Brute pech!

tintin

Rookie
20 jul 2003
19
0
kortrijk
Mijn vrouwtje is zaterdagmiddag tijdens de rijlessen tegen de vlakte gegaan. Tijdens de remproef en op een nat wegdek waarschijnlijk te bruusk in de remmen gegaan en met alle gevolgen vandien. Ze kwam er met enkele schaafwonden en wat blauwe plekken vanaf maar wat nu het ergste is dat ze haar zelfvertrouwen helemaal kwijt is en dat ze erg bang is om terug te vallen.
Heeft dit nog iemand meegemaakt of kunnen jullie haar een hart onder de riem steken?
 
Als je zo hard durft te remmen, ben je gewoon een bikkel...(maar dan in andere zin van het echte woord) Dus het komt vast wel weer goed.. Shit happends elke motorrijder valt een keer, je moet het maar zo zien die heb je al gehad...
Suc6
 
heeft ze gelijk weer gereden?
dat is het allerbeste,gelijk weer rijden.
Je bent aan het lessen om te leren,daarom heet het een LESmotor.
als je daar een kras op maakt,is het niet zo erg.

kop op,opstappen en rijden

succes/greetz spike
 
Ben zelf tijdens het lessen onderuitgegaan toen ik uit m'n drie rondjes kwam...kwam op de naastgelegen ijzeren plaaten terecht. Was ook nat weer dus .. daar ging m'n achterwiel. Eerste correctie ging goed, vervolgens per ongeluk geremd en alsnog een smakkertje gemaakt. daar lag ik met de motor op m'n rechter been. 6 weken een dikke knie en paar dagen blauwe enkel.

Het rijden op zich had ik daarna geen moeite mee, maar die oefeningen wilde niet meer.. angst.. tja het zit tussen de oren. Gewoon rustig doorgaan en veel oefenen.. Dat vertrouwen heeft gewoon tijd nodig maar komt echt weer!!!!

Heel veel succes en vergeet vooral geen plezier te hebben !!!
:]
 
Gewoon niet te veel meer bij nadenken. Misschien enkel even waarom je gevallen bent, en verder niet teveel bij stilstaan bij die val.
En hét belangrijkste, onmiddelijk die motor weer op :)

Tijdens het lessen ben ik ook 2 keer lichtjes gevallen. De eerste val al tijdens de eerste 5 minuten les die ik kreeg. Lostte m'n koppeling opeens, met m'n stuur naar links :+ Hoppa, motor op mij en een lichtblauwe knie :p

Onmiddelijk verder gegaan met lessen :)

Toen ik m'n motor 3 dagen had een schuiver gemaakt tegen 40-50 km per uur.
Kuip kapot, enkel "kapot" (loop nu al 2 maanden rond met een zware verstuiking, is bijna genezen), jas enbroek wat geschaafd.
Het eerste wat ik nadien gedaan heb is kijken hoe het met m'n fiets was, naar huis gereden en een carrosier zoeken :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf gevallen met achtje draaien, door te remmen op een pion, natuurlijk veel dommer als dit, maar durfde ook niet meer zo vlak te gaan met de motor.
Wel weer op de motor gaan zitten, als je eenmaal rustig begonnen bent, komt het goede gevoel vanzelf weer trug en ben je niet bang om te vallen.
 
Als er regen ligt, durf ik niet meer zo hard door de bochten omdat ik bang ben voor een schuiver ofzo, terwijl het eigenlijk veel vlotter kan.
Denk dat je dat na een tijdje vanzelf wel aan gaat voelen...

En dat vertrouwen komt vanzelf wel weer terug als je maar gelijk weer de lessen oppakt en het er niet bij neerleggen!
 
Nou, ik heb mn lesmotor ook 2 keer als stuiterbal gebruikt. Is ook een heftige ervaring hoor. Laat je niet uit het veld slaan. Als het helemaal tegen zit, is het juist de kunst om niet op te geven.........
Succes met rijden en het gaat je zeker lukken.......

Bike80
 
Ik ben ook hard op mijn bakkes gegaan op een stoeprand tijdens het lessen... Dan heb je inderdaad gelijk zoiets van: Ik kap ermee, dit kan ik nooit leren, je hebt echt een enorme baaldag.
Maar de week erna heb ik achterop gezeten bij de instructeur en die liet me voelen wat een motor nou eigenlijk echt kan. Dat heeft me heel erg geholpen. Verder gelest en afgelopen woensdag geslaagd. Nu rij ik heerlijk rond, wel voorzichtig ivm de nattigheid.
Ik hoop dat je dit zelf leest en dat je er wat aan hebt. Doorzetten, dan kun je volgend jaar zomer heerlijk toeren!!
 
Me 2, ik ben ook een keer onderuit gegaan terwijl een fietser draaide (en ik had verwacht dat die fietser dus rechtdoor ging fietsen). Ikke dus remmen IN de bocht :S... en op mijn plaat. Gelukkig niet al te hard, maar toch. Het ergste was nog dat ik had verwacht dat mijn instructeur mega over de zeik zou gaan B| , maar dat viel gelukkig mee. Hij moest er eigenlijk wel mee lachen :} . Mij lijkt het zelfs min of meer leerzaam om eens onderuit te gaan, omdat je dan weet hoe het is, en zelfs hoe het kon gebeuren. Daar leer je volgens mij meer van dan alleen maar perfect (proberen te) rijden ;)

Groetjes en succes met de lessen nog!! :]
KawaNinja
 
meteen op de motor stappen en gewoon onder ogen zien dat elke motor rijder/ster een keer valt.. het is meteen een les.desnoods dwing je haar :+
 
Ben idd ook lekker op me p....t gegaan tijdens de lessen. Mijn instructeur zei... echte rijders gaan geheid een keer onderuit. Heeft iets met je grenzen verleggen te maken ofzo.
 
Uhm, nou ik ben dus bijna gevallen met het achtje, maar nog stommer is, dat ik achterover viel met afstappen, tegenwoordig gebruik ik de standaard, maar toen nog niet, en we stonden schuin, en hop daar ging ik. Buiten dat ik me mateloos stom voelde was ik erg geschrokken... maar we moesten verder.... En daar bennik achteraf wel blij om....

Het lijkt me dat ze het voorzichtig weer moet gaan proberen... Dan maar een beetje stuntelig in het begin... gaat vanzelf weer over.....

*******************************************
(ff voor je din)

Kom op meid, je kan het!!!!!
full


Grreettzz Lola.
 
Laatst bewerkt:
Hier het vrouwtje dat onderuit gegaan is. ALvast bedankt voor jullie bemoedigende reacties! volgende week is het moment van de waarheid(examen), en nu maar hopen dat het dan niet regent!!!!Door mn val ben ik bang van nat wegdek, onbeschrijflijk!Maar ik geef niet op,beloofd!Thx
 
gewoon relaxed blijven en denken ach het is maar een examen mocht het niet lukken, jammer dan de volgende keer wel, maar iig als je gevallen bent meteen weer opstappen en zo snel mogelijk weer gaan rijden
succes met afrijden! :]
 
Hoi, mijn vrouw(tje)is de eerste 8(!) lessen ondersteboven gegaan. Ze zat gewoon op een te grote motor een NTV 650. Na de achtste keer ben ik naar de rijschool gegaan, want vrouwtje was het zat en heb ik gevraagd of ze niet op een kleinmotortje mocht lessen. Dat is gebeurt en na opnieuw 8 lessen, lest ze nu op een Suzuki 500 en dat gaat goed In januari moet ze examen doen. Toen ze begon met lessen, had ze alleen nog maar fiets gereden(je weet wel zo,n ding waar je dan links en dan rechts een trap moet geven om vooruit te komen)dus nu na 23 lessenis het examen aangevraagd en dat vind ik toch best wel goed. Zij leert het dus letterlijk met vallen en opstaan, alleen dat opstaan blijft ze doen.
 
Hier het vrouwtje dat onderuit gegaan is. ALvast bedankt voor jullie bemoedigende reacties! volgende week is het moment van de waarheid(examen), en nu maar hopen dat het dan niet regent!!!!Door mn val ben ik bang van nat wegdek, onbeschrijflijk!Maar ik geef niet op,beloofd!Thx
Ik heb af moeten rijden met de mogelijkheid dat er ijzel was op het wegdek.
Zegt die examinator: "We gaan rijden maar als je denkt dat het te glad is stoppen we, maar je moet ook weer niet te voorzichtig rijden."
Best wel irritant, maar wel in 1 keer geslaagd. Je lest in de beste periode van het jaar, je hebt in princiepe de moeilijkste omstandigheden. Als je deze onder controle hebt is het straks een eitje. Succes!
 
Effe omhoog klimmen, heb echt veel steun aan jullie reacties en ik die dacht dat ik de enige was die onderuit ging?? Thx for all your symphaty!
 
Op woensdag 26 november 2003 16:54 schreef tintin het volgende:
...ik die dacht dat ik de enige was die onderuit...

Dat ben je zeker niet, en ik ben er een hele tijd later zelfs blij om. Ik heb er van geleerd en blij dat dit niet op mijn eigen motor gebeurde..
 
Heb ik ook gehad met mijn (ex)vriendin.
Gevallen en daarna te bang om nog op de motor te kruipen. Na veel achterop te rijden, praten en aangeven dat ze als ze d'r rijbewijs éénmaal heeft niet meer in de regen hoeft te rijden heeft er uiteindelijk toe geleid dat ze toch weer is opgestapt.

Helaas was de relatie over voordat zij haar rijbewijs had gehaald en ze is toen ook gestopt. Maar laat dat laatste niet doorslaggevend zijn voor jouw verhaal.

Succes.
 
Ik ben zelf nog nooit gevallen, wel een andere leerling waar in mee reed. Die viel na de remproef vanuit stilstand gewoon om :X In een reflex draaide hij zijn voet om deze op de grond te zetten.......breekt ie z'n eigen enkel in 2e :r

Tip voor je vrouw, zo snel mogelijk weer de brommert op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan