Bijna geschept door oom agent

Tw!tchy

MF veteraan
3 feb 2008
2.172
20
Hallo lezers,

Ik ben vandaag bijna geschept door een agent in een volkswagen touran die inhaalde zonder zwaailichten bij een doorgetrokken streep, en ook nog eens om de (dubbele) middenheuvel reedt. Dit gebeurde op de Thomas a Kempislaan in Arnhem. Je kan het googlen, maar op googlemaps zijn de middenheuvels en de drempels nog niet te zien, deze zijn aangelegd omdat het een erg onoverzichtelijke bocht is (door bomen langs de weg) en hier wel vaker ongelukken gebeurd zijn. Ik reed zoals het plaatje hieronder naverteld, op mijn Honda NX 250je, rustig met 55km/h heuvelopwaarts, ik liet het gas al wat los voor de bocht, oom omdat het aardig regende. Op dat moment zie ik een Touran met rood/blauwe strepen erg hard naderen op mijn weghelft, hij kon niet naar zijn eigen weghelft vanwege het middenstuk, hij haalde blijkbaar een gewone auto in en deed dat even fijn helemaal om het middenstuk...
Hij reedt sowieso veels te hard, ik denk 70km/h maar zeker niet minder dan 60, hij reedt behoorlijk door om net voor mij weer terug te sturen op eigen weghelft, anders had hij me vol geschept of was ik zelf tegen de stoeprand aan gegaan.

Ik ben me dus rotgeschrokken en had zin om dit te delen met jullie, ik wordt namelijk gestoord van het rijgedrag van agenten in Arnhem: wheelspins bij het wegrijden in de stad, continu over fietspaden en door rood rijden zonder zwaailichten, met 110+ km/h over de John Frostbrug (waar je 50 mag, heb er met 100 achter aan gereden en ze reden nog op me uit). Het lijkt wel alsof ik steeds dezelfde VW touran tegenkom van de politie, er rijdt er één vreselijk aso in Arnhem, vandaag was geen uitzondering...

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze idioot?

full
 
Heb je al aangifte gedaan? Getuigen? :? Je zult maar overhoop gereden worden door zo'n malloot!

Edit: Kenteken onthouden?
 
Laatst bewerkt:
rij eens een tijdje met helmcam rond en probeer de beelden te verkopen aan een tvprogramma/de telegraaf.
 
Kenteken noteren, tijdstip onthouden en melding van maken bij de officier van dienst. Ook agenten mogen niet alles! Bij een eerste melding zal er misschien niet direct wat aangedaan worden maar bij meerdere melding zal er evt een onderzoekje kunnen plaats vinden naar de (mogelijke) bestuurder..
 
Ik reed laatst ook met 180 achter een politie auto aan zonder zwaailichten of sirene. Was op de A4 waar je max 100 mag. Vond het een beetje vreemd

@Tw!tchy Gelijk melden, zeker als het al vaker is voorgekomen.

Of bel de telegraaf/hart van Nederland :')
 
Er kunnen ook kinderen oversteken daar :N

Tis natuurlijk wel een leuk stuk om te blazen voor die snotters in de Touran maar ze rijden niet erg fatsoenlijk in Arnhem. Laatst ging er nog een motoragent plankgas over de Vlam- en Ringoven heen, is natuurlijk wel leuk met je dienstvoertuigen knallen maar niet erg veilig zonder signalen aan :P


Ik heb stage gelopen in hartje stad, daar kwamen de auto's met zwaailichten aan om bij Radio Piet in de buurt bij zo'n bakkertje een broodje te scoren B|
 
Laatst bewerkt:
:?

Holy fuck... :/

Als er iets is wat ik haat in de regen zijn het wel onverwachte dingen in het verkeer zoals mensen die op het laatste moment afslaan en remmen enzo, maar een Politie auto die je bijna schept.... :X

Getuigen zoeken idd, kenteken te pakken zien te krijgen en ze bij de lurven grijpen! B|
 
Kenteken niet kunnen noteren, hij reedt er ook met een noodgang weer vandoor :( En ik moest ff bijkomen van de schrik..
Kan hier best boos om worden

EDIT: Ik ga morgen denk ik even langs het plisiebureau, ik moet daar toch in de buurt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd. Aan de hand van het tijdstip en lokatie moeten ze wel wat kunnen lijkt me.
 
Ben benieuwd. Aan de hand van het tijdstip en lokatie moeten ze wel wat kunnen lijkt me.

Ik hoop het echt ja, het was echt een paar minuten voor 12, ik denk tussen 11.40 en 12.00 ergens.. zouden ze daar iets aan hebben?
 
Om het dramatischer te maken gewoon zeggen dat je de berm in moest :9
Dan is het toch doorrijden na een ongeval, of is het pas een ongeval als ze je ook daadwerkelijk raken O-) ?

Haha, mijn kappenset ziet er toch al niet meer uit, zit rechts ergens zelfs met een tie-wrap vast :+ Even paar stukken gras aan de zijkant er aan smeren en het lijkt hartstikke echt :P

Even serieus nu weer B| :P
 
Laatst bewerkt:
Tering das niet echt veilig daaro in Arnhem dan :') Wie weet had ie een reden om zonder optische en geluidssignalen te rijden en sneller dan normaal, maar dan zo roekeloos op deze manier :s ik zou hier ZEKER melding van gaan doen... Als je tijd en plaats weet kom je al heel ver om te kijken welke wagen het ging.. en dan is de bestuurder ook zo achterhaald..
 
Politie rijd hier ook soms debiel hoor, pas nog motoragentje, overal door rood(gaat er ook maar vanuit dat hij overal voorrang krijgt zonder te kijken en dit zonder zwaailichten of sirene).

Dan denk ik ook van: :N
 
Overal lijkt er misbruik te worden gemaakt van het feit dat men niet perse met optische signalen hoeft te rijden als de regels worden overtreden. Antwoord wordt dan dus altijd iets in de trant van "dat mogen wij". Heb ook al vaak genoeg gezien dat er bij een stoplicht een rijtje auto's staat voor linksaf en dat als die op groen gaat een politie auto die achteraan staat even gauw de zwaailichtjes aanzet, de rij rechts voorbij gaat, zich er weer tussen wurmt en de lichtjes weer uit gaan...

Misschien dat het meestal geoorloofd is vanwege zwaarwegende redenen, maar men heeft ernstig de schijn tegen in mijn ogen.

PS: volgens mij verbruikt je motor flink olie, hij rookt nogal op je tekening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan