Boete in Belgie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaasszje

MF veteraan
25 okt 2002
4.749
15
Zoetermeer
Ik ben dus onderweg naar graspop een keer geflist.

Nu krijg ik een boete formulier ofzo iets toegestuurd.
Het met een vragen lijstje, nu zit ik me af te vragen wat ik met die vragen lijst moet doen (ingebroken :? , is oa 1 van de vragen)

Verder zou ik graag willen weten hoe hoog de boete is.
Ik ben met 94 geflitst waar je 70 mag.
 
Als je er niet op reageert krijg je over een tijdje de bekeuring in huis!
Ik ben ook een keer in Belgie geflits met 156 waar je 120 mocht, koste mij toen 460gulden! geen leuke grap, wat ik weet zijn ze erg streng in Belgie!!

Dat formulier hebben ze gestuurd met vragen of jij de bestuurder was of niet en dat soort ongein.

Sterkte met de afwikkeling en ik hoop dat het geen dure grap word!
 
Eerste bedrag wat je te horen krijgt is een schikking anders wordt het nog duurder, 21 km te hard ongeveer 360 gulden
Al kan ik me niet herinneren een vragenlijst gezien te hebben :?

http//www.wegcode.be/divers/boetes2.htm

hmm niet goedkoper geworden!
 
Laatst bewerkt:
Gooi dat onding in de vuilnisbak. 't Is niet aangetekend verzonden, dus kan je't evengoed niet ontvangen hebben.
Hou gewoon cash geld klaar als je nog naar België komt, maar zorg er in de eerste plaats voor dat je niet gecontroleerd wordt. Bij mijn weten zijn er weinig verderzettingen van de procedure, daar de parketten nog niet echt goed grensoverschrijdend werken. Indien men later nog komt aandringen, gewoon betalen.
Ik negeer alle overtredingen in het buitenland (gewoonlijk geflitst op autosnelweg) en moet dank zij de euro's niks meer gaan wisselen als ik op verlof wil naar de helft van de Europese landen.
 
wat ik weet zijn ze erg streng in Belgie!!

Mja...ze zijn anders in België

Zolang je niet meer dan 10 km/h (soms loopt dat zelfs op tot 15 km/h) te hard rijdt flitsen ze je niet.

Maar als ze je flitsen (als je bijvoorbeeld 22 te hard rijdt) ben je meteen een hoop geld kwijt...
 
Gooi dat onding in de vuilnisbak. 't Is niet aangetekend verzonden, dus kan je't evengoed niet ontvangen hebben.
Hou gewoon cash geld klaar als je nog naar België komt, maar zorg er in de eerste plaats voor dat je niet gecontroleerd wordt. Bij mijn weten zijn er weinig verderzettingen van de procedure, daar de parketten nog niet echt goed grensoverschrijdend werken. Indien men later nog komt aandringen, gewoon betalen.
Ik negeer alle overtredingen in het buitenland (gewoonlijk geflitst op autosnelweg) en moet dank zij de euro's niks meer gaan wisselen als ik op verlof wil naar de helft van de Europese landen.
zoals ik al zei:ik woon 100 mtr vd grens,,kom elke dag in pattatenland,,betaal nou maar ,,als ze je aanhouden is ut min 3dg Tongeren,en dat is :r
 
kgeloof dat tot 1 januari 2004 de boetes ni doorgegeven worden tss landen onderling. gewoon ni betalen dus, en een jaartje uit belgie wegblijven
 
kgeloof dat tot 1 januari 2004 de boetes ni doorgegeven worden tss landen onderling. gewoon ni betalen dus, en een jaartje uit belgie wegblijven
ONZIN !
Een jaar of 7 geleden hebben ze mij ook laten betalen voor een snelheidsbekeuring. Werd via de nederlandse politie opgespoord en toen via onze vriendjes in Leeuwarden mocht ik betalen..
 
Tarieven voor de buitenlanders :

Zware overtredingen genoemd in het koninklijk besluit van 7 april 1976 : 200 EUR (uitgezonderd de snelheidsovertredingen).

Zware snelheidsovertredingen (overschrijding van de maximum toegelaten snelheid met meer dan 10 km/u) worden onderverdeeld volgens de zwaarte :

overschrijding met méér dan 10 km/u en minder dan 21 km/u : 200 EUR;
overschrijding met tenminste 21km/u en minder dan 51 km/u : 275 EUR;
overschrijding met tenminste 51km/u en minder dan 71 km/u : 350 EUR;
overschrijding met 71km/u of meer : 375 EUR
Bij een samenloop van meerdere zware overtredingen of een samenloop van zware en lichte overtredingen zal het totaalbedrag nooit 750 EUR mogen overschrijden.

Lichte verkeersovertredingen : 25 EUR
Samenloop van meerdere lichte overtredingen : maximaal 125 EUR


Een buitenlandse overtreder die een voorgestelde boete niet kan of wil betalen dient een geldsom in bewaring ('consignatie') te betalen. Het gaat hier om een bedrag van 75 EUR bovenop de eerder voorgestelde verkeersboete. Dit bedrag zal de eventuele gerechtskosten dekken bij een betwisting.

De vaststellende ambtenaar is bevoegd om het voertuig van de overtreder te laten afslepen en stallen tot het bedrag is vereffend. De afsleep-en stallingskosten zijn steeds ten laste van de overtreder. Het bedrag dient te worden betaald binnen een periode van 96 uren. Daarna kan het parket de verbeurdverklaring van het voertuig opleggen.
 
Hmm staat in de brief dat ik als ik niet antwoord, de boete tegemoet kan zien..
Ik zal deze alsnog op de bus doen.. en dan maar afwachten om te kijken hoe hoog de boete is... pff... 275 euro is wel veel... beter komt ie niet te snel, ander kan ik nie op vakantie '(
 
ONZIN !
Een jaar of 7 geleden hebben ze mij ook laten betalen voor een snelheidsbekeuring. Werd via de nederlandse politie opgespoord en toen via onze vriendjes in Leeuwarden mocht ik betalen..
7 jaar geleden jah,,toen leefde mijn opa ook nog!!En wie woont hier nou 100 mtr vd grens ik of jij
 
Als je niet betaalt dan doen ze gewoon een rechtshulpverzoek aan Nl en komt er een politiemens aan de deur. Of je krijgt idd gewoon een bekeuring uit het noorden.

Ik zou heb gewoon betalen. Ze achterhalen je toch wel en altijd op de momenten dat jij het niet verwacht. Suc6.
 
kan het beste de boete gewoon betalen
is mij ook over komen
geflits met 48 km te hard eerst geen gehoor gegeven aan de oproep
ineens post van de belgjes dat ik voor de rechtbank moest verschijnen
ook niet geweest dus bij verstek veroordeeld
weer post van onze belgjes
weer geen gehoor aangegeven
dit heb zo'n twee jaar geduurd totdat ik op het politieburo in nederland moest melden en een verklaring moest geven waarom er nooit betaald is en wat daar meschien de reden van kon zijn
en ja hoor twee maanden later komt er een briefje uit leeuwarden
met een flinke boete
dus eind conclusie ze krijgen hun geld echt wel maar je kan het aardig lang rekken
 
Zo, ff een heel oud topic omhoogrammen!

Ik krijg ook net zo'n briefje uit Belgie, ze willen graag 150 ecu voor 17 kmtjes te hard.... |( |( :(

Het mooiste is nog dat ze het volgende erbij vermelden:

- Atmosferische toestand: Normaal
- Toestand wegdek: Droog
- Verkeersdrukte: Weinig

En dan toch die bekeuring sturen he... tuig is het :P

Maar, ff to the point: Iemand nog tips en trucks om hier onder uit te komen...?

Owja, 'je hebt het gedaan, dus betaal nou maar' vind ik heeel erg 2005... (Echte motivatie: Ik ben van mening dat de huidige heksenjacht op snelheidsoverteders buiten elke proportie is, en dat je dus best wat mag doen om eronder uit te komen. Sterker nog, ik vind dit eigenlijk een soort van burgerplicht. Fight the system, yeah! ;) )
 
Ik heb ook pas een boete gehad op de snelweg in Zolder met de auto.
Ik zag ze reeds van ver staan en keek dus constant op de teller of ik niet te hard ging.
Verdict: 124km per uur gereden; 50 euro boete
:? :? :?
Je zou ze naar de }) wensen!
 
Zo, ff een heel oud topic omhoogrammen!

Ik krijg ook net zo'n briefje uit Belgie, ze willen graag 150 ecu voor 17 kmtjes te hard.... |( |( :(

Het mooiste is nog dat ze het volgende erbij vermelden:

- Atmosferische toestand: Normaal
- Toestand wegdek: Droog
- Verkeersdrukte: Weinig

En dan toch die bekeuring sturen he... tuig is het :P

Maar, ff to the point: Iemand nog tips en trucks om hier onder uit te komen...?

Owja, 'je hebt het gedaan, dus betaal nou maar' vind ik heeel erg 2005... (Echte motivatie: Ik ben van mening dat de huidige heksenjacht op snelheidsoverteders buiten elke proportie is, en dat je dus best wat mag doen om eronder uit te komen. Sterker nog, ik vind dit eigenlijk een soort van burgerplicht. Fight the system, yeah! ;) )
'Huis en haard' verkopen en verkassen naar..Nicaragua :?

8-)
 
Ik heb ook pas een boete gehad op de snelweg in Zolder met de auto.
Ik zag ze reeds van ver staan en keek dus constant op de teller of ik niet te hard ging.
Verdict: 124km per uur gereden; 50 euro boete
:? :? :?
Je zou ze naar de }) wensen!
Terwijl de meeste snelheidsmeters in auto's naar beneden afwijken.. |(

..en er een leuk circuit in de buurt was! :+
 
Zo, ff een heel oud topic omhoogrammen!

Ik krijg ook net zo'n briefje uit Belgie, ze willen graag 150 ecu voor 17 kmtjes te hard.... |( |( :(

Maar, ff to the point: Iemand nog tips en trucks om hier onder uit te komen...?
Ja de enigste goede methode: jij bent daar op die dag nooit geweest en je kunt het bewijzen....
:W
 
Ik ben mei vorig jaar samen met een collega geflitst in Belgie (woon ook 6 km van de grens)

Kregen ook beide zo'n brief thuis met de vraag om te bevestigen dat je het daadwerkelijk geweest was, mijn collega heeft het per post verstuurd en ik gefaxt ( en daarna nog gebeld of het aangekomen was! :Y )

Hij krijgt een week of 5 later een bekeuring van € 160,- in de bus, ik heb tot op de dag van vandaag niks gehoord! :}

Mocht ik nou een keer aangehouden worden in belgie, dan zal het misschien nog wel open staan en gelijk voldaan moeten worden, maar voorlopig gaat het goed!
 
gewoon zorgen dat je niet aan gehouden word.. heb nog een 500/600 guldens open staan O-)
 
Ik ben mei vorig jaar samen met een collega geflitst in Belgie (woon ook 6 km van de grens)

Kregen ook beide zo'n brief thuis met de vraag om te bevestigen dat je het daadwerkelijk geweest was, mijn collega heeft het per post verstuurd en ik gefaxt ( en daarna nog gebeld of het aangekomen was! :Y )

Hij krijgt een week of 5 later een bekeuring van € 160,- in de bus, ik heb tot op de dag van vandaag niks gehoord! :}

Mocht ik nou een keer aangehouden worden in belgie, dan zal het misschien nog wel open staan en gelijk voldaan moeten worden, maar voorlopig gaat het goed!


Ja, heb ik ook gehad,. echter na 1,5 jaar mocht ik ineens voorkomen in Belgie... B|

voorkomen bij de belgische politie rechtbank
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan