Boete voor nummerplaat?

Jochemk1

MF'er
24 jan 2003
158
0
Bilzen Belgie
Voor de belgen onder ons een vraagje.
Ik reed deze morgen naar het werk en heb een boete gehad omdat mijn nummerplaat niet loodrecht stond met het wegdek.Is dat nu niet te flauw?Heb deze gehad van een zwaantje(motorrijder van de politie).Ze was nochtans goed leesbaar en hing niet te schuin, 45°.Wie weet wat hier de boete voor is?
 
ehm ik weet niet hoeveel de boete bedraagt
maar 9 van de 10 motor kenteken platen hangen niet loodrecht op het wegdek
simpelweg omdat het spatscherm schuin zit.
dus lijkt me beetje onlogisch om daar boete voor te geven.

tenzij hij natuurlijk erg schuin zat zodat hij niet meer te lezen is van achteren.
en 45 graden is best schuin.
 
Ik weet dat 45° schuin is maar ze is dan wel nog altijd goed leesbaar.
Ze hadden gewoon niets te doen deze morgen.Ze waren eigenlijk vrachtwagens aan het controleren op de weegschaal maar er waren er op dat moment geen.Dus dan gaan ze maar iemand anders pesten.
 
Hieronder het enige wat ik kan terugvinden. Ik weet niet of het onder "zware overtreding" valt en ga dus ook niet gissen naar het bedrag van de boete.

...
Zij blijven ten alle tijde zichtbaar en overdag bij helder weer leesbaar op een afstand van tenminste veertig meter.

Deze leesafstand wordt terug gebracht op tenminste 30 meter voor kentekenplaten of reproducties die kleiner zijn dan het Europees formaat voor autoplaten (520 mm x 110 mm) en tot 20 meter voor kentekenplaten voor motorfietsen.
 
Join the club.
Ik kreeg een paar maand geleden een "waarschuwing" toen mijn moto stil stond op een parking in de buurt van Leuven. De flikkertjes waren gefrustreerd omdat ze niet genoeg klaverbladrijders gepakt hadden en doken dan maar de parkings naast de snelweg op om geparkeerde moto's te controleren.
Mijn plaat staat ook zo iets van 45° schuin(moest kaarsrecht zijn !?) en kwam er van af met een "waarschuwing". D.w.z. binnen de week jezelf aanbieden bij een politiekantoor met een "rechte plaat".
Ik kwam er dus goedkoop vanaf maar vond het wel belachelijk (plaat staat terug 45°)
Die 2 flikken wilden zelfs niet luisteren naar ne police(in burger) die met ons mee gereden was.
 
Laatst bewerkt:
Als je 'm 45° schuin hebt hangen, hangt ie toch aardig recht als je door de bocht gaat? Eenmaal loodrecht in parkeerstand mag je dus niet meer rijden?

Enfin... blij da'k Nederlander ben.
 
Laat de belgen nou eens een foto zien hoe dat er dan uitziet.
Ik denk dat we het anders intrepeteren.
 
Join the club.
Ik kreeg een paar maand geleden een "waarschuwing" toen mijn moto stil stond op een parking in de buurt van Leuven. De flikkertjes waren gefrustreerd omdat ze niet genoeg klaverbladrijders gepakt hadden en doken dan maar de parkings naast de snelweg op om geparkeerde moto's te controleren.
Mijn plaat staat ook zo iets van 45° schuin(moest kaarsrecht zijn !?) en kwam er van af met een "waarschuwing". D.w.z. binnen de week jezelf aanbieden bij een politiekantoor met een "rechte plaat".
Ik kwam er dus goedkoop vanaf maar vond het wel belachelijk (plaat staat terug 45°)
Die 2 flikken wilden zelfs niet luisteren naar ne police(in burger) die met ons mee gereden was.

Het is toch niet verboden om op klaverbladen te rijden, als je je aan de snelheid houdt..? O-) Of is dat in België weer anders.. :?
 
Het niet juist leesbaar zijn van je kentekenplaat kost 57 euro... en dat komt uit het bonneboekje van ome agent :P

geldt voor bijv. modder op je plaat of omgebogen etc.....


enne ik rij vaak met me plaat 90 gr gebogen.... en ik vrees dat dat 45 gr verhaal niet helpt tegen boetes... :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan