Maak anders ff een foto, dan kunnen we het ff goed bekijken.
Hij kan niet vastgeroest zitten. Hij zit in de olie. Hij zit ook niet met loctict vast, dus ff zorgen dat je goede grip hebt en losdraaien met goed passend gereedschap. Slijpsel bij een oliefilter hou ik niet van.
Als er nog iets 6kant-vorm aanzit, met goeie 6kant dop en een zo groot mogelijk sleutel erop. (ik gebruik een grote momentsleutel hiervoor)
Anders twee platte kanten eraan vijlen een een kleinere maat steeksleutel erop. Die kun je weer verlengen met een grote ringsleutel. Terwijl je kracht uitoefent kun je dan op de kop vd bout nog een tik geven om em te overtuigen dat ie los moet.
Moet wel met magic-touch.allemaal geprobeerd..
Zo is ie bij mij ook losgekomen. Andere optie is een sleutel er aan vast lassen, maar dat kost je dus wel de bout.Als er nog iets 6kant-vorm aanzit, met goeie 6kant dop en een zo groot mogelijk sleutel erop. (ik gebruik een grote momentsleutel hiervoor)
Anders twee platte kanten eraan vijlen een een kleinere maat steeksleutel erop. Die kun je weer verlengen met een grote ringsleutel. Terwijl je kracht uitoefent kun je dan op de kop vd bout nog een tik geven om em te overtuigen dat ie los moet.
12 hier..
Stom, helemaal vergeten...een hamer en beiteltje + kruipolie.Nou, het was wat werk maar uiteindelijk is hij eraf. Eerst met een dremel (met slijpschijfje erop) een klein hoekje uit de bout gehaald. Vervolgens met een hamer en een oude schroevendraaier tikjes gegeven, maar dat wilde nog niet vlotten. Nog een keer de fohn erop en een beetje wd 40. Weer geprobeerd hem met de hamer en schroevendraaier in beweging te krijgen en net op het moment dat je denkt "waar lag die slijptol ook weer" komt er beweging in.De tip van de fohn bleek dus de gouden tip
Inmiddels is het blok uit het frame en heb ik het hele frame kaal (alleen de achterbrug zit er nog aan). Morgen ga ik het frame schoonspuiten, ontvetten en dan kan die later deze week weer in de lak.