Benzine kwartje

Het zijn echt de jongens als Shell en Esso dit het doen. De figuur is wat oud maar kon zo snel niets vinden.

full



Wat een marge, risico ligt ook bij hem en wat krijgt de overheid

Wil je hier wat aan doen dan moeten we allemaal thuislijven en gaan fietsen de overheid mist de meeste inkomsten. Maar ja dan kunnen we niet gaan werken, dan verdienen we niets, kortom dan zijn we ook klaar.
 
Het zijn echt de jongens als Shell en Esso dit het doen. De figuur is wat oud maar kon zo snel niets vinden.

(Afbeelding)


Wat een marge, risico ligt ook bij hem en wat krijgt de overheid

Wil je hier wat aan doen dan moeten we allemaal thuislijven en gaan fietsen de overheid mist de meeste inkomsten. Maar ja dan kunnen we niet gaan werken, dan verdienen we niets, kortom dan zijn we ook klaar.


als ik alles optel - kom ik op 1.44,9 uit. Waar blijft die 0,1 :?

en trouwens de overheid rekent zich 2 keer rijk, omdat ook de gasprijs tegenwoordig gekoppeld is aan de olieprijs. Stelletje NATSERS :(
 
Na aanleiding van een verhaal in de telegraaf, gooi ik ook maar eens zonnebloem olie in m'n vito €0.59L als ik 't een beetje aanlengt met diesel dan scheelt 't me al gauw €20 op een tankie :P

Helaas lust de brommer geen zonnebloem olie.
 
Ik heb die kop ook op de voorpag. van het leugenaartje zien staan.
Ik denk dat het waar is, dat "het Nederlandse huishouden" fors extra geld kwijt is ten gevolge van de idioot hoge olie- en gasprijs (zolals al gezegd, onze overheid verdient leuk bij door de gekoppelde gasprijs).
Dan hebben we het nog iet eens over alles wat ook duurder wordt omdat het uit of met hulp van olie gemaakt wordt.

Omdat de rotzooi schaars wordt / of kunstmatig wordt gehouden zal een pijsdaling naar acceptabel niveau er helaas niet inzitten, vrees ik.
 
het meest frustrerende is dat iedereen weet dat de overheid degene is die ons enorm naait. Maar we kunnen er niets tegen doen. De volgende regering zal ook niets aan de prijzen doen. Die wordt waarschijnlijk roder dan rood afgedekt met een groene saus. dan krijg je pas millieuheffingen. En hoeveel mensen zitten in de shit door de brandstof? Scheelt mooi 432 euro per jaar. Moet je straks eens kijken als ook de hypotheekrente aftrek eraf is. Dan weet iedereen pas wat shit is.

Zwaar klote, wat kunnen we er nou aan doen??
 
het meest frustrerende is dat iedereen weet dat de overheid degene is die ons enorm naait. Maar we kunnen er niets tegen doen. De volgende regering zal ook niets aan de prijzen doen. Die wordt waarschijnlijk roder dan rood afgedekt met een groene saus. dan krijg je pas millieuheffingen. En hoeveel mensen zitten in de shit door de brandstof? Scheelt mooi 432 euro per jaar. Moet je straks eens kijken als ook de hypotheekrente aftrek eraf is. Dan weet iedereen pas wat shit is.

Zwaar klote, wat kunnen we er nou aan doen??


Eeeuh allemaal een woonwagen kopen en voortaan geen of bijna geen belasting meer betalen :? ;) :+
 
het meest frustrerende is dat iedereen weet dat de overheid degene is die ons enorm naait. Maar we kunnen er niets tegen doen. De volgende regering zal ook niets aan de prijzen doen. Die wordt waarschijnlijk roder dan rood afgedekt met een groene saus. dan krijg je pas millieuheffingen. En hoeveel mensen zitten in de shit door de brandstof? Scheelt mooi 432 euro per jaar. Moet je straks eens kijken als ook de hypotheekrente aftrek eraf is. Dan weet iedereen pas wat shit is.

Zwaar klote, wat kunnen we er nou aan doen??

De hypotheekrente aftrek blijft voorlopig wel bestaan, al was het alleen maar omdat anders half nederland zijn huis niet meer kan betalen....

gevolg is dat de huizenprijzen in elkaar flikkeren door het te grote aanbod...

Wat betreft die (bloed)rode regering met groene schimmel ben ik bang dat je gelijk gaat krijgen....
 
Alweer een topic over de benzineprijs.
Het is al 30 jaar dezelfde klaagzang over de prijsverhoging van benzine en nog steeds rijden er benzineslurpende auto's rond. Denk aan al die 4wheel-drive off road auto's o.a. Jeep.
Als je 1:10 haalt is dat al zuinig.

De oliemaatschappijen hebben voor de ned. markt de benzineprijs ca.5 cent/L duurder gemaakt dan bij onze buurlanden. Ook verdacht.

De overheid doet daar helemaal niets aan want het zal hun worst wezen. Ja ik hoor juist dat de politie meer controle gaat uitoefenen of er plantaardige olie in je diesel zit. Zouden ze het geld en de energie niet beter kunnen aanwenden om boeven te pakken.
Is natuurlijk een makkelijke job. je hoeft alleen maar de diesels eruit te pikken. En hebben ze een paar liters in hun tank dan kan je ze nog makkelijk pakken ook , iets van 4,75 euro/liter boete.

Zou mij niets verbazen als overheid en oliemaatschappijen afspraken hebben gemaakt waar wij niets van weten.
Net zoiets als dat de gulden 20% ondergewaardeert is tijdens de omwisseling.

Gr,
Henk
 
De hypotheekrente aftrek blijft voorlopig wel bestaan, al was het alleen maar omdat anders half nederland zijn huis niet meer kan betalen....

gevolg is dat de huizenprijzen in elkaar flikkeren door het te grote aanbod...

:^

Hypaftrek regeling is eigenlijk wel een bezopen regeling, belastingdienst die meebetaalt aan je huis
 
:^

Hypaftrek regeling is eigenlijk wel een bezopen regeling, belastingdienst die meebetaalt aan je huis
De belastingdienst betaald geen cent mee aan mijn huis. Ik hoef geen belasting te betalen over de rente, de kostprijs betaal ik zelf.
Dit is ooit bedacht om het eigenhuizenbezit te stimuleren. Nu dat dus gelukt is kunnen ze dat niet zomaar weghalen. Dat waren namelijk niet de gronden waarop men een beslissing heeft genomen om een huis te kopen.

Maar daar gaan ze geen rekening mee houden, neem als voorbeeld maar het grijs kenteken en alle poespas eromheen.

Maar goed, we gaan volledig offtopic.

Alweer een topic over de benzineprijs.
Het is al 30 jaar dezelfde klaagzang over de prijsverhoging van benzine en nog steeds rijden er benzineslurpende auto's rond. Denk aan al die 4wheel-drive off road auto's o.a. Jeep.
Als je 1:10 haalt is dat al zuinig.

De oliemaatschappijen hebben voor de ned. markt de benzineprijs ca.5 cent/L duurder gemaakt dan bij onze buurlanden. Ook verdacht.

De overheid doet daar helemaal niets aan want het zal hun worst wezen. Ja ik hoor juist dat de politie meer controle gaat uitoefenen of er plantaardige olie in je diesel zit. Zouden ze het geld en de energie niet beter kunnen aanwenden om boeven te pakken.
Is natuurlijk een makkelijke job. je hoeft alleen maar de diesels eruit te pikken. En hebben ze een paar liters in hun tank dan kan je ze nog makkelijk pakken ook , iets van 4,75 euro/liter boete.

Zou mij niets verbazen als overheid en oliemaatschappijen afspraken hebben gemaakt waar wij niets van weten.
Net zoiets als dat de gulden 20% ondergewaardeert is tijdens de omwisseling.

Gr,
Henk
Ik geloof absoluut niet in een complot, dat vind ik paranoïde gelul.

De produktiekosten zijn nog steeds gelijk. De winstmarge is ook nog steeds gelijk.
Wat duurder is geworden is de eerste aanschaf, mede veroorzaakt door angst voor terreur enz. Degene die zijn vat eerst verkocht voor 40 krijgt er nu 60 voor. En de grote maatschappijen kopen toch wel in omdat men die kosten gewoon doorberekend aan de klant.
Als ik iets te duur inkoop koopt en die kosten doorbereken aan mijn klant dan koopt hij het niet. Dus ik koop het ook niet zo duur in en zet de leverancier onder druk om het goedkoper te leveren. Als ik niet inkoop verkoopt hij niets tenslotte.
het probleem met de brandstof is dat de eindgebruiker het (wel mopperend) accepteert, je moet wel omdat je anders niet kunt rijden.

Aangezien de produktiekosten en winstmarge gelijk blijven geloof ik niet dat bv de Shell er meer aan verdiend dan anders. De discussie of dat normaal al niet teveel is is een andere.

Er zijn dus 2 partijen die meer verdienen en dat zijn de leverenciers van ruwe olie, en de overheid. De regering verdiend momenteel miljoenen extra aan belasting en verkoop van gas (want we zijn ook nog eens leverancier).

Dat men nu trouwens extra gaat letten op bio brandstof is typisch hoe de regering denkt. Een accijnswijziging op zonnebloemolie krijgen ze nooit voor elkaar. Dus verbieden en veel controlle. Dan verdienen ze alsnog een flink bedrag.
In beide gevallen mogen we dus de Nederlandse regering danken voor de ellende waar veel mensen nu in zitten. Oh en wie denkt dat ze nu iets zullen gaan doen, vergeet het maar want men heeft zomervakantie van 8 weken en in die periode komen er geen wetswijzigingen. Alles wat nu geroepen wordt (of gaat worden)is puur populisme.
 
Laatst bewerkt:
Op siagaretten zit nog meer accijns ,en daar hoor je niemand over klagen ?

Het kopen van sigaretten is een keuze, je kan altijd besluiten om niet te roken.
Brandstof is noodzakelijk (OV is nog duurder) en door de brandstof gaan ook andere prijzen (energie) omhoog..

Beetje kromme vergelijking die je maakt.
 
Na aanleiding van een verhaal in de telegraaf, gooi ik ook maar eens zonnebloem olie in m'n vito €0.59L als ik 't een beetje aanlengt met diesel dan scheelt 't me al gauw €20 op een tankie :P
Zou ik een beetje mee oppassen, lees de telegraaf van vandaag maar eens. De boete is ruim 4 euro per liter...
 
Ik geloof absoluut niet in een complot, dat vind ik paranoïde gelul.het probleem met de brandstof is dat de eindgebruiker het (wel mopperend) accepteert, je moet wel omdat je anders niet kunt rijden.Er zijn dus 2 partijen die meer verdienen en dat zijn de leverenciers van ruwe olie, en de overheid. De regering verdiend momenteel miljoenen extra aan belasting en verkoop van gas (want we zijn ook nog eens leverancier).

Dat men nu trouwens extra gaat letten op bio brandstof is typisch hoe de regering denkt. Een accijnswijziging op zonnebloemolie krijgen ze nooit voor elkaar. Dus verbieden en veel controlle. Dan verdienen ze alsnog een flink bedrag.
In beide gevallen mogen we dus de Nederlandse regering danken voor de ellende waar veel mensen nu in zitten. Oh en wie denkt dat ze nu iets zullen gaan doen, vergeet het maar want men heeft zomervakantie van 8 weken en in die periode komen er geen wetswijzigingen. Alles wat nu geroepen wordt (of gaat worden)is puur populisme.
Als je nu leest, geloof je nog steeds dat er geen complot is?
Mensen willen wel goedkoper bandstof gebruiken! Als dat zonnebloemolie is of lijnzaad olie is maar onze regering heeft daar iets op tegen! Ze verdienen er niks aan!!!! en de machtige olie maadschappijen verdienen dan ook nits. Het gaat om het geld !!!
Waarom denk je dat brandstofcellen niet van de grond komen?! of auto's die op water kunnen rijden de techniek is ruim 50 jaar oud maar daar kijkt niemand naar. Er zijn in die jaren wel geleerde die zich in deze velden hebben gewagt en zijn door druk van regeringen (olie producerende landen) en of olie maadschappijen hebben gedwars boomt of moetsen ze hun werk helemaal opgeven!!
Je hoort ook verder niks meer over het onderzoek naar kernfusie! dat zou je als je echt wilt over 5á6 jaar kunnen hebben als de wereld (regeringen) dat echt willen.
Nee, al deze technieken en ontdekkingen komen je niet tegen! Het gaat om de poen en meer niet. Want als alle auto's op water rijden dan is nederland (en de rest van de wereld) faillet! want alles draaid op olie!
zoals als eerder gezegd in de topic als we allemaal op de fiets naar werk kunnen dan gebuert er percies hetzelfde!! Waarom denk je dat als men uit de auto dreigt te stappen dat het opbaarevervoer ook durder wordt!?
 
Prijs opbouw benzine prijzen: (oude info)

Basisprijs: 0,38
Accijns: 0,61
Belasting (19%) 0,18

maakt tensamen: 1,18 per liter.

de benzine prijzen zijn nu zo hoog om dat de basisprijs omhoog is, en daarmee de BTW ook een beetje
 
Als je nu leest, geloof je nog steeds dat er geen complot is?
Mensen willen wel goedkoper bandstof gebruiken! Als dat zonnebloemolie is of lijnzaad olie is maar onze regering heeft daar iets op tegen! Ze verdienen er niks aan!!!! en de machtige olie maadschappijen verdienen dan ook nits. Het gaat om het geld !!!
Waarom denk je dat brandstofcellen niet van de grond komen?! of auto's die op water kunnen rijden de techniek is ruim 50 jaar oud maar daar kijkt niemand naar. Er zijn in die jaren wel geleerde die zich in deze velden hebben gewagt en zijn door druk van regeringen (olie producerende landen) en of olie maadschappijen hebben gedwars boomt of moetsen ze hun werk helemaal opgeven!!
Je hoort ook verder niks meer over het onderzoek naar kernfusie! dat zou je als je echt wilt over 5á6 jaar kunnen hebben als de wereld (regeringen) dat echt willen.
Nee, al deze technieken en ontdekkingen komen je niet tegen! Het gaat om de poen en meer niet. Want als alle auto's op water rijden dan is nederland (en de rest van de wereld) faillet! want alles draaid op olie!
zoals als eerder gezegd in de topic als we allemaal op de fiets naar werk kunnen dan gebuert er percies hetzelfde!! Waarom denk je dat als men uit de auto dreigt te stappen dat het opbaarevervoer ook durder wordt!?
Auto's die op water rijden. |(

Ga je eerst nog eens verdiepen in natuurkunde/scheikunde voordat je dat roept.

En wat brandstofcellen betreft... Er zitten technisch nogal wat haken en ogen aan die dingen, hè. :z Betrouwbaarheid, kostprijs, energiedichtheid, etc. Hoe graag je het ook zou willen, brandstofcellen zijn simpelweg (nog) geen alternatief. Klinkklare nonsens om daar je complottheorie aan op te hangen. En daarnaast ook nog eens bijzonder simplistisch en naief om jezelf voor te houden dat er een super-duper oplossing is voor dit probleem, maar dat die door 'hen' tegen gehouden wordt. Dat komt eigenlijk neer op het ontkennen van het bestaan van het probleem. Hoezo struisvogelpolitiek.
 
Prijs opbouw benzine prijzen: (oude info)

Basisprijs: 0,38
Accijns: 0,61
Belasting (19%) 0,18

maakt tensamen: 1,18 per liter.

de benzine prijzen zijn nu zo hoog om dat de basisprijs omhoog is, en daarmee de BTW ook een beetje
dat is zo'n beetje wat ik schreef maar dan iets beknopter :+
 
Er zijn nog redelijk goedkope pompen te vinden, voor een liter diesel van het pompstation van mijn werk betaal ik 0,980€ en daar krijg ik nog op het einde van elke maand een paar cent van terug.
Ook de benzine staat er goedkoper tegenover andere pompen.
Ondanks de lage prijs is de brandstof toch van goede kwaliteit, tank er al een hele tijd (motor-auto) en nog nog nooit problemen gehad en dit word ook bevestigd door de andere klanten die er tanken.

(edit: eventjes de prijs van een liter diesel aangepast, zat er goed naast, maar is toch nog steeds onder de 1,000€)
 
Laatst bewerkt:
Auto's die op water rijden. |(

Ga je eerst nog eens verdiepen in natuurkunde/scheikunde voordat je dat roept.

En wat brandstofcellen betreft... Er zitten technisch nogal wat haken en ogen aan die dingen, hè. :z Betrouwbaarheid, kostprijs, energiedichtheid, etc. Hoe graag je het ook zou willen, brandstofcellen zijn simpelweg (nog) geen alternatief. Klinkklare nonsens om daar je complottheorie aan op te hangen. En daarnaast ook nog eens bijzonder simplistisch en naief om jezelf voor te houden dat er een super-duper oplossing is voor dit probleem, maar dat die door 'hen' tegen gehouden wordt. Dat komt eigenlijk neer op het ontkennen van het bestaan van het probleem. Hoezo struisvogelpolitiek.

Het wil zijn wat je zelf maar van denk. Maar er zijn auto die al langer op waterstof=h2 (water=h2o)(ik heb wel iets van natuurkunde gestudeerd) rijden, nooit van gehoord? type maar in op (waterstof + auto) google ~27600 hits.
Brandstofcellen zijn inderdaad nu nog niet goedkoop maar er wordt ook weinig energie(behalve in sweden en finland) ingestoken door de diverse overheden om daar iets aan te doen. Het is waar dat we nu afhankelijk zijn van de automobiel branche om deze ontwikkeling door te maken. Deze 'oplossingen' zijn dus ook gedoemd om te mislukken op brandstofcellen na misschien want de auto brache heeft al een paar auto's op brandstofcellen lopen, zelf een van de grote americaanse merken hebben een brandcel auto(ik dacht dat ie in duitsland staat).
Je kan mij een struisvogel noemen voor ontkennen, maar ik heb geheel niet ontkend dat we nu leven met bezine en diesel ik heb gezeg dat er wel alternative zijn en daar zou meer onderzoek voor nodig zijn om ze te realiseren.
Ik heb dus ook gezegd dat er wel belemmeringen zijn en ik denk dat de meest overheden daar ook aan mee werken.
Jij kan, denk ik, niet zo goed of wellicht beter rekenen dat ik maar tel het aantal liters bezine/diesel * het accijns per liter maar eens op per dag!!. Dan kan je zien dat daar heel veel geld in om gaat!.
 
Terug
Bovenaan Onderaan