Bullet erbij..

Gebruik geen zoutzuur, als je het hebt doe eens een stukje metaal erin dan zie je wat er gebeurt ook zwavelzuur is erg agressief, sterke zuren vreten gaten in metaal.
Of je citroenzuur, azijnzuur of appelzuur gebruikt maakt niet uit als het maar een zwak zuur is dan blijft je tank vrij van gaten mits de roest een gat heeft gemaakt.
 
Zal ik morgen eens kijken wat/hoe het citroenzuur sinds zaterdagavond z'n werk heeft gedaan?
 
Ik denk dat dat wel nut heeft. Ook een beetje rommelen met een doek op een stok heeft zin lijkt mij. Ik heb een kleine afwasborstel gebruikt met een poetslap in dat kleine tankje, en toen met kokend water gespoeld.
Wel handschoenen aandoen, die tank wordt ook gloeiend heet 🤣
Daarna iets vettigs erin tegen het roesten. Ik heb WD40 gepakt omdat dat letterlijk in het kastje onder het aanrecht stond. Daarna gewoon 2 takt benzine en gaan met die banaan.
Het was natuurlijk wel een Zundapp, en volgens een klant van me doen die dingen het altijd wel, ook na 50 jaar stilstand. Net Suzuki’s eigenlijk 🤪
Mijn rijdende Suzuki’s staan trouwens altijd buiten, en zolang ik die tanks vol hou met benzine heb ik geen last van roest. De tank van de GSX glimt zelfs van binnen, en ook die is al 40 jaar oud.
 
Zelf een tank met azijnzuur en daarna citroenzuur schoongekregen. Na het spoelen uitgedroogd en direct daarna spiritus erin. Rond geschud en de spiritus eruit laten lopen. Alcohol neemt de rest van het water op dat je niet kan uitdrogen. Daarna doorgeslapen met compressor om ook de alcohol te verwijderen. Het geheel afgerond met wat olie in de tank en schudden.

Daarna vond ik het tijd voor 🍺

En als er zuur in de tank zit, geduld hebben
 
Daarom gebruikte ik heet water. Door de hitte in de tank verdampt het eigenlijk redelijk snel, de alcohol of vettigheid doet de rest.
En dan plankgas die enfield in elkaar rossen, tank vullen en gaan rijden!
 
Daarom gebruikte ik heet water. Door de hitte in de tank verdampt het eigenlijk redelijk snel, de alcohol of vettigheid doet de rest.
En dan plankgas die enfield in elkaar rossen, tank vullen en gaan rijden!
Misschien ben ik te zenuwachtig/onzeker over dat water in de tank? Zo iets.. We zullen vandaag eens kijken hoe het er aan toe is..
-tromgeroffel-
 
Tussen het verwarrende zoeken naar een spruitstuk voor een carb die ik hier absoluut op wil proberen (aansluitdiam 35mm, tapeinden staan 59mm h.0.h. uit elkaar) de tank leeggemikt.
Dit is een leerzaam topic want;
- Electrolytisch ontroesten op de niet-goede manier werkt niet.
-400gr citroenzuur op 14 L. doet -na 4 dagen-ook niets.

Net de tank afgevuld met schoonmaakazijn, we kijken over 3-4 dagen weer.

Damn, met een flesje fosforzuur was het allang klaar..
 
Tussen het verwarrende zoeken naar een spruitstuk voor een carb die ik hier absoluut op wil proberen (aansluitdiam 35mm, tapeinden staan 59mm h.0.h. uit elkaar) de tank leeggemikt.
Dit is een leerzaam topic want;
- Electrolytisch ontroesten op de niet-goede manier werkt niet.
-400gr citroenzuur op 14 L. doet -na 4 dagen-ook niets.

Net de tank afgevuld met schoonmaakazijn, we kijken over 3-4 dagen weer.

Damn, met een flesje fosforzuur was het allang klaar..
Mocht dat niet werken stel ik voor dat we het nog eens op de 'goede' manier proberen.
Dus met een ijzeren draadpen oid in de tank.
 
Wat jij al zei, is moeilijk in deze tank geen wand te laten raken.. Misschien met rubber ringen/doppen? Maar goed, 1 stap tegelijk..
nog te doen;
-M20 demper scoren en montagedinges voor fabrieken
-Achterband ontvangen (had ik heute verwacht) en ommikken
-eerst rijden met de amal of meteen inlaatrubbert scoren, imi-pwk er op en lufihuissteun-fabrieken?
-vorkolie vervangen, veert nu als een baksteen..
 
Wat jij al zei, is moeilijk in deze tank geen wand te laten raken.. Misschien met rubber ringen/doppen? Maar goed, 1 stap tegelijk..
Ik zat te denken aan in vorm buigen van een draadeind en daar een deurbuffer omheen.

Zoiets;
29904.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan