Brikkers en hun modelbouwhobby

Vind je werk ook top. Maar een statische propellor is een beetje een dumper op dat realistische werk met wielen in. Voor mij zou het (denk ik) beter zijn zonder bladen. Een doorzichtig schijfje lijkt me ook niets
 
Dank dank! Tja het alternatief is een plastic schijfje, maar dat vind ik dan inderdaad meestal juist weer een beetje afdoen. Bladen weglaten kan inderdaad ook nog ja, maar dan heb je weer dat iedereen zegt: "hé waar zijn de bladen?" :P

Laten we de "zonder benzine" van @kawa ted er in houden. Of misschien de motor even uitgezet om een kort stukje geruisloos over een vijandelijke linie te zweven ;)
Ziet er weer Top uit . benieuwd naar de volgende ?
De volgende wordt:
IMG_20200603_210345.jpg

De PBY-5a die ik van @kawa ted heb overgenomen! *O*
Ik ben al helemaal verliefd op dit toestel, ik ga er vanavond aan beginnen. Ik zal hier zo nu en dan weer even een updateje plaatsen, en @kawa ted krijgt natuurlijk ook wat updates via email, en wellicht nog wat vragen tijdens de bouw 😉
 
Voor de Liefhebber heb Ik nog wat mooie boeken en een DVD te koop over de Catalina ( staan op M-P )
 
Dank dank! Tja het alternatief is een plastic schijfje, maar dat vind ik dan inderdaad meestal juist weer een beetje afdoen. Bladen weglaten kan inderdaad ook nog ja, maar dan heb je weer dat iedereen zegt: "hé waar zijn de bladen?" :P

Laten we de "zonder benzine" van @kawa ted er in houden. Of misschien de motor even uitgezet om een kort stukje geruisloos over een vijandelijke linie te zweven ;)

De volgende wordt:
Bekijk bijlage 1508993
De PBY-5a die ik van @kawa ted heb overgenomen! *O*
Ik ben al helemaal verliefd op dit toestel, ik ga er vanavond aan beginnen. Ik zal hier zo nu en dan weer even een updateje plaatsen, en @kawa ted krijgt natuurlijk ook wat updates via email, en wellicht nog wat vragen tijdens de bouw 😉
Lukt het al een beetje met je Nieuwe Catalina Model ? Ik ben benieuwd .
 
Lukt het al een beetje met je Nieuwe Catalina Model ? Ik ben benieuwd .
Hey toevallig wilde ik je vanavond een mailtje sturen met wat voortgangfoto's. Die kan je nog verwachten! :t

Voor hier even in het kort:

Ik ben druk bezig met het interieur, de versie die ik maak is die hoe de gerestaureerde Catalina er uit zag ten tijde van WW2, gestationeerd op IJsland.

Er zitten best wel wat raampjes in het model, maar de binnenkant is erg summier:

IMG_20200603_225511.jpg


Dus maar aan het knutselen gegaan. Met wat styreen plaat, profieltjes, een aftermarket setje en spareparts uit oude kits, heb ik drie bulkheads (tussenwanden) gefabriceerd:

IMG_20200606_005506.jpg


IMG_20200630_141540-01.jpeg


Dit wordt echt een joekel:

IMG_20200607_210353-01.jpeg


Bovenstaand is maar een droogpassing hoor. Er moet eerst nog het een en ander aan de binnenzijde gedaan worden voor hij in elkaar kan ;)
 
Unieke collectie bouwdozen te koop op Catawiki. O.a. de zeer zeldzame Britten.

Iemand nog meegekregen wat die britten heeft opgebracht?

iemand hier di er 1 heeft gebouwd?
 
Dank dank! Tja het alternatief is een plastic schijfje, maar dat vind ik dan inderdaad meestal juist weer een beetje afdoen. Bladen weglaten kan inderdaad ook nog ja, maar dan heb je weer dat iedereen zegt: "hé waar zijn de bladen?" :P

Laten we de "zonder benzine" van @kawa ted er in houden. Of misschien de motor even uitgezet om een kort stukje geruisloos over een vijandelijke linie te zweven ;)

De volgende wordt:
Bekijk bijlage 1508993
De PBY-5a die ik van @kawa ted heb overgenomen! *O*
Ik ben al helemaal verliefd op dit toestel, ik ga er vanavond aan beginnen. Ik zal hier zo nu en dan weer even een updateje plaatsen, en @kawa ted krijgt natuurlijk ook wat updates via email, en wellicht nog wat vragen tijdens de bouw 😉
Doorzichtig schijfje met subtiele lijnen zou ook nog kunnen, om de bladen in beweging te simuleren.

Heb in het verleden wel eens poging gedaan, maar dat geklooi met lijm en kleine onderdelen niet aan mij besteed.
 
Doorzichtig schijfje met subtiele lijnen zou ook nog kunnen, om de bladen in beweging te simuleren
Ja dat wordt op zch wel vaak toegepast, maar het staat me dan altijd een beetje tegen dat het iets heeft van: "owja je hebt een doorzichtig schijfje met subtiele lijntjes gebruikt om een draaiende propeller na te bootsen.."

Dan zie ik (persoonlijk) liever gewoon een mooie prop. :P
 
Ja dat wordt op zch wel vaak toegepast, maar het staat me dan altijd een beetje tegen dat het iets heeft van: "owja je hebt een doorzichtig schijfje met subtiele lijntjes gebruikt om een draaiende propeller na te bootsen.."

Dan zie ik (persoonlijk) liever gewoon een mooie prop. :P
Zit wat in, het ziet er wel vrij snel goedkoop uit als het niet mooi gedaan word.

Wat ook een optie is, propeller laten draaien foto van maken.
En deze zo bewerken dat je wel de beweging ziet maar de omgeving weg geshopt is.

Dus wel de echte beweging maar zonder de echte achter grond. :P
 
Meeehhh in de tijd dat ik dit allemaal moet gaan doen ben ik al weer met een nieuw kitje bezig, foto's zijn maar bijzaak hè :P ;)

Betere oplossing zou misschien nog zijn om enkel vliegende straaljagers te maken :+ :P
 
Meeehhh in de tijd dat ik dit allemaal moet gaan doen ben ik al weer met een nieuw kitje bezig, foto's zijn maar bijzaak hè :P ;)

Betere oplossing zou misschien nog zijn om enkel vliegende straaljagers te maken :+ :P
Niet zozeer voor de foto's maar de beleving als je kijkt:P

Als is vliegend te maken, landen is een ander verhaal.:+
 
Tis flutweer dus maar weer prutsen aan de modelbaan.
Je ziet dit en bedenkt dan wat het zou moeten worden...
 

Bijlagen

  • IMG_1305.JPG
    IMG_1305.JPG
    812,6 KB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan Onderaan