als je de motor op de bok hebt staan, en je laat de motor draaien in de 1, stopt het achterwiel dan, uiteindelijk, met draaien als je de koppeling inknijpt? Als het achterwiel blijft draaien staat de koppelinghendelspeling misschien niet goed afgesteld.
Waarom denk je dat die beurt zo goedkoop wasIk mag toch hopen dat ze dat gecontroleerd hebben...
Dit had ik vandaag ook , voor het eerst overigens...Helaas een 'mankementje'. Dacht eerst dat ik het me verbeeldde, maar met koude motor na een dag stilstaan wil hij de eerste poging moeilijk aanslaan, dit is nu 3keer het geval geweest dus geen incident meer.. De tweede poging lukt overigens zonder morren, net zoals starten met warm blok. Iemand enige verklaring voor? Ik ga uiteraard dit even aankijken en na het weekend contact opnemen met de dealer.
Dit had ik vandaag ook , voor het eerst overigens...
Is het bij jou weg/opgelost?
Blok lijkt iets “losser”, kan ook psychologisch zijn. In ieder geval kunnen we h’m nu door de 6-7k toeren heen trekkenJammer is dat de motorspoiler nog niet binnen is. Verder aangegeven dat de neutraal stand soms lastig te vinden is. Komt kennelijk door de quickshifter. Van 2 naar N moet makkelijker gaan. We gaan het meemaken, ben eigenlijk wel erg blij met de fiets Mis eigenlijk nog een mooie Akra
Ah, ik had hem ook gewassen.... maar was níet de eerste keer na het wassen dat ik ging rijden. Tweede keer..... En de eerste keer startte hij wel gewoon in een keerIk heb de motor laten controleren bij de dealer maar hier is niets uit naar voren gekomen cq ze hebben (helaas) niets afwijkends gevonden. Gek genoeg is het bij mij al 2 weken niet meer gebeurd. Het was bij mij overigens wel kort nadat ik m had schoongemaakt, wellicht ergens vocht terecht gekomen ?
Ah, ik had hem ook gewassen.... maar was níet de eerste keer na het wassen dat ik ging rijden. Tweede keer..... En de eerste keer startte hij wel gewoon in een keer
Vind wel dat hij een beetje zo’n hoog “jankend” geluid maakt voordat de motor aanslaat..
Het N verhaal hier ook..... vanuit 1 schiet hij bijna altijd door naar 2 en vanuit 2 naar beneden lukt het wel...
Oh daar zal ik volgende x eens naar kijkenBij mij was het ook niet direct na het wassen. Maar kan me voorstellen dat het er ook niets mee te maken heeft. Ben benieuwd hoe het zich bij jou verder ontwikkelt. Zojuist weer gereden na een aantal dagen stilstand en geen probleem wederom.
Jankend geluid kan ik niet echt plaatsen / heb ik zover ik weet niet gehoord. Wat is bij jou het voltage (volgens de boordcomputer) vd accu bij volledig koud ?
De harde...Heb je de harde of de zachte koffers besteld?
Herkenbaar bij een nieuwe motorfiets.Ik heb de indruk dat het met de tijd wel beter wordt. Heb nu 3500 km gereden en de N is nu meestal raak ;-)
Helemaal mee eens!Herkenbaar bij een nieuwe motorfiets.
Mijn GSje kreeg ik soms wat lastig in de één bij het stoplicht de eerste paar honderd tot duizend kilometer.
De Neutraalstand is vaak een kwestie van fijne motoriek.
Ik ben benieuwd hoe soepel het tegenwoordig schakelt, of dat je ook hoger in toeren moet.. op mijn oudere S1000RR en HP2 Sport gebruik ik de quickshifter zelden of nooit. Alleen op het circuit of bij een snelle stoplicht sprint werkt het daar goed/perfect.Vandaag t beestje maar ns even in laagje sop gezet. En wat rijdt dat dan weer lekker.. een schone motor
Blijft een fijne machine ! Moet wel zeggen dat ik om een of andere reden de quickshifter maar weinig gebruik. Gebruiken jullie deze wel veel?
Ja heel veel, in het begin vond ik het maar onzin, maar tijdens het proefritje kwam ik er al achter dat het superleuk isVandaag t beestje maar ns even in laagje sop gezet. En wat rijdt dat dan weer lekker.. een schone motor
Blijft een fijne machine ! Moet wel zeggen dat ik om een of andere reden de quickshifter maar weinig gebruik. Gebruiken jullie deze wel veel?
Dan zit je nog wat te laag in toeren.Af en toe voel je een “rukje” maar als je dat eenmaal weet weegt het niet op tegen de lol die je ervan hebt...
Voor het benzineverbruik is het minder gunstig