Ben jij trouw aan je merk?

Ik ben trouw aan

  • Honda

    Stemmen: 97 26,7%
  • BMW

    Stemmen: 22 6,1%
  • Suzuki

    Stemmen: 73 20,1%
  • Kawasaki

    Stemmen: 58 16,0%
  • Aprilia

    Stemmen: 11 3,0%
  • Moto Guzzi

    Stemmen: 12 3,3%
  • MV Agusta

    Stemmen: 5 1,4%
  • Hyosung

    Stemmen: 4 1,1%
  • Ducati

    Stemmen: 32 8,8%
  • Iets anders namelijk...

    Stemmen: 49 13,5%

  • Totaal aantal stemmers
    363
Suzuki gsx600f uit 1991.
Nu een kawasaki z1000 uit 2005.

Kan nog niet stellen of ik merk trouw ga blijven. Wel moet ik zeggen dat ik de indruk heb dat de suzuki's sterke motoren zijn. M'n gsx had 103.000 gelopen en startte afgelopen weekend zonder problemen. Ook twee maand terug toen ie uit z'n winterslaap kwam gaf ie geen problemen. Nu eens kijken of ie ook zo sterk blijft bij de nieuwe eigenaar.
En ook eens zien hoe de z1000 me gaat bevallen. Tot op heden vind ik het een fantastisch rijdende motor :-)
 
Laatst bewerkt:
Motoren: Een waslijst Honda's sinds 1999
Auto's: Een waslijst Volvo's sinds 2001

Ja, ik ben wel merkentrouw, maar ook alleen naar bepaalde legendarische modellen toe. Een nieuwe Volvo is in feite een Chinese Ford, dus dan is het "merk" niet zo relevant meer.
 
Mijn portemonne (én stallingsruimte) bepaalt min of meer mijn motorkeuze, het liefst zou ik een bmw met een boxermotor rijden maar dat is me te duur. Ik kijk dus gewoon wat er binnen het budget valt en wat ik mooi vind, en welk merk dat nou is maakt met eigenlijk niet uit
 
Ik snap dat merkentrouw niet helemaal. Als Honda over 2 jaar bekend staat om het leveren van slechte blokken die binnen 10k gereviseerd moeten worden lijkt het mij stug dat je Honda blijft kopen, zelfde uiteraard voor andere merken :Y

Heb nu nog geen jaar mijn rijbewijs en heb afgelopen week net mijn 3e motor gekocht. Eerste was een Yamaha Thundercat, top fiets! Tweede was een Aprilia SL1000 Falco, ook een top fiets! Nu rij ik Honda VFR, moet zich nog bewijzen maar past (als ie zich goed bewijst) op dit moment beter bij mijn situatie.
 
Nee, verre van...
Ben zelfs niet trouw gebleven aan mijn 2-cilinder gevoel...

Van Yamaha, naar 2 Suzuki's, naar een Kawasaki en nu een Triumph...
En wat voor één... *D
 
Ik snap dat merkentrouw niet helemaal. Als Honda over 2 jaar bekend staat om het leveren van slechte blokken die binnen 10k gereviseerd moeten worden lijkt het mij stug dat je Honda blijft kopen, zelfde uiteraard voor andere merken :Y

Heb nu nog geen jaar mijn rijbewijs en heb afgelopen week net mijn 3e motor gekocht. Eerste was een Yamaha Thundercat, top fiets! Tweede was een Aprilia SL1000 Falco, ook een top fiets! Nu rij ik Honda VFR, moet zich nog bewijzen maar past (als ie zich goed bewijst) op dit moment beter bij mijn situatie.
En ik maar denken dat ik er met 3 veel heb gehad in 2 jaar _O-
Heb nu toevallig mijn derde honda :Y
 
Totaal niet trouw aan een merk maar wel veel Honda's (meer dan 10) gehad.
Maar verder ook:

Ducati (2)
MotoGuzzi
Yamaha
Suzuki (2)
Kawasaki
Triumph

En ik sluit geen enkel merk uit voor de toekomst....... :]
 
Laatst bewerkt:
Laatste 15 jaar een duc....en er komt geen andere merk....omdat de duc en ikzelf over een paar jaar met pensioen ga!
 
KTM FTW.
Heb een Ducati, Yamaha gehad en ook nog eens van alles gereden. Na de SMC had ik bij elke niet-KTM fiets het gevoel dat ik er qua fun zwaar achteruit zou gaan. Dus is het weer een KTM geworden en voorlopig hou ik het daarbij!
 
Suzuki en Aprilia beide... wat moet ik nu invullen? :P

Heb mijn RS125 nog steeds, RS250 en RSV-R erbij. Heb heel veel Gixxers gehad, nu nog steeds 1. Maar ook Honda, een paar verdwaalde Yamaha's en 1 Kawasaki gehad en nu een KTM erbij.

Wat moet ik nu in de poll invullen? :P
 
In 2008 mijn eerste Suzuki GSXR600 2004 gekocht. Na 4 jaar wederom een Suzuki GSXR. Wel trouw aan mn merk
 
Ik ben niet zo merkgebonden met motoren als bij auto's eigenlijk:

Mijn motoren:
Suzuki GSX400E
Kawasaki: KZ400/GPZ500S/ZR750Zephyr
Honda CB250/NT650 Deauville
Yamaha TRX850

(dikgedrukt heb ik nog)

Wel voornamelijk 2 cilinders, maar da's eigenlijk ook puur toeval.

De meeste motoren zijn wel te betalen en qua vaste lasten maken ze weinig verschil dus is maar net hoe de wind staat en wat je tegen komt. Bij auto's is dat vaak toch anders vind ik. :Y
 
Laatst bewerkt:
Neu, valt wel mee,
Ik kocht mijn eerste BMW in 1986 en heb er nu vijf staan. Tussendoor wel andere gehad, maar luchtgekoelde tweecilinder cardanfietsen zijn er niet van alle merken.
 
Zolang het maar een Italiaan is. De eerste twee waren Suzuki's maar daar zie ik mezelf niet zo snel weer op rijden. Liefst een dikke twin, helaas nu een 3-pitter.
- Suzuki
- Suzuki
- Moto Morini
- MV Agusta
 
Laatst bewerkt:
Eens ff kijken..

Cross:
Yamaha YZ 125 1979
Honda CR125 1984
Honda CR250 1988
Kawa KX250 1994
Kawa KX 250 1996
Kawa KX 250 1994 Enduro
Honda CR250 2001 Enduro
Kawa KX250 1998 Enduro

Straat/Circuit:

Laverda 750SF 1972 (verkocht.... domdomdom....)
Ducati 900 Superlight 1995
Kawa ZX7R 1999 Racer
Ducati 748SP Racer 1995 (Nog in bezit)
Suzuki GSXR1100 1993
Ducati 749S 2006
Suzuki GSXR750 2006
Honda CBR1000RR 2008 Racer
Ducati 848 Evo Corse 2013 Racer (huidige racer)

Is al wel een aardig lijstje geworden, met een lichte voorkeur naar Ducati...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben merk trouw

1998 Suzuki gsxr 1995
1999 Suzuki gsxr 1998
2007 Suzuki TL1000R 1998
2008 Suzuki gsxr 2007
2009 Suzuki gsxr 2008
2011 Suzuki gsxr (circuit) 1999
2012 Suzuki gsxr (circuit) 2006
 
Laatst bewerkt:
Ik koop wat ik geschikt/mooi vind, lekker vind rijden, de goede prijs heeft én volgens mij kwalitatief goed is. Het merk maakt me dan niet zoveel uit.
 
Ik ben niet zo zeer merk gebonden.. Meer kenteken gebonden heb mn huidige fiets al bijna 10jaar. Het is mijn 3de Honda. Daarvoor als eerste motor een kawasaki LTD gehad. Mocht ik hetg eld hebben komt er een Truimph daytona 675TT
 
Terug
Bovenaan Onderaan