Bluetooth voor de motor

Waar ik zeker benieuwd naar ben is hoe lang je zo'n blauw tandje kunt gebruiken. Ik heb er wel eens naar gekeken (nieuwste BMW helm kan 't ingebouwd worden) maar daar werkte het maar een uurtje of 4 op een batterijlading. Bij een hele dag toeren is dat uiteraard veel te kort. Maar de ontwikkelingen gaan voort, wellicht dat het nu wel kan? Wie heeft daar ervaringen mee?

Over het algemeen hebben die blauwe tandjes een standby tijd van een dag of 7, en een beltijd van tussen de 4 en 8 uren.
Dus voor een dagje toeren is het ruim voldoende.
 
Nolan N-com
Moet je er wel ff een helm bij kopen, maar dan heb je ook wat.
http://www.nolan-n-com.nl/

Ik heb alleen de basis kit, en een kabel naar mijn mp3 speler.

Tot 100 km gaat redelijk.(FJR 1300 orginele ruit)
Daarboven alleen achtergrond muziek.

Ben van plan de verhoogde ruit te monteren, kijken of het dan beter wordt.

BT setje is wel duur 250,- ofzo
 
Nou die scale rider werkt idd wel goed..maar..ja daar is de maar weer, ik wilde via bleutooth de muziek die in me telefoon staat ook door de headst luisteren, maar dat doet ie niet B| en om nou zoveel geld uit te geven voor die ene keer dat ik toevallig gebeld wordt op de motor..das gewoon zonde.

heb die scala rider dus maar 1 ochtend gehad en in de middag were terug gebracht :9
 
Afgelopen weekend een heerlijk rondje Eiffel gereden, waarbij ik de combinatie van deze bluetooth helmset en de PDA met TomTom Navigator 5 eens echt goed uit kon proberen. En, het werkte echt boven verwachting. De gesproken instructies van TomTom zijn goed en duidelijk te volgen en ik heb het gebrek aan een schermpje (de PDA zat in de tanktas) niet als een gemis ervaren. Zowel de BT helmset als de GPS ontvanger van TomTom houden het gemakkelijk een dag uit, voor de iPaq had ik een reserve accu bij me. Met het scherm uit houdt de iPaq het zo'n 3,5 uur vol op een accu.

Voor de liefhebbers, dit is de route die ik heb gereden.
 
Heeft er al eens ooit iemand geprobeerd om een stereo BT headsetje te gebruiken?

Die standaard BT oortjes zijn mono en voldoen net voor spraak. Maar ik wil ook muziek..
 
Ik ben voorzien van alle gemakken maar......

De eerste de beste die mij stoort terwijl ik lekker aan het rond jakkeren ben heeft een serieus probleem ! :( _O- ;)

Dus voor mij geen bluetooth op mijn motor O-)
 
Ik snap niet dat mensen van deze dingen willen gebruiken op de motor. Ik heb geen motor om te zitten lullen tegen god-weet-wie, maar om te cruisen gedomme.
 
ik heb wel een bluetooth headset voor op de motor.
maar die is gekoppeld aan mijn telefoon/pda samen met een bluetooh GPS module. Het geluid van de navigatie wilde ik ook kunnen horen en daar wordt die dan ook voor gebruikt.

heb een Jabra BT500 extreem platte headset die achter het oor verdwijnt, als je helm een uitsparing rondom de oren heeft is dit ideaal.
 
:^

Vind het leuk om een nieuwe gadget uit te proberen, vandaar dat ik het ook getest heb in combinatie met een mobiel. Het werkt goed, zelf gebruik ik het niet op deze manier en beveel het zeker niet aan. Maar de combinatie met een PDA met GPS is een ander verhaal. Door de tanktas zijn Garmin of TomTom Rider geen optie. Op de ouderwetse manier, met kaart op de tanktas of een routerol, had ik deze prachtige route nooit kunnen rijden. De gesproken instructies zorger ervoor dat je je kan concentreren op de weg en de omgeving en niet de hele tijd op de te rijden route hoeft te letten :+
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me afvraag is of die Scala BT set ook een beetje knap werkt als je (gegoten) gehoorbescherming draagt? Zowel qua volume als pascomfort. Ik had laatst op de PDA/Navi een standaard koptelefoontje gesleuteld en dat werkte tot ong. 140 km/h, mits het volume bij tomtom/pda op 100 % stond.
Als de scala niet harder kan, denk ik dat het niets voor mij is. Bovendien steekt de gehoorbescherming best wel iets uit en past de door mij er in gesleutelde koptelefoon net. En dan heb ik die al aardig ontleed en is het ong. 7 mm dik.
 
Ik ben voorzien van alle gemakken maar......

De eerste de beste die mij stoort terwijl ik lekker aan het rond jakkeren ben heeft een serieus probleem ! :( _O- ;)

Dus voor mij geen bluetooth op mijn motor O-)

279.png


hier sluit ik me bij aan

als ik met de motor rij wil ik niet gestoord worden
 
Ik snap niet dat mensen van deze dingen willen gebruiken op de motor. Ik heb geen motor om te zitten lullen tegen god-weet-wie, maar om te cruisen gedomme.

Dat komt omdat er ook genoeg mensen zijn die de motor voor woon-werk en overig
zakelijk verkeer gebruiken. Dus mensen die de halve dag op de motor zitten.
En dan is het wel eens handig dat je toch een telefoontje kunt aannemen.

Maar de meeste zullen echt niet continu aan de foon hangen hoor.
 
Afgelopen weekend een heerlijk rondje Eiffel gereden, waarbij ik de combinatie van deze bluetooth helmset en de PDA met TomTom Navigator 5 eens echt goed uit kon proberen. En, het werkte echt boven verwachting. De gesproken instructies van TomTom zijn goed en duidelijk te volgen en ik heb het gebrek aan een schermpje (de PDA zat in de tanktas) niet als een gemis ervaren. Zowel de BT helmset als de GPS ontvanger van TomTom houden het gemakkelijk een dag uit, voor de iPaq had ik een reserve accu bij me. Met het scherm uit houdt de iPaq het zo'n 3,5 uur vol op een accu.

Voor de liefhebbers, dit is de route die ik heb gereden.

Leuke route!
Heb je daar ook een TomTom itn bestand van gemaakt?
Op gpstracks.nl staan er nog meer. Werkt geweldig!
 
Leuke route!
Heb je daar ook een TomTom itn bestand van gemaakt?
Op gpstracks.nl staan er nog meer. Werkt geweldig!

Ja, met behulp van NHTopTrans. Voor Navigator 5 kan je 64 punten in een ITN bestand opslaan, niet zoveel als bij Garmin natuurlijk, maar voor deze route meer dan voldoende. Nogmaals, werkte prima!
 
Heeft hier iemand de Scala Rider op een Schuberth Concept gemonteerd, en zo ja......... gaat dat wel goed met de beperkte ruimte om met de microfoon naar binnen te komen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan