Bij welke snelheid doe jij je vizier dicht?

Bij welke snelheid doe jij je vizier dicht? (zomerse dag)

  • ?? Ik draag nooit een helm.

    Stemmen: 9 3,9%
  • Hangt af van de verkeersdrukte

    Stemmen: 5 2,2%
  • Altijd

    Stemmen: 51 22,2%
  • vanaf +/-30 km/u

    Stemmen: 39 17,0%
  • vanaf +/-50 km/u

    Stemmen: 126 54,8%

  • Totaal aantal stemmers
    230
Altijd dicht, want met vizier open zien mensen dat ik naar lekkere wijfen mooie dames kijk :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd standaard met een KTM semi-zonnebril in de helm die erg fijn aansluit op mijn hoofd, dus normaliter als het gewoon lekker weer is gaat het vizier bij 100 km/u ofzo pas dicht.

bij regen -> dicht, bij flinke tegenwind -> eerder dicht, in het donker rijd ik vaak zonder bril, en dan gaat ie dicht zodra ik een weg op rijd waar je harder dan 50 gaat rijden.

Gisteren kwam ik op een dijkie mijn eerste (denk ik) hommel tegen, en dat zette me toch wel FF aan het denken.. komt best aan, gelukkig kwam ie op de klep van mijn Hornet DS, maar toch B|
 
Bij +5km/u !!!!!!!
Heb es een vogels***nt klets IN men helm op men kaak gehad (jaja LACH maar), sindsdien doe ik men helm dicht en MIK ik op die $£#à$* duiven !!!!


Er is een spreekwoord da zegt "een strontvlieg/vogel vergist zich nooit" :P

Goesting is ook nog een bestaand woord :} :} _O- _O-
klikwiki


Wij Belgen zijn nu eenmaal vindingrijker, beter, meer ontwikkeld in de Nederlandse taal.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet zoveel mooi weer meegemaakt maar meestal gaat ie dicht boven de 30 km/h, hoorde laatst een steentje tegen mijn vizier aankomen met 50 (Naja ik reed 50, steentje werd gelanceerd door de auto voor me oid) klonk toch als iets wat ik niet fijn had gevonden...
 
1x een vlieg in mn mond gehad toen ik aan het gapen was, sindsdien gaat 's zomers mijn vizier altijd dicht.
 
Meestal draag ik geen helm, maar mocht ik een keer zin hebben om met een helm te rijden dan doe ik hem meestal dicht vanaf 250 km/u ongeveer. Dan ga ik gewoon echt te snel om me stuur los te laten en mijn tranen op een verantwoordelijke manier weg te vegen.
 
Heerlijk om af en toe die wind in je gezicht en door je neus te voelen! Alleen sinds ik dat een keer met 100 km/u heb gedaan (hoofd iets achterover) heb ik dagelijks een bloedneus... Nooit eerder van mijn leven gehad maar nu al 5 weken elke dag pret :P
 
Hangt er vanaf. Vaak bij lage snelheid (tot ongeveer 50 km/uur) open, bij hogere snelheid dicht. Maar soms ook gewoon open als het vizier beslagen is of tijdens een korte regenbui (laatst op de snelweg een stukje met open vizier gereden).
 
:^



lichte regen: 71.3 km/u
zware regen: 45.2 km/u
lichte hagel: 43.1 km/u
zware hagel: 35.9 km/u

temperatuur < -10 graden 45 km/u
temperatuur > -10 - 0 graden 70.6 km/u
temperatuur > 10 graden 81.3 km/u
temperatuur > 20 graden 75.1 km/u (insecten)

en dan zijn er ook nog combinaties mogelijk... *D

Ja, dat schema hou ik ook grofweg aan. Beetje afhankelijk van de windrichting natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.

Colaatje, iemand?
 
Altijd wel dicht, soms op een kleine kier om een beslagen vizier of zonnebril te voorkomen.

Maar ook nooit meer te ver open, 1 keer een beest in me helm gehad. Was toen 30+ graden in het zwarte woud en ik reed nog geen 50 km/h door een dorp.
Dus voortaan maar zweten. :+
 
altijd anders waaien mn lenzen eruit.


Ja dat dacht ik ook toen ik ( nog maar 2 jaar geleden) begon met lenzen maar da's toch niet waar. altans, bij mijn zachte lenzen he, misschien heb jij harde en is het anders.
 
Ik doe mijn vizier gelijk dicht zodra ik mijn garage uit ben gereden, en ik doe 'm weer open nadat ik er af ben gestapt of eraf ben getikt ;)
Leve de pinlock *O*

Zeldzame gevallen waar ik een vizier opendoe bij verkeerslichten zijn er als ik met mede-rijders wil communiceren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan