bijna dood

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even voor alle kritische reageerders:
Houden jullie er nou echt allemaal altijd en overal rekening mee dat als je al helemaal tegen de linkeras van de weg voorgesoorteerd staat om linksaf te slaan dat je dan nog doodleuk van linksachter ingehaald kan worden door een aanstormende oetlul op de verkeerde weghelft ??
Nou, in dat geval heeft anticiperen in het verkeer een nog diepere betekenis gekregen wat mij betreft. -O-
 
Wel een tijdje terug een klassieke gevaarlijke situatie gehad. Ik kwam semi-sportief aanrijden op een 80 weg. Er kwam een tegemoetkomende auto en ik zag hem (haar) afremmen om linksaf (dus voor mij langs) af te slaan. Alle alarmbellen gaan dan rinkelen en ik liet dus ook het gas los, waardoor ik met ongeveer 60/70 aankwam. Toen ik er bijna was sloeg de auto af :/

Ik was er op voorbereid en had voor m'n gevoel voldoende de snelheid eruit gehaald. Maar dan wordt het wel erg krap zeg :X
Vol in de ankers gegaan en op het laatst rem los en eromheen gestuurd. Die uitwijkoefening tijdens de rijlessen hebben toch nut gehad schijnbaar O-)

Dat ze me niet gezien heeft.. ok.. iets met scangedrag wat niet op motoren is afgestemd. Maar ik vond de vaart van die auto zo raar. Ze remde heel erg af en op het laatst stuurde ze hem er ineens voor.

Hou je hoofd erbij :Y
 
Even voor alle kritische reageerders:
Houden jullie er nou echt allemaal altijd en overal rekening mee dat als je al helemaal tegen de linkeras van de weg voorgesoorteerd staat om linksaf te slaan dat je dan nog doodleuk van linksachter ingehaald kan worden door een aanstormende oetlul op de verkeerde weghelft ??
Nou, in dat geval heeft anticiperen in het verkeer een nog diepere betekenis gekregen wat mij betreft. -O-

Nee Bertus, zulke situaties maken we allemaal wel eens mee.
Het enige probleem is, dat jij als aangeredene afslaande motorrijder moet bewijzen dat je de richtingaanwijzer aan had staan, waardoor die auto je niet links MOCHT inhalen.

Anders is het een gevalletje van rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg dat voorrang heeft op afslaand verkeer. Of die twee voertuigen in dezelfde richting bewegen, maakt daarbij geen bal uit...

Komt daar nog eens bij dat de motor eventueel van mini-knipperlichten is voorzien. Die niet toegestaan zijn voor gebruik op de openbare weg, want niet EU type goedgekeurd op de betreffende motor, dan heeft de motorrijder een vet probleem. Als hij het al kan navertellen.......

Bovendien is het vrij normaal dat je op de verkeerde weghelft wordt ingehaald door een auto. Die dingen zijn meestal te breed om dat in dezelfde rijbaan te doen....
 
Laatst bewerkt:
Nee Bertus, zulke situaties maken we allemaal wel eens mee.
Het enige probleem is, dat jij als aangeredene afslaande motorrijder moet bewijzen dat je de richtingaanwijzer aan had staan, waardoor die auto je niet links MOCHT inhalen.

Anders is het een gevalletje van rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg dat voorrang heeft op afslaand verkeer. Of die twee voertuigen in dezelfde richting bewegen, maakt daarbij geen bal uit...
Een verschilletje is wel dat je niet mag inhalen naast een afslag, en inhalen een bijzondere manoeuvre is.
Komt daar nog eens bij dat de motor eventueel van mini-knipperlichten is voorzien. Die niet toegestaan zijn voor gebruik op de openbare weg, want niet EU type goedgekeurd op de betreffende motor, dan heeft de motorrijder een vet probleem. Als hij het al kan navertellen.......

Bovendien is het vrij normaal dat je op de verkeerde weghelft wordt ingehaald door een auto. Die dingen zijn meestal te breed om dat in dezelfde rijbaan te doen....
:^


Gewoon beetje doorrijden :+
 
Bovendien is het vrij normaal dat je op de verkeerde weghelft wordt ingehaald door een auto. Die dingen zijn meestal te breed om dat in dezelfde rijbaan te doen....

Goed punt, TS had een totaal ander verhaal gehad als dát was gebeurd...... :X
 
Een verschilletje is wel dat je niet mag inhalen naast een afslag, en inhalen een bijzondere manoeuvre is.


Whow....volgens mij MAG je op een voorrangsweg zelfs op kruispunten inhalen....of dat zo verstandig is, is een tweede.....

Bovendien is afslaan dat volgens mij ook.....in ieder geval een zijdelingse verplaatsing, waarbij je jou inhalend verkeer niet mag hinderen......
 
Laatst bewerkt:
Nee Bertus, zulke situaties maken we allemaal wel eens mee.
Het enige probleem is, dat jij als aangeredene afslaande motorrijder moet bewijzen dat je de richtingaanwijzer aan had staan, waardoor die auto je niet links MOCHT inhalen.

Je knipperlicht is geen voorrangsregeling. Het is een indicatie dat je een bepaalde richting uit wil, maar het betekent niet dat je automatisch voorrang krijgt ... of mag nemen ...
 
Je knipperlicht is geen voorrangsregeling. Het is een indicatie dat je een bepaalde richting uit wil, maar het betekent niet dat je automatisch voorrang krijgt ... of mag nemen ...
Zeg jij nou dat je links-voorgesorteerde dan wel links-afslaande motorvoertuigen gewoon links mag inhalen ??? :o
 
Laatst bewerkt:
Van Rijksoverheid-verkeersveiligheid site geplukt:

"Voertuig links of rechts inhalen
Meestal moet u links inhalen, soms mag u rechts inhalen. Er is 1 situatie waarbij u rechts moet inhalen. Dat is als u achter een bestuurder rijdt die linksaf wil slaan en deze bestuurder heeft richting aangegeven naar links en heeft links voorgesorteerd."

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...n-ander-voertuig-inhalen-en-wanneer-niet.html
 
Laatst bewerkt:
Het is uitkijken daar in Delft, Trui.
Dit soort ervaringen had ik vorig jaar daar ook, ze halen daar de gekste dingen uit.
Je kunt nog zo defensief rijden, maar dit soort dingen komen totaal onverwacht en zijn bijna niet te voorkomen.
Het lullige is, dat sommigen het blijkbaar niet interesseert of jij en je vriendin in een rolstoel terecht zouden kunnen komen.


blijkbaar krijg ik niet goed uitgelegd hoe krap het was, en ik proef wat onbegrip voor mijn schrik omdat ik vreesde voor het leven van mijn vriendin.
maar jouw onbegrip is verder helemaal niet mijn probleem, dus bedankt dat je mijn verhaal de moeite vond te reageren ;)
 
Laatst bewerkt:
Van Rijksoverheid-verkeersveiligheid site geplukt:

"Voertuig links of rechts inhalen
Meestal moet u links inhalen, soms mag u rechts inhalen. Er is 1 situatie waarbij u rechts moet inhalen. Dat is als u achter een bestuurder rijdt die linksaf wil slaan en deze bestuurder heeft richting aangegeven naar links en heeft links voorgesorteerd."

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...n-ander-voertuig-inhalen-en-wanneer-niet.html

Gelukkig. Ik vond het al waanzin.
 
Altijd éérst in je spiegels kijken, dan pas richting aangeven, als alles vrij is.

Heeft de auto al zijn inhaalmanouvre ingezet en doet de motorrijder dan pas zijn knippertje aan; conclusie motorrijder FOUT.

Gaat de auto inhalen terwijl de motorrijder zijn richting al had aangegeven; conclusie automobilist FOUT.

Simpel lijkt me, altijd goed opletten!
Want voorrang krijg je en neem je niet :N
Behalve als je toch gaat trouwen :X _O-
 
om voor te sorteren heb je geen aparte rijbaan nodig hoor, helemaal links van je rijbaan gaan rijden met knipperlicht aan is ook voorsorteren

TS had knipperlicht aan en ging vlot naar links, volgens eigen verhaal. Daar zit geen voorsorteren aan.

Blijft natuurlijk dat die *@#(#)# helemaal niet had mogen inhalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan