Ja maar is niet te vergelijken met een 1500,ik geniet van iedere rit en zie liever de omgeving dan de binnenkant van m,n sleutelhok.Laat dat nou eens "niet helemaal" waar zijn...
Ik heb er zelfs een gehad..
Alleen vind ik hem nog steeds best mooi om te zien, maar ben ik blij dat hij mijn hok uit is...
Dat genieten en zo ben ik helemaal met je eens hoor, maar juist daarom:Ja maar is niet te vergelijken met een 1500,ik geniet van iedere rit en zie liever de omgeving dan de binnenkant van m,n sleutelhok.
Het was gewoon niet "mijn motor" en dus pakte ik doorgaans een andere om op te rijden en stond hij meer stil dan dat hij reed... En dat vond ik dus zonde.Alleen vind ik hem nog steeds best mooi om te zien, maar ben ik blij dat hij mijn hok uit is...
En dat is dus nu net het probleem: het woord "kopen". Vaak geeft iets zelf maken een vorm van voldoening die niet te koop is. Bij mij wel tenminste. Bovendien is "een fout" niet het zelfde als een probleem. Zolang je er geen last van hebt is een "onvolkomenheidje" geen probleem. Ergens "last van hebben" is nogal persoonlijk.Al die centen die sammie aan die troep heeft uitgegeven had hij ook een probleemloze motor voor kunnen kopen.
Ik vind het zelf sleutelen en bouwen echt heerlijk. Maar het is tegelijkertijd ook fijn om altijd te kunnen rijden als je daar zin in hebt.
Daarom heb ik meerdere motoren.
Waarvan 1 K100.
Dan kun je er eigenlijk altijd vanuit gaan dat je altijd kunt rijden.
Alsof dat een reden zou zijn om überhaupt motor te gaan rijden,voorlopig sleutel ik al veel langer aan motoren(ook professioneel) dan de meeste hier,heeft totaal niks te maken met wat voor motor ik zou rijden,heb er overigens ook op veel meer gereden en in bezit gehad dan de meeste motorrijders kunnen zeggen,dat mensen lol hebben in sleutelen dat begrijp ik ook,maarIk begrijp dat als je niets kan, niets wil en voldoende geld hebt dat je beter Goldwing kan gaan rijden. Om je dan toch te vermaken ga je verbazen dat mensen lol hebben in sleutelen en zichzelf uitdagen. Ik snap ineens waarom ik geen GW rijd. En om de lolbroek en voor te zijn, geld is niet de primaire reden.
Ja ik heb nog nachtmerries van die betrouwbare BMW,sZe zijn wel flink betrouwbaar die vliegende bakstenen. Een kennis van me heeft al jaren een K75, met een paar ton op de teller.
Wel een keer de cardanklok moeten reviseren, voor de rest blijft ie maar rijden.
Ach, Sammie is ook een beetje een drama queen. Als je zijn topics moet geloven gaat alles stuk en past er niets. Maar ondertussen rijdt hij met de Jawa en de diesel half Europa door. Sammie leeft voor het geneuzel, ieder zijn hobby. Tot op zekere hoogte kan ik er wel mee invoelen.Alsof dat een reden zou zijn om überhaupt motor te gaan rijden,voorlopig sleutel ik al veel langer aan motoren(ook professioneel) dan de meeste hier,heeft totaal niks te maken met wat voor motor ik zou rijden,heb er overigens ook op veel meer gereden en in bezit gehad dan de meeste motorrijders kunnen zeggen,dat mensen lol hebben in sleutelen dat begrijp ik ook,maar
de ellende die sammie meemaakt kan je geen lol meer noemen .
Ik niet. Ik heb ze van de laatste paar "oerbetrouwbare" Japanners die ik gehad heb. Vooral ook omdat ik ze gekocht had als woon-werk-tegenpool voor de "berucht onbetrouwbare knutselmotoren" die ik er als hobby op na houd (maar die het in de praktijk omgerekend naar kilometrage per jaar eigenlijk gewoon altijd doen zolang ik zelf niks geks doe).Ja ik heb nog nachtmerries van die betrouwbare BMW,s
Van betrouwbaarheid kun je bij een gebruikte motor ook niet spreken. Alles hangt af van hetgeen de vorige eigenaren ermee gedaan hebben.Ik niet. Ik heb ze van de laatste paar "oerbetrouwbare" Japanners die ik gehad heb. Vooral ook omdat ik ze gekocht had als woon-werk-tegenpool voor de "berucht onbetrouwbare knutselmotoren" die ik er als hobby op na houd (maar die het in de praktijk omgerekend naar kilometrage per jaar eigenlijk gewoon altijd doen zolang ik zelf niks geks doe).
"Betrouwbaarheid" is een nogal merkwaardig fenomeen in motorland... En zeldzaam vaak misbruikt.
Precies. Om "gewoon" te rijden heb ik 3 Honda's; de Gilera uit 1954 vergt wat meer TLC...Precies. Ik snap Sammie wel. Het zelf klooien kan bevrijdend en beangstigend tegelijk zijn. Afhankelijk van hoe je pet staat die dag.
En er is niks mooiers dan op je zelf gerepareerde/gebouwde motor rond te rijden.
Origineel is saai en voorspelbaar.
Ik ken een eigenaar van een nieuwe Benelli die het niet eens is met je stelling.Ik rijd uitsluitend op nieuwe motoren, en die zijn allemaal betrouwbaar
Sammie lijkt mij een leuke gozer.Het is dat hij een slordige 200 km bij mij vandaan woont anders had ik graag eens met mijn eigen Bullet bij hem een bakkie gaan doen om zijn motoren te bezichtigen(vooral de diesel vindt ik wel interessant)en om zijn verhalen te horen.Ach, Sammie is ook een beetje een drama queen. Als je zijn topics moet geloven gaat alles stuk en past er niets. Maar ondertussen rijdt hij met de Jawa en de diesel half Europa door. Sammie leeft voor het geneuzel, ieder zijn hobby. Tot op zekere hoogte kan ik er wel mee invoelen.
Dan noem je ook wel een merk zeg.Ik ken een eigenaar van een nieuwe Benelli die het niet eens is met je stelling.
Want je vertrouwt die Bullet al niet op een ritje van 200km?Sammie lijkt mij een leuke gozer.Het is dat hij een slordige 200 km bij mij vandaan woont anders had ik graag eens met mijn eigen Bullet bij hem een bakkie gaan doen om zijn motoren te bezichtigen(vooral de diesel vindt ik wel interessant)en om zijn verhalen te horen.
Ik heb het over een Italiaanse benelli. En over een aantal jaar terug. Een 899 driecilinder. Tijdens het inrijden liep het eerste blok vast, tijdens het inrijden van het tweede blok brak de eerste voetsteun af, tijdens de eerste rit na het inrijden van het tweede blok brak de tweede af.Dan noem je ook wel een merk zeg.Ik vrees dat dat aan de Chinese maatstaven ligt. Chinese collega's van mij hadden moeite met de uitspraak van het woord "quality", dat vond ik wel veelzeggend.
En toen begon de echte shit?Ik heb het over een Italiaanse benelli. En over een aantal jaar terug. Een 899 driecilinder. Tijdens het inrijden liep het eerste blok vast, tijdens het inrijden van het tweede blok brak de eerste voetsteun af, tijdens de eerste rit na het inrijden van het tweede blok brak de tweede af.
Nadat het dashboard er mee stopte heeft hij het nieuwe drama terug geschopt naar de dealer en een BMW gekocht van ellende.
Die zijn nog erger...Ik heb het over een Italiaanse benelli. En over een aantal jaar terug. Een 899 driecilinder. Tijdens het inrijden liep het eerste blok vast, tijdens het inrijden van het tweede blok brak de eerste voetsteun af, tijdens de eerste rit na het inrijden van het tweede blok brak de tweede af.
Nadat het dashboard er mee stopte heeft hij het nieuwe drama terug geschopt naar de dealer en een BMW gekocht van ellende.
Daar kwam zeker veel ellende van? Ik heb bij betrouwbare motoren expres BMW en Suzuki niet genoemd.Ik heb het over een Italiaanse benelli. En over een aantal jaar terug. Een 899 driecilinder. Tijdens het inrijden liep het eerste blok vast, tijdens het inrijden van het tweede blok brak de eerste voetsteun af, tijdens de eerste rit na het inrijden van het tweede blok brak de tweede af.
Nadat het dashboard er mee stopte heeft hij het nieuwe drama terug geschopt naar de dealer en een BMW gekocht van ellende.