De carburateurs van mijn Suzuki GSX 400X Impulse zijn vandaag bevroren op de snelweg. Na een langoponthoud met de wegenwacht kon ik weer op weg, maar het probleem was niet opgelost, want een paar km verder stond ik alweer stil. Ik ben toch nog thuisgekomen gelukkig en ben daarna meteen naar de dealer gegaan. Wat blijkt er is geen kant en klare oplossing voor dit probleem i.c.m. mijn motor.
Wie heeft er een idee hoe ik dit kan oplossen?
Op zaterdag 08 december 2001 16:55 schreef bogarde het volgende:
Icon
Volgens mij is dat lampje nog steeds de eenvoudigste
bij koude lucht kan de benzine ook gewoon bevriezen hoor door verdamping van benzine.
en ja dat is tientallen graden onder 0
Ja, maar dan ga je toch ook niet motorrijden
Alles heeft een vriespunt, ook olie, dus dan zit heel je blok vast, haha.
Maar zo koud wordt het niet hoor, brbrrr
Maar dit doet me wel even denken aan een waarschuwing, CONTROLEER OF ER GENOEG ANTIVRIES IN JE KOELVLOEISTOF ZIT.
Als je koelvloeistof bevriest kan zeer makkelijk je radiator stuk vriezen en ook de cilinderkop van je motorblok. En hiervoor hoeft het NIET heel hard te vriezen.
en volgens mij is dat het vocht in de lucht bevriest niet helemaal waar, aangezien de carb verwarming de lucht niet verwarmt dit is niet te doen i.v.m. de grote hoeveelheden lucht (zie berk boven)
Het gaat erom dat de benzine iets wordt verwarmt zodat deze minder warmte uit de omgeving opneemt(bij verdamping) en dus ook de bevriezing van vocht in de lucht voorkomt/minder wordt.
het is wel zo dat het eerste wat dichtvriest je venturie buis of naaldhouder is.
ik heb het nog nooit gehad honda rules