zijn gegaan? Bevalt het, of krijg je enorme spijt?