Boonstra motoren

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Nu lees ik hier het eea over boonstra wat niet al te positief is, maar dat betreft allemaal de motoren zelf.
Nu hebben hun een motorblok te koop staan wat ik nodig heb, voor een niet al te gek prijsje.
Maar heeft er iemand ervaring met onderdelen van daar?
 
Ik heb er wel eens onderdelen gekocht en daar was niets mis mee. Afwikkeling ook prima.
 
Heb er ook weleens wat onderdelen besteld.
Prima service, snelle levering en goed verpakt.
 
Heb er ook weleens wat onderdelen besteld.
Prima service, snelle levering en goed verpakt.

Tja dat heb ik ook wel eens gedaan met een blok uit Munchen , of een uitlaat uit wisconsin, maar dat zegt niets over de kwaliteit lijkt mij zo...

Soms neem ik die gok, en laat ik het opsturen.
Maar Nederland is me niet te groot om ergens naar toe te rijden, dan plan ik wel een dag, en haal het op, is de eerste indruk goed, dan mogen ze het in vervolg opsturen
 
als je het hebt over boonstra parts..... ( niet de verkoop van motoren daar kan ik niks over zeggen) prima zaak! ben er nu meerdere keren geweest, ook met vragen je word zeer vriendelijk te woord gestaan en ze willen je aan alle kanten helpen, en nemen de tijd. Ook al hebben ze het onderdeel daar dan net niet, ik stap er toch met een tevreden gevoel weg. de onderdelen die ik er weg heb gehaald waren altijd prima, ze testen daar, waar dat kan, de onderdelen ook.

De laatste keer dat ik er was (vorige week vrijdag) heb ik de man nog speciaal en nadrukkelijk bedankt voor de moeite die hij heeft gedaan, ook al ging het over een klein onderdeeltje. :Y

nou jah ik ben er dus over te spreken.:)

De naastgelegen showroom huisvest een mooie partij schade motoren, als je daar wegkomt rijd je onbewust rustiger met de motor:P
 
Laatst bewerkt:
Ja motoren ga ik daar niet halen, maar een blok lijkt me wel ok daar.
Echter een blok uit 2004 met 8700km vond ik wel erg weinig.

En aangezien dit blok wat er nu in zit ook al over een ton heeft gedraaid, wat de teller totaal niet aangeeft, wil ik niet nog een keer genaaid worden zonder een dinertje vooraf.
Zeker als het niet in de buurt zit :P

Maar als ik het zo hoor zit het wel snor.
Nu maar hopen dat ze nog iets van historie hebben,.
 
Laatst bewerkt:
Ook al vaker spullen besteld daar, altijd goed geholpen.

1 keer was het onderdeel niet volledig. Kon het terug sturen en kreeg netjes mijn geld terug. Ik moest alleen wel zelf de verzendkosten betalen.
 
Echter een blok uit 2004 met 8700km vond ik wel erg weinig.
...

Nu maar hopen dat ze nog iets van historie hebben,.
Genoeg mensen die weinig rijden. Per jaar 10 ritjes van 100 km zet geen zoden aan de dijk, geeft wel 10x motorplezier. Dat blok zal wel uit een motor komen die niet meer als "licht rijdbare schade" verkocht kon worden, let dus op de ophangpunten. Historie lijkt me stug, maar wie weet zat er een onderhoudsboekje onder het zadel.
 
motoronderdelen halen bij boonstra parts is prima (ook dealers en motorhandelaren halen daar vaak onderdelen...) In die wereld staan ze bekend als betrouwbaar op het gebied van motorONDERDELEN

Koop je een complete motor dan zijn de meningen verdeeld..
 
Ook eens bij gekocht;goede service wel dure prijzen 25e per gebruikt voetsteuntje is wel de volle pot.
 
Met het kopen van onderdelen bij Boonstra op zich is niets mis. Het probleem is dat bepaalde handelaren schade troep bij Boonstra opkopen en het vervolgens doorverkopen als zijnde schade vrije motoren. Die boeven houd je altijd. Maar daar kan Boonstra niets aan doen.
 
Ja motoren ga ik daar niet halen, maar een blok lijkt me wel ok daar.
Echter een blok uit 2004 met 8700km vond ik wel erg weinig.

En aangezien dit blok wat er nu in zit ook al over een ton heeft gedraaid, wat de teller totaal niet aangeeft, wil ik niet nog een keer genaaid worden zonder een dinertje vooraf.
Zeker als het niet in de buurt zit :P

Maar als ik het zo hoor zit het wel snor.
Nu maar hopen dat ze nog iets van historie hebben,.

hoeft niets te betekenen , maar kaneen blok van een circuitracer zijn geweest ? O-)
zal het niet beweren want ik weet het nl niet :$
 
Boonstra parts, goede tent. Prima voor onderdelen iig , idd goed verpakt en direct verzonden. Geen klachten.

Motorblok zou natuurlijk different cook kunnen zijn maar dat weet je nooit.
 
Boonstra parts is zoals iedereen al aangeeft een prima tent, de (schade)motor afdeling is daarentegen nogal louche...
 
Boonstra heeft mijn oude motor ook gekocht en doorverkocht en dat was geen schade motor maar een prima motor

Dus ze hebben meer dan alleen schade motoren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er wel eens onderdeeltjes vandaan gehaald, via de post. Ging prima.
Ook heb ik er eens een Ducati gekocht. Drie jaar op gereden zonder problemen, daarna ergens anders ingeruild.

De nare verhalen die over internet spoken heb ik niet ervaren.
 
Nooit problemen gehad met Boonstra. Ik vind de onderdelen vaak alleen niet zo goedkoop waardoor ik ze vaker via Ebay bestel. Hetgeen wat ik er gekocht heb heeft nooit voor onaangename verassingen gezorgd.

Mijn huidige fiets komt er vandaan met "rijdbare glijdschade" zoals zij dat noemen en nu na 6 maanden is er nog niets bijzonders de kop op komen steken.

Vergelijkbare modellen (dus zelfde km stand, slijtage delen en gewoon de algehele staat) begonnen op marktplaats 2000 euro duurder.

Al had ik een compleet nieuwe kuipset gekocht had het mij nog 1000 euro gescheeld. Maat van mij heeft ruim 3 jaar geleden ook zijn motor daar gekocht met glijdschade. Precies hetzelfde verhaal. Het ding lijkt inmiddels als nieuw. Enkel wat nieuwe kuipen en een spuitbeurt.

Prima zaak als je het mij vraagt. Als je geen verstand hebt van techniek en niemand in je omgeving hebt die dat wel heeft dan moet je ook geen schade voertuigen kopen. Ik neem aan dat zo iemand ook geen auto koopt die half in de prak ligt om dezelfde reden.
 
onderdelen bestellen werkt prima daar.
word netjes bezorgd.
als je ze te duur vind bestel je ze ergens anders,er zijn diverse sloperijen in de Benelux
10 minuten zitten surfen kan je veel geld besparen ;)
 
Afgelopen zaterdag voor het laatst geweest. Ze helpen altijd netjes en ik heb geen klachten over de onderdelen. Over de schademotoren weet ik niet zo veel, behalve dat er alleen maar motoren staan die beschadigd zijn...
 
Nou ondertussen hangt het blok erin, nog maar even een compressiemeting uitgevoerd en die is piekfijn in orde, alles rond de 150psi.
Goed geholpen daar trouwens, en gelijk nog maar even zijschildjes voor m'n k100 meegenomen daar.
Mochten nog even mee de voorraadkast kuche, loods in waar alles goed gesorteerd lag.

Maar of ik er nog een keer kom?
Het is toch iets te ver weg :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan