bijna eronder..

Was vandaag op de ring. Drukke file en dikke regen. Ik rij zoals normaal rustig tussendoor. Is er opeens een bestelbus die van baan verwisseld. Ook niet normaal zoals elke andere auto, maar echt met een ruk. Ik meteen in de remmen. Een ding weet je dan. Je kunt nooit optijd je toeter vinden wanneer het nodig is.

maargoed, zo snel hij van baan rukte zo snel rukte hij ook terug toen hij me zag. Het heeft mij wel even een kleine hartaanval bezorgt, maar alles is nog goed. Ik vraag me af of ik daar zonder kleerscheuren vanaf gekomen zou zijn, maargoed laten we hopen dat we het niet uit hoeven te vinden :)
[manoeuvre]
geschrokken: +1
[/manoeuvre]
 
maandje geleden bijna ondersteboven gereden door 4 "thee-doeken" in een auto , op de A9 ,
...die trutten schoten zo 2 banen naar rechts zonder te kijken om de afslag naar de beverwijkse zwarte markt niet te missen .
Even er achter aan gegaan en "vriendelijk" toegesproken ( maar dan anders )
Theedoeken , sluiers en burka's en andere shit moet sowieso al in 't verkeer strafbaar gesteld worden ,...ze zien haast niks met die achterlijke shit-toep op hun harses. :r :r
 
Pas vooral op voor deze onderweg!
full
 
Even er achter aan gegaan en "vriendelijk" toegesproken ( maar dan anders )
Theedoeken , sluiers en burka's en andere shit moet sowieso al in 't verkeer strafbaar gesteld worden ,...ze zien haast niks met die achterlijke shit-toep op hun harses. :r :r
[offtopic]Wat een geneuzel. Men schaft helmen toch ook niet af vanwege beperkingen van zicht? Met helm heb ik heel wat meer zicht dan zonder in een koekblik. Hoofddoeken beperken het zicht niet, maar werken kennelijk bij jou als een rode lap.

Doe mij maar een A10 vol hoofddoekjes ipv 50% surinamers/marokkanen van het mannelijk geslacht.[/offtopic]
 
Laatst bewerkt:
Als Ome Koos dan toch zo begaan is met onze veiligheid zou het fijn zijn als er eens een grote campagne wordt gelanceerd om alle weggebruikers te leren dat ze rekening houden met motoren in de file. Tja....

Levert dat geld op?
Zo nee, vergeet het dan maar...

Zou ook een leuk onderwerp voor in Wegmisbruikers zijn.
Maar ja, dat misselijke programmaatje is gebaseerd op de stelleing "er is geen beter vermaak dan leedvermaak"en daar past een zuiver voorlichtings- / preventie onderwerp niet in :N
 
relax.... dan breekt het lijntje niet. 8-)
beter inschatten en anticiperen op wat andere weggebruikers gaan doen....

en als je het niet vertrouwd, groot licht ff permanent aan in de file en de knipperlichten })

en bedenk: jij rijdt, zij niet... :]
jij hebt geen haast, zij wel.... :W
 
In druk verkeer rij ik altijd met duim en vinger op toeter en grootlicht.

Een signaal met groot licht heeft zo'n beetje over de hele wereld de betekenis "ga je gang, ik maak plaats voor je".

Dat signaal geven als iemand je dreigt de weg af te snijden is dan ook verre van verstandig.
 
Ach, als ik had gewild had ik donderdagavond (ri Utrecht) ook 'n keer of 3 de motor plat kunnen hebben. Wel even laten merken dat ik er ook nog reed, maar vervolgens passeer je ze vrolijk :W
 
Laatst bewerkt:
Als Ome Koos dan toch zo begaan is met onze veiligheid zou het fijn zijn als er eens een grote campagne wordt gelanceerd om alle weggebruikers te leren dat ze rekening houden met motoren in de file. Tja....


ik denk dat de eerste reactie van ome koos eerder zal zijn om te verbieden om nog langer tussen de files door te rijden.
 
Voor iedereen die met enige regelmaat bijna voor zijn donder gereden wordt, is het misschien wijs om eens bij jezelf te rade te gaan of je wel de goede positie inneemt in het verkeer.
Ik ben in druk verkeer bijna continu bezig om mezelf zodanig te positioneren dat ik niet in dode hoeken kom en dat ik zéker weet dat ik bij elke blik in de spiegel van de blikken voor me zichtbaar ben, en ik maak maar heel zelden mee dat ik niet gezien word. En dan heb ik nog niet eens zo'n 'kuiken vestje' aan ;)

Busjes inhalen doe ik alleen als ik er meteen minstens tot aan de bestuurdersdeur voorbij kan, ernaast rijden is 'no go' :N

[edit:] net als midden/recht erachter trouwens ~[/edit]
 
Laatst bewerkt:
maandje geleden bijna ondersteboven gereden door 4 "thee-doeken" in een auto , op de A9 ,
...die trutten schoten zo 2 banen naar rechts zonder te kijken om de afslag naar de beverwijkse zwarte markt niet te missen .
Even er achter aan gegaan en "vriendelijk" toegesproken ( maar dan anders )
Theedoeken , sluiers en burka's en andere shit moet sowieso al in 't verkeer strafbaar gesteld worden ,...ze zien haast niks met die achterlijke shit-toep op hun harses. :r :r
Even er achter aan gegaan en "vriendelijk" toegesproken ( maar dan anders )
Theedoeken , sluiers en burka's en andere shit moet sowieso al in 't verkeer strafbaar gesteld worden ,...ze zien haast niks met die achterlijke shit-toep op hun harses. :r :r
[offtopic]Wat een geneuzel. Men schaft helmen toch ook niet af vanwege beperkingen van zicht? Met helm heb ik heel wat meer zicht dan zonder in een koekblik. Hoofddoeken beperken het zicht niet, maar werken kennelijk bij jou als een rode lap.

Doe mij maar een A10 vol hoofddoekjes ipv 50% surinamers/marokkanen van het mannelijk geslacht.[/offtopic]
Zelfde verhaal, andere doelgroep _O- _O-
 
Voor iedereen die met enige regelmaat bijna voor zijn donder gereden wordt, is het misschien wijs om eens bij jezelf te rade te gaan of je wel de goede positie inneemt in het verkeer.
~[/edit]

:^

Ik zie ook regelmatig motorrijders rijden die ook werkelijk verstopt gaan achter het overige verkeer.
 
Als dagelijkse gebruiker van "de ring" op mijn motorfiets, valt me helaas op dat vele motorrijders als werkelijke imbecielen tussen de files doorrijden.
Dat we de mogelijkheid hebben dit te doen is helemaal terecht en erg fijn, maar om dan als een kamikaze piloot met hoge snelheid tussen 2 rijen door te blazen is echt van de gekke.
Dit wekt alleen maar irritatie op bij de blikkers en dan heb ik het nog niet over het gevaar wat je zelf loopt en de achteloze blikker die plots z'n deur open doet.

Afgelopen vrijdag werd ik nog door een mede motorrijder min of meer "opgeduwd". Hij vond mijn veilge manier blijkbaar veel te langzaam.
Een of andere lange slungel in regenpak op een choppertje uit Japan. Wat een randdebiel.
Heb hem voorbij gelaten en als een raket stoof ie in de regen en in het donker er vandoor tussen de auto's door.
Na me voorstellen dat blikkers daar af en toe zwaar geirriteerd door raken.
Maar zij dus niet alleen.

Dus wees blij dat je je snelheid dusdanig had aangepast dat je kon anticiperen.
 
Laatst bewerkt:
ff de moraal ridder uithangen (schaam), heren/dames het is nog steeds alleen gedoogt het rijden door de file geen recht!! dus jij bent de gene die met iedereen rekening moet houden (helaas).

maar ook ik wordt weleens BIJNA van m'n sokken gereden in de files en dat ligt vaak niet aan mij maar aan koekblikkers die totaal met andere dingen bezig zijn dan met auto rijden.(lees lippenstift op doen , kranten lezen, internetten, bellen en zelfs auto opruimen)
mochten ze dan toch besluiten om mij bijna van mijn brikkie af te rijden, dan probeer ik toch op z'n minst een deuk in de deur te schoppen en daarna pas te toeteren.

dat heeft in frankrijk geresulteerd in een "derde baan" tijdens files alle koekblikkers gaan aan de kant voor je omdat ze bang zijn voor een deuk of missende spiegel.
 
En ik irriteer me dan weer op aan mensen die zonodig motor moeten gaan rijden om de files te omzeilen en dan een file in de file veroorzaken omdat ze te bang zijn om door te rijden.
Zie je ze met de pootjes naast de motor bungelen en op wandelsnelheid manouvreren alsof ze een tank onder de reet hebben.
allicht dat ik die lui voorbij wil.
Jammere is dat ze ook gewoon helemaal niet in de spiegels kijken omdat ze waarschijnlijk denken dat er niemand langs kan/wil omdat ze al op de motor rijden.
Dus dan maar laten weten dat je er bent he
 
ff de moraal ridder uithangen (schaam), heren/dames het is nog steeds alleen gedoogt het rijden door de file geen recht!! dus jij bent de gene die met iedereen rekening moet houden (helaas).

Ik weet niet hoe vaak deze discussie nu al op MF is gevoerd, maar in ieder geval verklaar je hier onzin. Door de file rijden is al heel lang toegestaan sinds het verbod uit de wet is gehaald om met twee motorvoertuigen naast elkaar op één rijstrook te rijden. Dat gecombineerd met het feit dat je bij file rechts macht inhalen legt de wettelijke basis voor het tussen de file door rijden. Van gedogen is geen enkele sprake.
 
ff de moraal ridder uithangen (schaam), heren/dames het is nog steeds alleen gedoogt het rijden door de file geen recht!! dus jij bent de gene die met iedereen rekening moet houden (helaas).

maar ook ik wordt weleens BIJNA van m'n sokken gereden in de files en dat ligt vaak niet aan mij maar aan koekblikkers die totaal met andere dingen bezig zijn dan met auto rijden.(lees lippenstift op doen , kranten lezen, internetten, bellen en zelfs auto opruimen)
mochten ze dan toch besluiten om mij bijna van mijn brikkie af te rijden, dan probeer ik toch op z'n minst een deuk in de deur te schoppen en daarna pas te toeteren.

dat heeft in frankrijk geresulteerd in een "derde baan" tijdens files alle koekblikkers gaan aan de kant voor je omdat ze bang zijn voor een deuk of missende spiegel.

dat gedoog gedoe zijn we nu ook inmiddels wel allemaal achter dat dat gelul is
 
En ik irriteer me dan weer op aan mensen die zonodig motor moeten gaan rijden om de files te omzeilen en dan een file in de file veroorzaken omdat ze te bang zijn om door te rijden.
Zie je ze met de pootjes naast de motor bungelen en op wandelsnelheid manouvreren alsof ze een tank onder de reet hebben.
allicht dat ik die lui voorbij wil.
Jammere is dat ze ook gewoon helemaal niet in de spiegels kijken omdat ze waarschijnlijk denken dat er niemand langs kan/wil omdat ze al op de motor rijden.
Dus dan maar laten weten dat je er bent he

Je hebt het hier over het andere uiterste en refereert waarschijnlijk aan mijn post.
Dan heb je het helaas tegen een motorrijder die er "pas" 30 jaar opzit en gewoon z'n eigen veiligheid en die van een ander belangrijker vind dan als een achtelijke niets ontzient er tussen door te jakkeren.
 
Je hebt het hier over het andere uiterste en refereert waarschijnlijk aan mijn post.
Dan heb je het helaas tegen een motorrijder die er "pas" 30 jaar opzit en gewoon z'n eigen veiligheid en die van een ander belangrijker vind dan als een achtelijke niets ontzient er tussen door te jakkeren.

Dan weet jij toch wat ik bedoel?
Ik vind zo langzaam door de file rijden met opstopppingen tot gevolg nl vele malen erger als dat er iemand langs wil die harder als mij wilt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan