Benelli Tornado TNT 125

Dat is echt een koopje.
Het is dat ik al voorzien ben en content met miene Honda Grom, maar anders.......dan wist ik het wel.
Deze TNT125 zal dan ook na het weekend niet meer te koop zijn.

En die is ook al verkocht.
Voor die prijs was dat inderdaad te verwachten.
 
Aha...dat was idd te verwachten.
Als ik mijn huidige Honda Grom niet had gehad dan had ik zekers gehapt op die witte TNT125.
 
Als je zo'n kleine TNT aanschaft kan je er niet veel op verliezen. Deze zou voor meer ook zijn weggegaan en misschien is dat ook gebeurd. Er was zoveel belangstelling in korte tijd, dan bieden ze vaak over de vraagprijs.
Zijn leuke hebbedingen.
 
Gelijk heb je.
De persoon die deze witte TNT125 daadwerkelijk voor die 1500 euro heeft kunnen kopen zou zich in de handen mogen knijpen.
Hij/zij heeft er in elk geval een bijzondere machine aan.
 
Die vele regen is niet erg hoor, spoelt mooi de pekel weg. Met mijn NMAX scheur ik wel door de pekel, mijn ER-6N blijft op hok tot de straten schoon zijn.
Maar goed, meeste is nu wel redelijk weggespoeld. In Zeeland hebben ze vannacht nog wel gestrooid.

Die TNT125 voor 1500 euro is een leuke prijs, maar 2899 oid wat ie nieuw kost, blijft ook een nette prijs. Snorscooters kunnen meer kosten.
Blijft echt jammer dat Honda de prijs van de MSX en Monkey zo omhoog heeft gegooid. Maar goed, dat laatste heb ik al veel te vaak gezegd. :P
 
Laatst bewerkt:
Zou het forse prijsverschil tussen deze 2 machines dan alleen maar zitten in de merknaam of toch het eventuele kwaliteitsverschil in zijn geheel?
Want laten we wel wezen....een Toyota doet eigenlijk toch ook niet onder voor een BMW?
En een beetje BMW kost toch fors meer.
Is het dan werkelijk alleen maar de naam van het merk wat de prijs zo opdrijft?
Zou toch zot zijn.
 
De naam doet heel veel. Wat denk je dat een iPhone kost om te produceren? Honda heeft een goede naam en is betrouwbaar. Ik DENK dat de kwaliteit hoger ligt dan dat van Benelli, maar dat kan ik alleen beoordelen als ik beide in mijn schuur heb staan en er een paar jaar mee ga rijden.
Ik weet wel dat mijn Yamaha van 4000 euro dus al roest heeft op de schijfrem op de delen waar de remblokken niet komen. Mag dat? Als dat ding nog niet eens een jaar oud is, denk ik van niet. Maar ik ga er ook mee door de pekel en mijn schuur is nou niet bepaald vrij van vocht (ondanks extra ventilatieroosters). Staat ie in een verwarmde garage en spoel ik 'm na pekelritten af, dan heb je dat soort dingen niet. :)

Het is dat ik er al twee motoren (nou ja, een motorscooter) heb staan en de verzekeringen ook niet goedkoop zijn, anders stond er wellicht nog een derde.
Aan de andere kant vraagt Benelli wel serieuze prijzen voor de 502's en dan ben ik sneller geneigd om vertrouwd Japans te kopen. Maar zet Benelli de motoren voor veel minder neer, dan denkt men weer dat het rommel is. Je moet er echt naar kijken over de jaren heen. Anyway, voor 2899 zou ik de gok wel wagen. Ik wilde alleen een motorscooter erbij en geen klein schakelmotortje, maar er komt nog wel een keer een funbike. Of het nu TNT, Monkey of MSX-SF is.
Eigenlijk zou Benelli er een paar in bruikleen moeten geven aan mensen die er dan regelmatig over berichten, maar dat kan natuurlijk ook negatief uitwerken als er wel problemen zijn. :)
 
Zo, vandaag weer lekker zitten sturen met zowel de TNT als met de Sym Joymax ik moest ervan profiteren want morgen alweer felle regen... wat de kwaliteit betreft tussen Benelli en Honda: Ben er vrij zeker van dat Honda betere kwaliteit is maar of dat het prijsverschil goedmaakt?
 
Ben het met jullie beiden eens.
Wat me dan wel verbaast was die witte TNT125 van 2018 met weinig kilometers op de teller voor slechts 1500 euro.
Van zo’n aankoop en bedrag kunnen we slechts dromen als het een Honda MSX betrof.
Vind het verschil zo groot ondanks dat het waarschijnlijk beide goed rijdende machines zijn.
 
Glennix, wat fijn dat jouw TNT125 goed bevalt en prettig rijdt.
Je zult onderhand de machine al wel kennen na de nodige kilometers ermee te hebben gereden.
Hoop dat het zadel met name op de langere ritten goed vol te houden is voor het zitvlak.
Maak er een mooie zondag van.
 
Ik had graag het zadel van de Monkey ook op de TNT gehad. :P Moet nog even wennen aan het zadel van de TNT voor langere ritten. Ik ben verwend met het zadel op de Sym Joymax-Z, dat is net een comfortabele zetel, ik heb nog nooit zo een comfortabele motor(scooter) gehad.
Maar de TNT is meer motor rijden, daar hoor je op te werken. :]
Voor jou ook nog een fijne zondag. @dylanpilot
 
Dankjewel glennix.
Gaat vast lukken want de voorspelling hier is dat het zekers tot de middag droog zal blijven en met een beetje geluk zelfs tot in de namiddag.
Dan kan er heerlijk worden genoten van de tweewieler.
Mag ik vragen aan jou of jij inmiddels al kunnen vast hebt stellen hoe snel jouw TNT125 gaat?
Mijn Honda MSX gaat helaas niet zo rap want de topsnelheid schommelt tussen de 90 a 100.
Het is merk ik helaas ook sterk afhankelijk van het weer.
De harde tegenwind kan een flinke spelbreker zijn en volgens mij is de kou ook een factor die de topspeed remt.
Niet dat het me erg dwarszit hoor, maar tijdje terug wilde ik graag eens opschieten en toen leek er weinig puf in te zitten op topsnelheid.
Was toen zo’n hele koude winderige regenachtige dag.
Ze wilde toen echt niet vlot gaan.
Zomers tijdens windarme/droge warme dagen gaat ze veel lekkerder.
Kennelijk hebben dit soort verschillen toch effect op dat kleine blokje.
 
Ik heb de de topsnelheid nog niet kunnen vaststellen, dat is pas voor na het eerste onderhoud. Tot nu toe even 95 op de teller gereden en dan weer het gas gelost. De Benelli TNT moet je goed op toerental houden, anders mis je kracht. Ik weet nog een aantal jaren geleden toen ik nog een MSX had dat ik met harde tegenwind niet boven de 85 km/u uitkwam. Zowel de MSX/Monkey/TNT zijn erg afhankelijk van de omstandigheden.
 
Oké en duidelijk.
Hoor het tzt graag van je wat de TNT125 op top doet.
De MSX is inderdaad mager op topsnelheid.
Kreeg haar van de winter met tegenwind niet boven de 90.
En dat is dan een werkelijke snelheid die ik aflees van mijn Garmin navigatie systeem.
De digitale teller overdrijft flink kan ik zeggen.
Dat is voor mij de hoofdreden waarom ik met deze kleine telg geen enden op de snelweg ga rijden.
Vind het zonde om langere tijd vol gas te moeten rijden om dan nog enigszins met het overige verkeer mee te kunnen komen.
( even ervan uitgaande dat we dan 100 mogen op de snelweg )
Ze doet dus feitelijk alleen maar dienst voor binnen de stad en op de 60/80 wegen.
 
Oké en duidelijk.
Hoor het tzt graag van je wat de TNT125 op top doet.
De MSX is inderdaad mager op topsnelheid.
Kreeg haar van de winter met tegenwind niet boven de 90.
En dat is dan een werkelijke snelheid die ik aflees van mijn Garmin navigatie systeem.
De digitale teller overdrijft flink kan ik zeggen.
Dat is voor mij de hoofdreden waarom ik met deze kleine telg geen enden op de snelweg ga rijden.
Vind het zonde om langere tijd vol gas te moeten rijden om dan nog enigszins met het overige verkeer mee te kunnen komen.
( even ervan uitgaande dat we dan 100 mogen op de snelweg )
Ze doet dus feitelijk alleen maar dienst voor binnen de stad en op de 60/80 wegen.
daar zijn ze ook voor gebouwd . zo`n 90 / 100 is ook best hart voor die kleine wieltjes . en je heb ook maar 9 / 10 pk
 
95-100km/u is idd vrij normaal. 100 km/u haalde ik vaak niet op de Monkey. Meestal was bij 95km/u de koek op. Wind tegen is helemaal een ramp, maar dat is het op elke 125cc. Dan zuipen ze ook behoorlijk als je in het open veld de wind vol op je bek hebt. En mijn NMAX 155 met wind tegen gaat ook niet veel verder dan bijv. 105 km/u.
 
De advertentie was ook verlopen op Marktplaats. Dus dat heeft Marcel afgewacht. 8)7
 
Motorport Hippolytushoef verkoopt ze nieuw voor € 2.499. Aanbieding tot 31 maart.
Ik kocht er een keer een motor ongezien en die werd zonder bijkomende kosten bij mij thuis afgeleverd.
 
Netjes en wat een matsprijs voor zo’n TNT125.
Daar koop je amper een 2e hands Honda MSX voor.
Laat staan een nieuwe.
 
Hoi glennix.
Hoe gaat het met de TNT125?
Al de nodige kilometers erop?
Gaat dit weekend droog en goed weer worden dus heerlijk om rond te toeren.
 
Netjes en wat een matsprijs voor zo’n TNT125.
Daar koop je amper een 2e hands Honda MSX voor.
Laat staan een nieuwe.
Deze is niet mini, maar ook leuk zo in het zwart/groen. :)

NIEUW NIEUW NIEUW MASAI FURIOUS 125CC A1 RIJBEWIJS
€ 2.999,00
 
Terug
Bovenaan Onderaan