Bullet erbij..

Mijn enigh vervoer is de nieuwerwetsche yammie met electrieke startfunctie.. kiannieh nieh achterop.. dan moet ik iets regelen..
Vandaag kan ik sowieso beter 't verkeer niet in..
 
Heeft geen haast hoor , mocht je eens in de buurr wezen of ik naar assen dan houden we wel contact . Heb net een auto van de sloop gekocht om toch ff rond te komen . Die vertrouw ik nog niet naar assen , eerst ff nakijken .
 
Het uit-te-draaien voorwiel ligt nog steeds bij remrevisieboer die zij dat hij het 'tussendoor' doet zodat het niet weken blijft liggen.. Hmm Als ik binnen een week nix hoor ga ik eens langs/bellen..
 
Okay, ik kan binnenkort het wiel met uitgedraaide trommel ophalen. Bij autopsie merkte ik dat 1 van de wiellagers- die ik er nieuw in gezet had- een tikje heeft?
De fabriek schrijft C3 lagers voor.. Heeft iemand een idee waarom?
C2 zou ook prima moeten kunnen, of zie ik iets over het hoofd?
 
..Ik dacht dat C3 'ruim' was voor vb. krukassen die wat 'werken' en zo?
Dan nog, misschien bij montage een vuiltje in gekomen? Lagers horen niet te tikken..
 
Dat zeg ik hierboven.
Tenminste, het zou me niks verbazen, een remtrommel kan goed heet worden en dan ook de naaf waar dat lager huist, en dan klemt een C2.
 
Wiel opgehaald, rekening viel me heel erg mee. Verhaal erbij dat de trommel ovaal was (Voelde alsof er echt een richel in zat) Er is ongeveer een tiende uit gehaald.
C3 wiellagers zijn onderweg...
 
..En als de benzine-bullet weer operabel is, gaat de yammie op de heftbrug.. Eens kijken of ik speling in de achterbrug kan voelen en of ik de oorzaak van de 'clunk' bij het wegtrekken kan vinden..
 
Okay, wiel terug, weer het stoeien om de lagers en as terug te krijgen(als je de as met lager aan 1 kant indrijft, gaat andere lager er uit, dus met tussenbus stutten en dan 'naar elkaar toe' drijven.
doch wilde niet lekker draaien, ik prakkezeren waarom.. Het wiel lijkt bij de telleraandrijving in gespannen, het alu is wat beschadigd en als ik de telleraandrijving aandraai, gaat het klemmen/wrikken..
Baal beetje.. gedoe..l
 
..is zacht alu.. opgestoken randjes veroorzaakte aanloop/klemdingen.. loopt nu soepel. Morgen verder..
Maar.. als dit zo is ingedingesd, is dan kan dat uitdraaien niet goed/scheef is gebeurd? Strax scheef uitgedraaid?
Je zou zeggen dat hij weet hoe/wat, doch doet vooral grote voertuigen..
 
Okay, net ritje gemaakt met uitgedraaide trommel.. Het is gelukt want het 'hobbelt'niet meer tijdens het remmen..
Maar, mag ik wat met jullie spiegelen?, Het doet nu wel slecht remmen, je voelt 'm al aan..
Zal ik iemand vragen bestaande voering op maat te draaien (wordt dan nog dunner, dus dan met bredere remsleutels dan waarvan ik nog 1 rechte set heb liggen, de andere waren de bladen onder de druk afgebogen, gebruik liever de kortere Duitse beter afgewerkte after-market remsleutels..) of weer bij Vulka nwe voeringen laten 'zetten'?

Misschien zelf eens een 200mm schuifmaat scoren..
 

trommel is en blijft nooit zo goed als een schijf . ja de looks gaan eraan maar als je echt wil remmen moet je of asbest remvoering hebben (mijn ariel remt als een gek) of echt hele zachte voering die elk jaar vervangen moet worden .
 
Damn wat zijn die dingen duur? Over de 250 euro? En als je er 1 vind van 50 euro, mag je daar dan wat van verwachten?
 

trommel is en blijft nooit zo goed als een schijf . ja de looks gaan eraan maar als je echt wil remmen moet je of asbest remvoering hebben (mijn ariel remt als een gek) of echt hele zachte voering die elk jaar vervangen moet worden .
De diesel (die nu nog steeds wacht op onderdelen, zie het somber in) remt nu heul prima (Er zit een ironie in? _O- _O- ) enne, er gebeuren best hele enge dingen met die schijfombouwkitjes.. heb't zelf gezien.. scheurtjes op plekken waar je geen scheurtjes wil hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan