Sammie lijkt mij een leuke gozer.Het is dat hij een slordige 200 km bij mij vandaan woont anders had ik graag eens met mijn eigen Bullet bij hem een bakkie gaan doen om zijn motoren te bezichtigen(vooral de diesel vindt ik wel interessant)en om zijn verhalen te horen.
Nou en, het gaat uiteindelijk om de lengte van de pielemuis..Alsof dat een reden zou zijn om überhaupt motor te gaan rijden,voorlopig sleutel ik al veel langer aan motoren(ook professioneel) dan de meeste hier,heeft totaal niks te maken met wat voor motor ik zou rijden,heb er overigens ook op veel meer gereden en in bezit gehad dan de meeste motorrijders kunnen zeggen,dat mensen lol hebben in sleutelen dat begrijp ik ook,maar
de ellende die sammie meemaakt kan je geen lol meer noemen .
Ik ken de eigenaar van een nieuw gekochte Yamaha die het ook niet eens is met zijn stelling.Ik ken een eigenaar van een nieuwe Benelli die het niet eens is met je stelling.
Kan best, maar daar heb ik geen last van.Ik ken de eigenaar van een nieuw gekochte Yamaha die het ook niet eens is met zijn stelling.
Ik wel....Kan best, maar daar heb ik geen last van.
Had hij geen mobilitykaart?Ik wel....
In de 7 jaar dat ik mijn bullet heb is mijn langste rit 90 km geweest en dat zonder de snelweg gezien te hebben.Want je vertrouwt die Bullet al niet op een ritje van 200km?
Tja je kan geluk hebben met een BMW,wij hadden genoeg klanten die dat niet hadden,maar ook genoeg die buiten normaalIk ben al 14 jaar eigenaar van de BMW R65 monolever en heb er in die tijd 120.000 km bijgereden (stand nu 157.000 km). De motor is nog niet open geweest, net als de cardanklok. De enige problemen die ik tegengekomen zijn de remschakelaars voor en achter doordat ik die te weinig gebruik. Vuil contact in het contactslot zelf blijvend kunnen verhelpen door schoonmaken en in de vaseline te zetten. Vlot starten en blijven lopen, ook met de landmarkrally 850 km op één dag zonder problemen gereden.
200 km snelweg was vroeger voor mij een blokje om maar mijn lichaam is al een aantal jaren flink aan het protesteren.Daarbij vindt ik snelwegen geen moer meer aan.Aantal jaren geleden had ik zoveel last van spieren en gewrichten dat ik na 20 km naar m'n werk rijden amper meer van mijn Blackbird kon stappen.Gelukkig is dat nu weer een stuk beter.Maar dan zonder Bullet. En inderdaad: 200 kilometer snelweg enkele reis zit net een beetje op zoń punt waarvan je denkt van "zal ik dat nu doen of niet??". Desondanks: Als de gelegenheid zicht een keer voordoet...
Wat is je geheim? (Ik hoop niet oil of ulaz)200 km snelweg was vroeger voor mij een blokje om maar mijn lichaam is al een aantal jaren flink aan het protesteren.Daarbij vindt ik snelwegen geen moer meer aan.Aantal jaren geleden had ik zoveel last van spieren en gewrichten dat ik na 20 km naar m'n werk rijden amper meer van mijn Blackbird kon stappen.Gelukkig is dat nu weer een stuk beter.
Nee..wel een schier on-oplosbare reeks electronisch/Injectie/ontstekings gelazer...Had hij geen mobilitykaart?
Fysiotherapie,maar gewrichtspijnen heb ik soms nog wel flink last van maar dat is dan na 1 dag wel weer verdwenen.Wat is je geheim? (Ik hoop niet oil of ulaz)
Maak er maar de vorige èn de huidige eigenaar van. Sowieso vind ik die betrouwbaarheid een rare term die maar beperkt met de kwaliteit van het door een fabrikant geleverde te maken heeft. Ik heb het nu niet over echte fabrikagefouten, maar er zijn veel te veel motoren in dit land die twee keer per jaar op een mooie weekenddag naar het dichtstbijzijnde terras mogen of eens per jaar een weekje motorvakantie mogen verrichten, maar de rest van het jaar in de hoek staan te verstoffen of drie keer in de week worden gepoetst ipv gebruikt.Van betrouwbaarheid kun je bij een gebruikte motor ook niet spreken. Alles hangt af van hetgeen de vorige eigenaren ermee gedaan hebben.
Inderdaad,het is voor een voertuig niet goed om lang stil te staan,in het techniek gedeelte van dit forum is het 1 vanMaak er maar de vorige èn de huidige eigenaar van. Sowieso vind ik die betrouwbaarheid een rare term die maar beperkt met de kwaliteit van het door een fabrikant geleverde te maken heeft. Ik heb het nu niet over echte fabrikagefouten, maar er zijn veel te veel motoren in dit land die twee keer per jaar op een mooie weekenddag naar het dichtstbijzijnde terras mogen of eens per jaar een weekje motorvakantie mogen verrichten, maar de rest van het jaar in de hoek staan te verstoffen of drie keer in de week worden gepoetst ipv gebruikt.
Na een jaar kun je van een dergelijke machine gewoon niet meer verwachten dat die onmiddellijk "in de houding springt" als je op de knop drukt. Ook niet als die splinter nieuw is gekocht en zo'n hoog geroemde lage kilometerstand heeft. De meeste betrouwbaarheidsproblemen bij motorfietsen komen in mijn ogen van vergommen, verstoffen, accu's die stilvallen door zelfontlading, corrosie op schakelaars en uitdrogen. Niet door gebruiksslijtage.
Leuk. Ik zeg "Doen!!". Ook zonder landelijker wonen! (maar waarschijnlijk had je een dergelijke reactie na het "Russentopic" bij de zijspannen al van me verwacht)Als ik wat landelijker zou wonen zou ik waarschijnlijk wel een Ural of Dnepr hebben. Kwalitatief volkomen ruk maar ook leuk om aan te sleutelen, en het kost niets.
Doe dit maar eens na met een ander merk motor,Leuk. Ik zeg "Doen!!". Ook zonder landelijker wonen! (maar waarschijnlijk had je een dergelijke reactie na het "Russentopic" bij de zijspannen al van me verwacht)
Overigens zou je dan waarschijnlijk al heel snel ontdekken dat zo'n Rus gewoon een doos Meccano is, en dat als je die goed in elkaar zet(lees: de shit van je voorganger hebt gecorrigeerd. Het blijft nu eenmaal spul van 40 of meer jaar oud) de "kwalitatief volkomen ruk" factor lager is dan van de gemiddelde motor in een techniektopic op MF. Ural tanks van rond 1990 uitgezonderd dan.
Als filmpje-met-een-knipoog is het heel geslaagd, maar eerlijk is eerlijk: Helemaal realistisch is het niet, er zitten aspecten met enig trucwerk in. Het luchtfilter van een Ural zit relatief laag (onder de tank) en ook een Ural rijdt de rivier niet over met de luchtinlaat 30 cm of meer onder het wateroppervlak.Doe dit maar eens na met een ander merk motor,
Dit waren waarschijnlijk de speciale Курск (Koersk)modellenAls filmpje-met-een-knipoog is het heel geslaagd, maar eerlijk is eerlijk: Helemaal realistisch is het niet, er zitten aspecten met enig trucwerk in. Het luchtfilter van een Ural zit relatief laag (onder de tank) en ook een Ural rijdt de rivier niet over met de luchtinlaat 30 cm of meer onder het wateroppervlak.
Maar dan zonder Bullet. En inderdaad: 200 kilometer snelweg enkele reis zit net een beetje op zoń punt waarvan je denkt van "zal ik dat nu doen of niet??". Desondanks: Als de gelegenheid zicht een keer voordoet...
Leuk. Ik zeg "Doen!!". Ook zonder landelijker wonen! (maar waarschijnlijk had je een dergelijke reactie na het "Russentopic" bij de zijspannen al van me verwacht)
Overigens zou je dan waarschijnlijk al heel snel ontdekken dat zo'n Rus gewoon een doos Meccano is, en dat als je die goed in elkaar zet(lees: de shit van je voorganger hebt gecorrigeerd. Het blijft (tenzij je 20.000 euro meebrengt en een "verse" 750 koopt met injectie) nu eenmaal spul van 40 of meer jaar oud) de "kwalitatief volkomen ruk" factor lager is dan van de gemiddelde motor in een techniektopic op MF. Ural tanks van rond 1990 uitgezonderd dan.