BMW CE 04

Las het net ook inderdaad. Wilde hem net posten. Toch 77 stuks, 18 demo. Goed om te lezen in ieder geval.
Gelukkig zitten niet al die negenveertig eigenaren op Motor-Forum.
Veel te druk. :+

Maar het zou wel wat meer kunnen. :Y

Ik wacht nog op de nieuwe elektrische motor van BMW in samenwerking met TVS.
Eind dit jaar in de loop van 2023 is er meer bekend, maar misschien stiekem eerder. O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat de ce04 op een staat verbaast me minder, wat me wel erg verbaast is de Harley op 3 en de eerste Energica op 9
 
Gelukkig zitten niet al die negenveertig eigenaren op Motor-Forum.
Veel te druk. :+

Maar het zou wel wat meer kunnen. :Y

Ik wacht nog op de nieuwe elektrische motor van BMW in samenwerking met TVS.
Eind dit jaar in de loop van 2023 is er meer bekend, maar misschien stiekem eerder. O-)
Waar kan ik wat meer vinden hierover?
 
Had iemand hier al de eerste 1000 km checkup gehad?
Die van mij staat voor december op de planning, tegelijkertijd met de terugroepactie en een update. Ben benieuwd naar andermans ervaringen. Ik heb het idee trouwens dat mijn remmen misschien het piepprobleem hebben dat anderen ook al hebben ervaren in de Facebookgroep. Die van mij piept dus bij stilstand, zonder dat de remmen worden gebruikt. Het is nu nog een kuikentje, maar hoop niet dat het een T-Rex wordt.
 
Had iemand hier al de eerste 1000 km checkup gehad?
Die van mij staat voor december op de planning, tegelijkertijd met de terugroepactie en een update. Ben benieuwd naar andermans ervaringen. Ik heb het idee trouwens dat mijn remmen misschien het piepprobleem hebben dat anderen ook al hebben ervaren in de Facebookgroep. Die van mij piept dus bij stilstand, zonder dat de remmen worden gebruikt. Het is nu nog een kuikentje, maar hoop niet dat het een T-Rex wordt.

Ik heb die van mij met 793km op de klok gekocht en de 1000km beurt is toen meteen uitgevoerd. De teller stond op 2143km toen ik hem 4 weken terug achterliet bij de dealer....
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Had iemand hier al de eerste 1000 km checkup gehad?
Die van mij staat voor december op de planning, tegelijkertijd met de terugroepactie en een update. Ben benieuwd naar andermans ervaringen. Ik heb het idee trouwens dat mijn remmen misschien het piepprobleem hebben dat anderen ook al hebben ervaren in de Facebookgroep. Die van mij piept dus bij stilstand, zonder dat de remmen worden gebruikt. Het is nu nog een kuikentje, maar hoop niet dat het een T-Rex wordt.
Dat gepiep kan beste issue zijn als het hetzelfde is. De check up stelt niet veel voor. Er wordt wat olie gewisseld, bij was hij gratis. Had het bij de aanschaf er in bedongen. Ik denk dat de kosten 70-100 euro is. Voor de rest kan je zo weer door.

Vandaag over de snelweg Zwolle Hoogeveen gedaan 100 km/h. Temperatuur +/ 10. De range is dan echt max 70 km. Goed om rekening mee te houden. Ik moest voordat ik terug ging weer opladen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Dat gepiep kan beste issue zijn als het hetzelfde is. De check up stelt niet veel voor. Er wordt wat olie gewisseld, bij was hij gratis. Had het bij de aanschaf er in bedongen. Ik denk dat de kosten 70-100 euro is. Voor de rest kan je zo weer door.

Vandaag over de snelweg Zwolle Hoogeveen gedaan 100 km/h. Temperatuur +/ 10. De range is dan echt max 70 km. Goed om rekening mee te houden. Ik moest voordat ik terug ging weer opladen.
Rijd je dan in Eco stand of een andere en maakt dat nog wat uit?
 
Rijd je dan in Eco stand of een andere en maakt dat nog wat uit?
Ik zet hem wel op road of dynamic, anders is het niet te doen op de snelweg. Inhalen wordt dan wat gevaarlijk. Zo wilde ik laatst iemand inhalen in eco modus op een 60 weg. Ik trok hem er langs, maar opeens accelereerde hij nauwelijks meer. Ik moest uitwijken naar de berm aan de andere zijde. Anders had ik frontaal op de tegenligger gezeten. Ik zet hem bij inhalen ook altijd even kort op dynamic om dit te voorkomen. Volgens mij maakt het op de snelweg weinig uit aangezien je niet vaak afremt om op te wekken.
Dynamic modus is echt wel een must op deze motor, snap niet dat het niet standaard is.
 
De Eco stand van de Zero is alleen een begrenzing, dat kan ik zelf ook en veiliger want je bent met vol vermogen veel flexibeler.

Het enige waarvoor ik de Eco stand gebruik is als het glad kan zijn en die ene keer dat ik met een beschadigde riem thuis moest zien te komen.
 
Ik heb vandaag geprobeerd te rijden met Dynamic maar ik moet zeggen dat ik wel heel erg gewend ben geraakt aan Road. Het harde regenereren in dynamic zorgt ervoor dat ik in de stad te hard afrem. Ik schrok ervan. Het betekent dus dat je continu met de hendel bezig moet zijn. Dat ervaar ik in Road als net iets relaxter. Wat is jullie kijk hierop?
 

Bijlagen

  • 3D592A4C-8C59-4305-92BE-B3A7F60A239A.jpeg
    3D592A4C-8C59-4305-92BE-B3A7F60A239A.jpeg
    344,3 KB · Weergaven: 21
Ik kies daar absoluut voor.
Bij motor én auto staat de regeneratie op maximaal, heb alle standen geprobeerd maar dit bevalt echt het best.

Zo kan ik juist heel ontspannen rijden, hoef niet steeds te wisselen tussen “gas” en rem, doe alles met één pedaal of hendel. De rem dient zeker bij de auto alleen nog als noodrem, bij de motor is de regeneratie daarvoor niet sterk genoeg.
Als ik nu weer eens in een ICE rijd schrik ik steeds omdat die niet vanzelf afremt.
 
Ik kies daar absoluut voor.
Bij motor én auto staat de regeneratie op maximaal, heb alle standen geprobeerd maar dit bevalt echt het best.

Zo kan ik juist heel ontspannen rijden, hoef niet steeds te wisselen tussen “gas” en rem, doe alles met één pedaal of hendel. De rem dient zeker bij de auto alleen nog als noodrem, bij de motor is de regeneratie daarvoor niet sterk genoeg.
Als ik nu weer eens in een ICE rijd schrik ik steeds omdat die niet vanzelf afremt.
Da's dus het gekke, bij mij staat regeneratie in de auto ook op maximaal, alleen bij de CE 04 gaat het remmen wel heel hard als je gas loslaat. Ik zal eens proberen een tijdje met Dynamic te rijden.

Overigens vroeg ik me ook af of iemand verschil in acceleratie kan merken tussen Road en Dynamic.
 
Ik heb wel een GPS datalogger met sprint functie (drage race).
Dus leen de BMW maar ff uit. ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Yogi
Dat is toch gek dan ? Je betaalt namelijk meer en extra voor Dynamic.
Zit Dynamic ook vast aan het ABS en een elektronische vering achter?
Dat is bij de andere BMW modellen wel het geval.
(Bij mijn S1000RR ook voor)

Maar het is inderdaad ook een sportievere stand dan road.
Dus de acceleratie en tussen acceleratie zouden sneller moeten zijn.
En als dat een halve seconde is op 0-100 km/u dan is een elektronische meting met GPS wel zo accuraat. :)
 
  • Haha
Waarderingen: Yogi
Zit Dynamic ook vast aan het ABS en een elektronische vering achter?
Dat is bij de andere BMW modellen wel het geval.

Maar het is inderdaad ook een sportievere stand dan road.
Dus de acceleratie en tussen acceleratie zouden sneller moeten zijn.
En als dat een halve seconde is op 0-100 km/u dan is een elektronische meting met GPS wel zo accuraat. :)
in welke stad woon je? misschien kunnen we het nog uitproberen ook.
 
Ja, ik blijf het zeggen. ;)
Regio Rotterdam is er wel wat te regelen. 8-)
 
Da's dus het gekke, bij mij staat regeneratie in de auto ook op maximaal, alleen bij de CE 04 gaat het remmen wel heel hard als je gas loslaat. Ik zal eens proberen een tijdje met Dynamic te rijden.

Overigens vroeg ik me ook af of iemand verschil in acceleratie kan merken tussen Road en Dynamic.
Het verschil tussen road en dynamic is voor mij dat ik meer moet uitkijken in bochten. Met dynamic kan je de aandrijving er op aanhouden en met road moet je echt loslaten. Qua optrekken merk ik geen verschil. Je merkt wel wat meer ' sleur' net als in eco. Het is net alsof de motor continu hard wil afremmen en regenereren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Ik kwam dit nog tegen. Volgens mij had iemand van ons lichtgevende logo's? Ik was benieuwd of die reeds gemonteerd zijn. Het lijkt relatief eenvoudig als ik deze eigenaar zo mocht geloven. Schroevendraaier eronder en je klikt ze er uit. Dit zijn zwart witte logo's,. Ze komen van ome alie.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1669181181237.jpg
    FB_IMG_1669181181237.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 18
  • FB_IMG_1669181172106.jpg
    FB_IMG_1669181172106.jpg
    104,1 KB · Weergaven: 21
  • FB_IMG_1669181165320.jpg
    FB_IMG_1669181165320.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan