Brikkers en hun modelbouwhobby

Er stond al jaren (een jaar of 15...) een onafgemaakte modelboot onder mijn bed.
Mijn schoonvader was daar mee bezig na zijn pensioen, maar kon er niet mee verder gaan.
Nu moet het er toch maar eens van komen.
Het gaat om het Koninklijke zeiljacht de Groene Draeck, een zogenaamde platbodem, een Lemsteraak. Een (dr)aak waar we allemaal aan mee mogen betalen.
Het gaat om deze schuit:

Grotefoto-OZYUZI7X.jpg


Grotefoto-IZESWPCW.jpg


Zover was mijn schoonvader gekomen:

Grotefoto-F3BGH8QO.jpg


Grotefoto-E8PNA6G3.jpg


Dat heeft ie nog wel aardig netjes gedaan, toch? })
Binnenkort is het mijn beurt, eerst nog wat afmaken.

:W
 
Laatst bewerkt:
Er stond al jaren (een jaar of 15...) een onafgemaakte modelboot onder mijn bed.
Mijn schoonvader was daar mee bezig na zijn pensioen, maar kon er niet mee verder gaan.
Nu moet het er toch maar eens van komen.
Het gaat om het Koninklijke zeiljacht de Groene Draeck, een zogenaamde platbodem, een Lemsteraak. Een (dr)aak waar we allemaal aan mee mogen betalen.
Het gaat om deze schuit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zover was mijn schoonvader gekomen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat heeft ie nog wel aardig netjes gedaan, toch? })
Binnenkort is het mijn beurt, eerst nog wat afmaken.

:W

Heef 'tie netjes gemaakt Hans, want de romp is het moeilijkste deel :Y :9~
 
Dat weet ik Hans, ik heb zelf vroeger een viskotter in elkaar gezet, was ook zo'n houten schaalmodel.
Ook met van die dunne smalle latjes om de spanten heen.
Maar het moeilijkste is de netheid van een modelmaker te evenaren... Want dat was de ouwe.
 
Dat weet ik Hans, ik heb zelf vroeger een viskotter in elkaar gezet, was ook zo'n houten schaalmodel.
Ook met van die dunne smalle latjes om de spanten heen.
Maar het moeilijkste is de netheid van een modelmaker te evenaren... Want dat was de ouwe.


Gewoon ff voor gaan zitten, gaat je lukken :Y Misschien ga je het nog leuk vinden ook O-)

Op pag. 1 van dit topic onder jouw "ploaties" staat de kortere versie die ik ooit heb gefreubeld. Was toen geopereerd aan m'n oog na een "ongelukje" aan m'n r.oog en mocht een paar maanden niets doen...... |( Elke dag 2 latjes pas maken en verlijmen, dan kwam ik de dag nog een beetje door ......... ;)
 
Ziet er tof uit! :}

Stationaire machine? En wat ga je er mee aandrijven? :?
(of bouw je hem in een boot of zo iets dergelijks?)
 
Ziet er goed uit Bitacticus-marginales! (waar haal je het vandaan)

Zelf de afgelopen tijd ook nog wat dingetjes gemaakt voor de micropuller:

Achteras (voor modelbouw differentieel)
isO2UtNO-Cx6yM9S7dkdJS8BPK0thRMV3hzf14zIq18=w1598-h899-no

Vliegwiel/startschijf en koppelingsklok
1F9RWzy6vyLB5PyQBsSRHFAP99WUsV7FqbsrEGb4ttM=w1086-h611-no

En nieuwe aluminium frameplaten cnc gefreesd.
9k0hdPI2pp253XnWjcqjI98IQc3C460JTvLd95kZGro=w1912-h1075-no

:)
 
Wauw, gaaf jongens! Zeker die scheepsmotoren vind ik altijd gaaf om gebouwd te zien worden.

Zelf ben ik meer van het maken van gebouwen en schilderen van figuren voor wargames:

009.jpg


AsNfeGX.jpg


H7P6L4R.jpg


P1ePCLE.jpg
 
Wouw............dat wordt een echt vette Puller :9~ :9 *O*

Bitacticus Marginales ............... :+ whahahahaha.........

Een beetje Astrix & Oblix-achtig _O- Er zijn diverse "Bitacticussen" = 2-takt liefhebber
in ik ben Marginales = klein - kleine cc inhoud............er is een Gehaasticus maar ook een Fermules = rook etc. We zijn dus een 2-takt vriendenclubje ongeacht lidmaatschap van een "club"............ :Y
 
De machine aan de uitlaat zijde met de oliepotjes en leidingen voor de krukas smering en de kogelkraantjes om bij de start het te veel aan condensaat af te kunnen voeren .......




full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan