Boete op de heenweg meeting Veenendaal

GregoryG

Rookie
10 mei 2010
23
0
Almere
Beste motorrijders,

Via een flinke omweg ben ik zondag samen met de motorfanaten vanuit Almere aangekomen bij de meeting in Veenendaal.

Jammer genoeg werd ik onderweg (A12, afrit Ede) aangehouden en vervolgens bekeurd wegens een "slecht zichtbaar kenteken"... zoals omschreven op het proces-verbaal.

De agenten in opvallende auto volgden ons al enige tijd, maar omdat we van tevoren hadden afgesproken rustig te rijden wegens de verwachte aangescherpte controle was er weinig aan te merken op ons rijgedrag. Uiteindelijk kwam ik achter de politieauto te rijden die mij vervolgens aanhield.

Na de papieren controle werd mij verteld door agent 1 dat mijn kentekenplaat te schuin stond en daardoor slecht zichtbaar was. Agent 2 maakte op dat moment daar foto's van in gehurkte houding.

Vervolgens gingen beide agenten in hun auto zitten en sloten de deuren van hun auto. Waarop ik dacht dat beide heren vertrokken, totdat ik naar de auto liep om mijn rijbewijs terug te vragen. Ze waren wat aan het controleren... dus ik weer wachten bij mijn motor...

Vervolgens stapt agent 1 uit de auto om mij het proces-verbaal te overhandigen. E 90,-. Ik heb gezegd dat ik het er niet meer eens ben, waarop de agent mij vertelde dat vanaf een afstand van 150meter mijn kentekenplaat goed leesbaar moet zijn. Ik heb daarop de agent gevraagd om samen van 150meter mijn kentekenplaat te bekijken, want ik ben er heilig van overtuigd dat mijn kentekenplaat vanaf die afstand makkelijk leesbaar is. De agent weigerde dit en gaf aan dat dit op foto allemaal is vastgelegd. Ik vroeg vervolgens om de foto's samen te bekijken, maar ook dit werd mij geweigerd... Dat vond ik heel vreemd!! De agent sprong snel in de auto en reed weg...

Mijn kentekenplaat is iets meer gekantelt dan 30graden, maar hierdoor zeker niet minder leesbaar. De agenten hebben het alleen over de zichtbaarheid gehad en niet over een hoek of wat dan ook. (zie foto)

Helemaal pissig werd ik toen de agent mij erop wees dat een mede motorrijdster, die naast mij reed op de groene motor ook haar kentekenplaat te schuin stond. Het was een witte "08 GSXR 600!! "oh.. met dat groen in het pak dan..?.." "Nee! Die was ook wit met zwart!" zei in gefrustreerd!!


Wat vinden jullie hiervan? Wat is jullie ervaring hiermee? In welke volgorde ik het bezwaar maken?

Zelf word ik helemaal doodziek en HUILIE HUILIE van dit soort geneuzel door politie! :r

Thanks!
Greg


Hieronder een foto van mijn motor. Ik moet eerlijk zeggen dat de plaat nu iets schuiner staat ivm het aanpassen van de undertail.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso bezwaar maken, volgens mij moet je kenteken in een bepaalde hoek staan, dat hebben ze niet gemeten. Een foto is leuk, maar daar kunnen ze de hoek ook niet mee aantonen lijkt mij.
 
Ach, die zoveel miljard die Nederland uitleent aan landen in de EU moet ergens vandaan komen toch? :P.

Maar inderdaad, jou kentekenplaat ziet er prima uit zo lijkt mij.
Volgensmij heeft mijne (standaard gemonteerd) ook wel zo'n hoek.

Denk dat ze aan hun quotem moesten komen ofzo?

Dat dit goed te lezen is, dat ziet een blind paard nog :P.

Edit:
En inderdaad, vorig jaar was er al eens een topic over, ik geloof dat ze toen langs de A25 (naar de TT dus) ook hebben staan controleren hier op, en toen werd er gemeten.
Als ze dat niet gedaan hebben kun je natuurlijk altijd bezwaar maken.
Zou zeggen stuur ook die foto eens mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 'm behoorlijk netjes staan eigenlijk -O- . Wel sneu, kunnen ze je nergens op pakken (geen overtredingen, papieren in orde, etc) en dan gaan ze gewoon iets zoeken om je op te pakken :r .

Wat triest. Bah.
 
Heb je meneer de agent niet naar Hans Anders doorverwezen?

Kenteken is duidelijk zichtbaar, niet geplooid of wat dan ook. Dan zoeken ze gewoon een reden om een boete uit te delen, lijkt het wel. In dit geval: kinderachtig en onnodig eigenlijk.
 
Ik vind 'm behoorlijk netjes staan eigenlijk -O- . Wel sneu, kunnen ze je nergens op pakken (geen overtredingen, papieren in orde, etc) en dan gaan ze gewoon iets zoeken om je op te pakken :r .

Wat triest. Bah.
:^ doet me denken aan wegmisbruikers waar ze een bus aan de kant zetten, waar de bestuurder een blik bier dronk. Laten blazen, maar hij had maar 1 slok op dus de P van prima! Je zag de agenten denken "waar kunnen we hem nu op pakken" en ja hoor ze gingen de bus inspecteren, kreeg die vent een boete voor zijn uitlaat die niet helemaal goed was ofzo :')

Zo sneu als agentjes zich zo laten kennen als ze er een keer naast zitten :N
 
Ik zou sowieso bezwaar maken, volgens mij moet je kenteken in een bepaalde hoek staan, dat hebben ze niet gemeten. Een foto is leuk, maar daar kunnen ze de hoek ook niet mee aantonen lijkt mij.

Thanks voor je reactie!

Er is iid niets gemeten.

Ik heb zelf al m'n eigen foto's gemaakt van 150m afstand waarop makkelijk mijn kenteken leesbaar is, die voeg ik toe aan mijn bezwaar.
 
gewoon onzin, je plaat zit echt niet schuiner dan de gemiddelde kentekenplaat van menig motorrijder.....een onsnapte TBSer eist z'n verdiende geld op,en zal waarschijnlijk ook z'n gelijk krijgen, en wij als gewone brave burgers die gek zijn op onze hobby en dit op een beschaafde en normale manier volgens de regels uitoefenen worden zwaarder gestraft dan die mafkezen die hier los rondlopen....
Nederland WEER op z'n smalst........
 
Zelf word ik helemaal doodziek en HUILIE HUILIE van dit soort geneuzel door politie! :r
&
Hieronder een foto van mijn motor. Ik moet eerlijk zeggen dat de plaat nu iets schuiner staat ivm het aanpassen van de undertail.

Hoe kunnen wij nu beoordelen of je gelijk hebt, als je hier een foto plaatst die niet overeenkomstig de werkelijkheid is? En wat is iets schuiner... :?

Mijn gevoel zegt dat het flink schuiner staat en dat je dacht dat het allemaal wel mee zou vallen... ;)
 
Bezwaar maken middels foto's vanuit alle hoeken, onder vermelding van de hoek waarin je plaat nu staat/toen stond en de hoogte enz.
En vermelden dat e.e.a. conform de standaardmontage ook zo staat, ONDERBOUW dat laatste wel via aanvullende foto's en getallen.

Succes.

Overigens wel een rotstreek, zo genomen te worden zonder te zoenen -O-
 
Laatst bewerkt:
Wel handig om er dan een foto bij te plaatsen zodat we kunnen zien hoe schuin je plaat nu staat.

De meeste hier lezen maar half, zien een foto, het woord politie en gillen maar.

Laat eerst maar eens zien hoe die plaat er op zat tijdens de staandehouding.
 
Wel handig om er dan een foto bij te plaatsen zodat we kunnen zien hoe schuin je plaat nu staat.

De meeste hier lezen maar half, zien een foto, het woord politie en gillen maar.

Laat eerst maar eens zien hoe die plaat er op zat tijdens de staandehouding.


Is het hierop te zien??
full
 
Bezwaar maken middels foto's vanuit alle hoeken, onder vermelding van de hoek waarin je plaat nu staat/toen stond en de hoogte enz.
En vermelden dat e.e.a. conform de standaardmontage ook zo staat, ONDERBOUW dat laatste wel via aanvullende foto's en getallen.

Succes.

Overigens wel een rotstreek, zo genomen te worden zonder te zoenen -O-

Ook zonder zoenen neem ik in dat geval wel de boete voor lief....
 
Bezwaar maken middels foto's vanuit alle hoeken, onder vermelding van de hoek waarin je plaat nu staat/toen stond en de hoogte enz.
En vermelden dat e.e.a. conform de standaardmontage ook zo staat, ONDERBOUW dat laatste wel via aanvullende foto's en getallen.

Succes.

Overigens wel een rotstreek, zo genomen te worden zonder te zoenen -O-
Zal niet helpen omdat die foto's niet gemaakt zijn op het moment zelf dat de staandehouding was. iets wat de agenten wel hebben gedaan.
Aan de HUILIE HUILIE TS. wanneer je het er niet mee eens bent ga je in beroep Hoe dat moet staat in de brief die je krijgt thuisgestuurd. Succes ermee.
 
Ik vind 'm behoorlijk netjes staan eigenlijk -O- . Wel sneu, kunnen ze je nergens op pakken (geen overtredingen, papieren in orde, etc) en dan gaan ze gewoon iets zoeken om je op te pakken :r .

Wat triest. Bah.

Lees eens verder... de plaat staat niet zoals op de foto, maar schuiner... ;)
 
Laatst bewerkt:
Is het hierop te zien??
[afbeelding]

Lijkt me weinig schuiner dan standaard.

Bezwaarschriftje netjes opstellen, niet teveel geneuzel en frustratie erbij. Even 1 of 2 begeleidende foto's en dan afwachten. Niet meer gaan kloten met die plaat want hun hebben tenslotte ook foto's gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan