Bullet erbij..

Ik krijg wel jeuk van die tank van jou. De tank van mijn GT250 is ook inwendig in erbarmelijke staat, en mijn voornemen is om pas komende winter iets aan die motor te gaan doen. Maar nu begint het toch te jeuken, ook na het resultaat van dat minitankje van die Zundapp.
 
Ik krijg wel jeuk van die tank van jou. De tank van mijn GT250 is ook inwendig in erbarmelijke staat, en mijn voornemen is om pas komende winter iets aan die motor te gaan doen. Maar nu begint het toch te jeuken, ook na het resultaat van dat minitankje van die Zundapp.
Als JIJ er op afstand al jeuk van krijgt, weet ik wel wat ik er niet in ga stoppen.. :+
 
Weet trouwens iemand of deze bougiedop (ook) van het 'weerstandstype' is?
1595496087399.png
1595496087399.png
 
Je kan hem loshalen en doormeten, je kan ook in het gat waar de bougie ingaat kijken, zie je in die aansluiting een sleufje dan kan je die losschroeven, er komt dan als die er in zit een weerstandje en een veertje uit.
 
Doormeten.. 'tuurlijk. niet aan gedacht.. meer koffie..
Dank beide!
Gezien er ook een NGK 'R' bougie in zat kan ik alles verwachten denk ik..
 
Bij de NGK doppen die ik hier heb liggen staat het er op gedrukt .
Als er niets opstaat dan meten om zeker te zijn .
blijkbaar zijn er verschillende waardes in die doppen ik het er één met 5 kilo-ohm en twee met 10 kilo-ohm 🤔
 
Bij de NGK doppen die ik hier heb liggen staat het er op gedrukt .
Als er niets opstaat dan meten om zeker te zijn .
blijkbaar zijn er verschillende waardes in die doppen ik het er één met 5 kilo-ohm en twee met 10 kilo-ohm 🤔

Klopt, je hebt ze met verschillende waardes, 5 en 10 ben ik ook al tegengekomen, naast de niet-ontstoorde.
 
Intussen lijkt de diesel jalours; Geen stroom meer bij contactschakelaar.. vreemde is, er is helemaal geen verbinding/draad van accu naar deze schakelaar? Toch jaren- bijna een ton- zo gereden?
Snap hier echt niets van. enige p.v.a. wat ik kan verzinnen is alle bedraing er uit en alles opnieuw aanleggen..
Hmm zo heb je 1 project..
 
Precies, en dat gaat niet.. geen draadbreuk, doch geen spanning..is vast iets stoms/simpels maar goed, ga hier niet over beide enfields blaten...

Achterband is nog steeds niet binnen.. door electra-ding verzuimt te vragen hoe/wat want had 'm dinsdag al verwacht.

Wel een M20 demper gescoord van blank metaal.. eens kijken of blanke lak blijft zitten. Het is een nabouw-demper en vermoed dat er een serieus geluid- hoop niet storend- geluid uit gaat komen.
 
Intussen lijkt de diesel jalours; Geen stroom meer bij contactschakelaar.. vreemde is, er is helemaal geen verbinding/draad van accu naar deze schakelaar? Toch jaren- bijna een ton- zo gereden?
Snap hier echt niets van. enige p.v.a. wat ik kan verzinnen is alle bedraing er uit en alles opnieuw aanleggen..
Hmm zo heb je 1 project..

Denk dat je grover even moet vragen wat hij uitgevreten heeft 8-) _O-
 
Maar goed, vandaag wat meer fysieke pijn en dan is zowel mijn concentratie als
20200405_103404.jpg
geduld niet geweldig.. schakelaar krijgt gen stroom hoe moeilijk kan het zijn? Accu is wel vol. kwam er niet uit en weet dat het simpel is en aan mij ligt. Goed, zou't er niet meer over hebben hier.
eh, ik hoop dat de achterband voor de nwe enfield eindelijk aankomt zodat 'ie weer op eigen poten kan staan en ik de nabouw M20 demper - die misschien nog wel een dB killer nodig gaat hebben- er op kan knutselen.
 
Jij schrijf dat je kabel niet kapot is maar hoe beschrijf je dat als er wel stroom aan een kant op sta en er niet aan de andere kant eruit komt een opstopping ?????
want dat schrijf je of zo lees ik dat .
Kabel of een van de aansluitingen is gewoon stuk .
test eens met een losse kabbel die je van de accu naar de contactslot laat lopen werkt het dan wel dan weet je zeker dat jou helle kabel toch echt stuk is .
.
.
.
oeps vergeet het is Sammie daar is alles anders
Vergeet maar wat ik geschreven hebt
 
Hoi mensen, het probleem/verschijnsel kan idd niet erg ver weg of ingewikkeld zijn..guzzigek zeg logische dingen (laatste zin vond ik dan weer niet zo nodig) Ik moet er met rust en geduld even naar kijken(kan me er vandaag niet toe zetten)als ik wat fitter ben en minder pijn heb (betere focus) Ik verbaas me wel over dat de draad vaan de solenoid van de pomp al gebroken was? Ik kan zo nooit gereden hebben?
Gezien meer 'oeps' signaleringen in de bedrading overweeg ik 't hele zwik te vervangen en 'logischer/eenvoudiger 'aan te leggen.
 
De nwe achterband voor deze - nieuwe- bullet was bij de buren aangekomen en heb ik er net ondergemikt.
Bij inspectie bleek de achterrem behoorlijk aan te lopen. Centreren hielp voor 90%.
De stelmoer een hele slag losser gezet en dit is weer veilig/operabel.

Gezien de sleuteltechniek van de laatste eigenaar neem ik me voor de klepspeling te controleren/zonodig bijstellen.
 
En.. toch even naar electra van de diesel gekeken en op een knooppunt brak een dikke draad zodra ik het vastpakte. De Indiase buitenbekabeling is verstaft waardoor het vatbaar is voor draad/navelbreuken.
Toch raar dat de draad naar de pomp ook stuk was?
Wellicht het beste de bekabeling compleet nieuw aan te leggen..
Goed, is OT, want niet de OT bullet.. :$
 
Tja terugkoppelen wat je gedaan heb met de adviezen uit het verleden kwam nauwelijks voor van jou kant .
Maar goed als die Indiase bekabeling zo verouderd is dat de mantel er zowat vanaf val is het vervangen daarvan de meest logische oplossing voor de problemen van nu en in de toekomst .
We lezen hopelijk wel hoe succesvol dat uitgevoerd gaat worden
 
Dit verschijnsel geeft me te denken over de OT bullet, ze zijn van hetzelfde bouwjaar...
 
Vandaag wat op gang komen en afh. van het weer wat aan de bullet prutsen.. durf ik de tank leeg te gieten om wel/geen roest aan te treffen?
Stay tuned voor een andere spannende aflevering van sammie's bullet...
 
Zo, demper moet drogen, ik kan wat verslag uitbrengen..
Vorkolie vervangen want de voorvering was erg hard.. Toch kwam er geen dikke olie uit de poten? Wel veel drap/sludge uit 1 poot. Ik vermoed dat de rubber ring niet goed afdicht en er water bij is gekomen..
1595765743522.png


Zie de sludge..
1595765790439.png


De BSA M20 demper, onbewerkt, hier vers ontvet voor de lagen blanke lak..
1595765856169.png


Intussen de 2de poot uitlekt de klepspeling nagekeken.. deze stonden op ca .15-.20 mm.
Dat is prima voor de meeste Engelse grasmaai... eh, motoren maar niet voor een enfield. De klepspeling moet zo worden gesteld dat de stoterstangen 'juist' vrij kunnen draaien.
1595766125916.png


1595766172262.png

Hier hangt de demper ter droogsels, strax eens kijken of ik er een steun vaar het frame voor kan knutselen..
Intussen herinner ik me de tips van hier over de bougiedop.. zo eens kijken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan