Bijnamen motoren

P.Nis

Die hard MF'er
26 aug 2006
675
0
Oosten
Welke bijnamen kennen we allemaal voor motoren.
Ik trap af met een oude liefde. :N
full


Het Paasei.
 
Laatst bewerkt:
M'n speciale Virago: Goudkuip (door de gouden effecten die er in verwerkt zijn).

En ik mag hem eigenlijk niet posten maar ik doe het toch. Had een Volvo 940 station die ik als voorkeursnaam "De Generaal" had gegeven.

disp_pic2.cgi


:j
 
Hoi P.Nis :W leuk topic :Y

"Viffer" -Honda VFR-
full


"Halve Auto" , "Scania" , "Touringcar"-Honda Goldwing- tegenwoordig zelfs met achteruitrij versnelling en airbag leverbaar
full



"Rusor" al genoemd :X

''Blufbird" Honda CBR1100 XX ( haalde niet de beloofde snelheid van 300 km/h)
full


"Maiskneuzer" -BMW r1150gs- vanwege de gelijkenis van het voorspatbord ofwel de snavel met een onder agrariers populair voertuig om het gewas mais mee te oogsten .
full


"Bayerbusa" -BMW K1200s-
full



"Baksteen" -oudere BMW K modellen- Het hoekige motorblok van de K-modellen zorgde voor de bijnaam Vliegende baksteen. Vanwege het fluitende geluid worden deze motoren ook wel stofzuiger genoemd
full


"Gynaecologenstoel" bijnaam voor custom modellen vanwege (U raad het al) de zithouding
full


"Bierfiets" -Suzuki gsxR- replicas van de superbike racer met Corona sponsoring
full
 
Laatst bewerkt:
Suzuki GT 750 "waterorgel"

Deze kende ik als "De waterkoker"
Het zal ongetwijfeld een 'verwaterde' variant zijn :P

img2050wni.jpg


Naar mijn motor wordt vaak verwezen als "De Oer Tenere". Omdat het de eerste 600 was en de eerste Tenere. De simpelheid zelfe en ook een van de eerste enduro's. Daarom vind ik het mooi ding, puur doelmatig gebouwd zonder onodige extra's(ook geen startmotor). Bedoeld om overal te komen en dat hebben ze ruimschoots bewezen.

Leon
 
"De rookbom"

HPIM2158-b.JPG


Heb dit ding voor erbij. Als ik mijn helm pak zegt mijn vrouw: ga je op je gewone motor of op de rookbom?

Ik vind het nog wel meevallen, hij rookt alleen als hij koud is en het ruikt prima, die tweetaktolie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan