BMW CE 04

Gisteren op de weg terug voor het eerst een andere ce04 gezien. Een witte stond nog naast mij bij het stoplicht in Zwolle. Leuk om te zien 👍. Ik zie ook dat er een nieuwe kleur beschikbaar is in de configurator, althans lijkt meer blauwig. Iemand die al besteld? Qua kleurstelling behoorlijk tof.
 
Hoi,

Bij mijn EV lader heb ik een keuzemogelijkheid om te laden met alleen zonne energie. Bij deze keuze staat:
To do this, tap on ‘Solar Activation’ under the EV Charger menu. Turn on the activation to charge from excess solar power whenever it is available. Excess solar charging will be triggered when the amount of excess solar surpasses the car minimal charge power required.

Weet iemand wat de minimale charge power is die benodigd is bij de CE04?

Alvast bedankt,
Andre
 
Hoi,

Bij mijn EV lader heb ik een keuzemogelijkheid om te laden met alleen zonne energie. Bij deze keuze staat:
To do this, tap on ‘Solar Activation’ under the EV Charger menu. Turn on the activation to charge from excess solar power whenever it is available. Excess solar charging will be triggered when the amount of excess solar surpasses the car minimal charge power required.

Weet iemand wat de minimale charge power is die benodigd is bij de CE04?

Alvast bedankt,
Andre
Poeh als ik op de lader kijk is het 6 ampère wat de minimale stand is. 1200 watt ongeveer. Wellicht dat minder ook kan als er minder wordt gegeven. Het laden duurt dan wel even, op 6 ampère is het al 7 a 8 uur.
 
Poeh als ik op de lader kijk is het 6 ampère wat de minimale stand is. 1200 watt ongeveer. Wellicht dat minder ook kan als er minder wordt gegeven. Het laden duurt dan wel even, op 6 ampère is het al 7 a 8 uur.

Ik heb dit een tijdje geleden ook opgezocht. (ik heb zelf een thuisbatterij en zeer veel zonnepanelen. Ik rij het grootste deel van het jaar op gratis stroom.)

De lader geeft aan aan de auto/moto wat het maximale vermogen is.
Dit gebeurd op 2 manieren: 1) De lader geeft via een blokgolf aan wat het maximale laadvermogen is. 2) En via een weerstand wordt het maximale vermogen van de laadkabel doorgegeven aan de auto.
De minimale waarde is 6 ampere. (detail: Als ik het mij nog goed herriner werkt het met een blokgolf die PWM wordt aangepast in stapjes van 10% vanaf 60 ampere. Bij 10% is dit 6 ampere)
De auto/moto heeft natuurlijk de mogelijkheid om zelf aan nog een lager vermogen te laden. Maar je kan vanaf de lader de auto/moto niet dicteren om lager te gaan dan 6 ampere.
Bij sommige auto's (zoals de meeste tesla's) kan je per stapjes van 1 ampere het laadvermogen aanpassen in de auto.
 
Als ik Blaxard en Tomdirks goed begrijp zou het dan 230x6 zijn, 1,38kW zeg maar 1,4 kW zijn.
Ga eens kijken als ik 1,4 over heb op de PV installatie of die het dan doet. Zodra we genoeg zon hebben en ik moet laden laat ik het weten.
Heb de vraag ook bij BMW NL uitgezet, eens kijken waar die mee komen.
Dat lang duurt maakt me niet zoveel uit als ik er niet weg mee moet, als ik wel weer snel weg moet dan zet ik die functie uit en laad die direct met 6,9kW.
 
Ik vind dit kleurtje toch ook wel erg nice. Vandaag kwam ik nog weer een andere witte CE04 tegen in Hattem. Ze rijden er dus wel.

1695837663260.png
 
Heeft iemand het zadel al eens gedemonteerd? Iemand een idee hoe dit te doen, het staat namelijk niet in de handleiding.
Ik heb de comfort SEAT II gekocht, iets dikker en een bult. Ik ben benieuwd hoe deze bevalt.

Het demonteren is erg eenvoudig. Er zit een torx 25 boutje aan de achterkant en aan de onderkant van het zadel aan de achterkant. Deze 2 losschroeven en vervolgens het zadel naar voren schuiven en hij is er af.

Het nieuwe zadel is toch wel een stuk dikker + de bult helpen goed betere hoek voor de knieën ook.. Nu maar eens de aankomende tijd ervaren hoe of wat. Wel vaag dat ik altijd al de zadelverwarming kon zien, deze zat er niet op. Ik heb het idee dat ze het zadel hebben gewisseld, voordat hij aan mij verkocht werd.

Mocht iemand nog interesse hebben in een pro-seat (plat) om te verbouwen/ vermaken doe een leuk bod en dan kan hij overgenomen worden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand het zadel al eens gedemonteerd? Iemand een idee hoe dit te doen, het staat namelijk niet in de handleiding.
Ik heb de comfort SEAT II gekocht, iets dikker en een bult. Ik ben benieuwd hoe deze bevalt.

Het demonteren is erg eenvoudig. Er zit een torx 25 boutje aan de achterkant en aan de onderkant van het zadel aan de achterkant. Deze 2 losschroeven en vervolgens het zadel naar voren schuiven en hij is er af.

Het nieuwe zadel is toch wel een stuk dikker + de bult helpen goed betere hoek voor de knieën ook.. Nu maar eens de aankomende tijd ervaren hoe of wat. Wel vaag dat ik altijd al de zadelverwarming kon zien, deze zat er niet op. Ik heb het idee dat ze het zadel hebben gewisseld, voordat hij aan mij verkocht werd.

Mocht iemand nog interesse hebben in een pro-seat (plat) om te verbouwen/ vermaken doe een leuk bod en dan kan hij overgenomen worden.
Ik heb het verkeerde zadel geleverd gekregen destijds en heb toen ook zelf de zadels omgewisseld. Met verwarming. Fluitje van een cent idd. Twee schroeven en de rest wijst zich van zichzelf. Het past maar op 1 manier.
 
Inmiddels ruime ervaring met de comfort seat. Als je de ce04 koopt, bespaar dan niet op de comfort seat. Ik had last van mijn onderrug, wat toch wel wat kwam door de motor helaas. Nu ik de comfort seat heb met de bubbel is de complete onderrug belasting weg. Erg fijn! Het gevoel van snelheid en snel optrekken is daardoor ook wat minder. Doordat het zadel net iets dikker is komen mijn benen ook uit in een betere hoek. Dit is vanwege mijn lengte 1,94m wel erg fijn.

Kortom, geld waard. Helaas moest ik hem achteraf kopen wat het dubbele kostte.
 
Inmiddels ruime ervaring met de comfort seat. Als je de ce04 koopt, bespaar dan niet op de comfort seat. Ik had last van mijn onderrug, wat toch wel wat kwam door de motor helaas. Nu ik de comfort seat heb met de bubbel is de complete onderrug belasting weg. Erg fijn! Het gevoel van snelheid en snel optrekken is daardoor ook wat minder. Doordat het zadel net iets dikker is komen mijn benen ook uit in een betere hoek. Dit is vanwege mijn lengte 1,94m wel erg fijn.

Kortom, geld waard. Helaas moest ik hem achteraf kopen wat het dubbele kostte.

In mijn test vorig jaar zei ik ook al dat dat zadel zonder rugsteun eigenlijk 'The Pain Edition' moest heten ipv 'Pro'.
Verschrikkelijk zadel, na een uur rijden verlang je er naar om af te stappen. Je moet juist verlangen om langer door te rijden ipv te weer moeten laden. :) Ze moeten 'm gewoon standaard met rugsteun verkopen en die strijkplank weg doen. Die verkopen als echte strijkplank.
 
Wat een pech, valt het handvat aan de linkerkant wederom uit van de week. Dealer gebeld en ze willen hem graag weer terug om hem te repareren.
Op zo'n moment mag je ook de pechhulp bellen.

Je kan het weer resetten door de scoot uit te zetten en dan 5 minuten wachten en weer aan te zetten. Het hoort alleen niet... wordt vervolgd.
 
Inmiddels de motor bij de dealer staan. Ik had gehoopt een beetje fatsoenlijke motor terug te krijgen, maar kreeg een ce04 terug zonder groot scherm en een zadel met kleine bult. Dit is bij -5 graden geen pretje kan ik vertellen. Tevens als de bult niet juist gepositioneerd is dan krijg je behoorlijk last van je rug.

Ik hoop dat het straks opgelost is, waarschijnlijk wordt het handvat vervangen.
 
  • Wow
Waarderingen: ajer
Vandaag de motor weer opgehaald. Bleek een fout in het handvat te zitten, deze is onder garantie vervangen. Ze hebben de data uit kunnen lezen en ik had een video hiervan. Al met al opgelost in ieder geval en mijn eigen motor weer terug.

Ik kon overigens rond de 70 km a 90 km/h rijden op de snelweg en 5km binnenstad met de huidige temperatuur van 8 graden. ik had nog 5 km over. Het maakt wel behoorlijk uit hoe hard je optrekt, hoe langzamer je dit doet hoe meer accu je over houdt.
 
Laatst bewerkt:
Het slechtere weer lijkt nu even voorbij met de regen e.d. Hopelijk blijft het nu droog en kan er weer normaal gereden worden. Zijn er nog mensen op pad met de CE04?
 
Ik gebruik de CE04 nog steeds voor korte ritjes in de stad. Ook als het nat is geweest, maar in de regen of als het zometeen gaat ijzelen of vriezen, dan twijfel ik nog wel even. Vorig jaar overigens wel gedaan toen het vroor. Als het maar niet glad is.
 
Hoe is het bereik met -5 graden celsius? Voorlopig zal het nog wel niet glad zijn.
Alle pekel was ook weggespoeld, maar afgelopen nacht hebben ze daar weer een verse laag van neergelegd.
 
Ik heb nog niet gereden, woensdag en donderdag mag ik weer. Normaal gesproken haal ik net de 90 a 100 km waar ik normaal gesproken op dezelfde route 120 km met gemak haal. Dit is dan allemaal 50-70-80 wegen. a 14 km heen en 14km terug.
 
Een kleedje en handmoffen zouden geen overbodige luxe zijn. Een groot scherm helpt al heel veel. De zitverwarming doet ook goed zijn werk.
 
Heb je er ook nog verwarmde handvatten op? Die had de demo wel, die ik 2022 reed.
Zeker! Handvat en kont verwarming! Handvat is dacht ik standaard en de zitverwarming zit in de comfortseat. Beetje vaag want bij mij gaf hij de zit verwarming al wel aan vanaf het begin. Ik vermoed dat er een comfortseat op zat en dat die er af is gehaald voordat de motor werd verkocht. Maakt niet uit, zit er nu weer op en beste accesoires van de motor tot nu toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan