Bullet erbij..

Het heeft te maken met de Brexit Sammie. Mijn postpakketjes ervoor duurden ook wat lang, maar nu schijnt het nog langer te zijn.. helaas.
En je kunt een extra betaling voor invoerrechten verwachten nu..dat had ik al meerdere keren voor pakketjes uit de US, maar die heb je nu dus ook voor pakketten uit good old England.
Hmm het vorige spul was binnen een week binnen? Het is nu 2 weken onderweg..
Vroeg wakker, prakkezeer soms nog waarom dat '15'pk dieselblok niet goed wil lopen..
Prima afleding voor de serieuzere zaken in het leven.
 
Wat loopt er niet goed aan de diesel Sammie?
Ik had 3 jr terug? de nieuwe, iets meer vermogen variant van het huidige blok gekocht, maar kreeg het niet goed lopend.
Heb er hier ook over gepost. Verder dan 'ja Chinatroep'niet gekomen.. Blok staat nog op zolder..
 
Na vervangen van de achterwiellagers leek het 'rare sturen', wat soms gebeurd, over. Maar gisteren was het er weer? Alsof het balhoofd vast zit of voorband lek is?
Ligt het aan mijn verbeelding? Heel raar.. Vandaag indien puf (niet fit) tank er af en zoeken naar scheuren?
Kan geen speling vinden op achterbrug, balhoofdslagers 2 jr terug vervangen..

EDIT/kuch.. bandenspanning eh..
Ben nog niet zeker.. tijd zal 't leren...
 
Laatst bewerkt:
Okay, bezorger van beide 26 TPI boutjes is langsgeweest.. waarde 8 euro en zou ik plus 21% moeten betalen, okay..
Vlgs DPD is 21% over 8 euro 21,49 euro?
 
..Het waren - helaas- niet de boutjes waar ik nu wel erg lang op wacht, was ebay aankoop uit India die ik nog niet verwachtte.
Toch raar die extra kosten. UPS-man kon me er niets over vertellen.

Goed, is dat ik wat onzeker ben over 'uit de hand' uitboren van de tapeindgaten en het hele helicoilding zelf (het zetten en 'vinden ze in dat kleine stukje alu wel genoeg grip?) anders...
 
Alles wat uit het buitenland komt anders dan de aangesloten landen moet invoer rechten en douane kosten betaald worden .
Dit wordt gedaan door het bedrijf van de pakjes man .
En je raad het al daar mag jij ook weer extra voor betalen plus wat zij voor jou pakje hebben moeten betalen .
Dus je koopt iets van 1 euro in India en je mag door alles erbij 25 Euro afreken om het pakje in ontvangst te mogen nemen of je weiger waardoor het pakje of terug gaat of vernietigt wordt en jij hopelijk je geld terug kan vorderen in India .
 
Ik heb wel vaker spul direct uit India besteld, dit was de eerste keer dat ik (-zoveel-) moest bijbetalen.. Raar
 
Tis een loterij, vaak heb je geluk soms niet. Verdeel dit geld over al de pakjes die je al ontvangen hebt dan valt het alweer erg mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel vaker spul direct uit India besteld, dit was de eerste keer dat ik (-zoveel-) moest bijbetalen.. Raar
De regels zijn ook net veranderd, sinds 1 juli dit jaar.
Hier linkje over regels PostNL, bij UPS is het blijkbaar nog duurder.

In het MF Aliexpress/China topic is er ook al behoorlijk wat over geschreven.
Als ik het nu goed begrijp betaal je bij sommige buitenlandse webshops gelijk de BTW, en dan heb je geen inklaringskosten.
Heb zelf nog geen ervaring, niets meer besteld sinds de nieuwe regels.

Maar wat had je eigenlijk besteld, en wat kostte dat, verhouding aanschafprijs tov inklaringskosten?
 
Had nog wat voor die datum besteld bij Alie
Helaas gaat de datum mee spelen bij het binnen komen van het land .
Zou dus invoer en BTW moeten betalen waren het niet dat Alie al mijn pakjes bijelkaar gehark had en bij de meeste al BTW geheven was op papier .
hoefde dus niets te betalen 😄
Volgende keer dat ik wat bestel goed opletten of er ook BTW (VAT) geheven is bij Alie
 
Was met andere landen al langer zo, het is zoals ik al zei een loterij, soms heb je geluk en soms pech.
Probeer of de afzender het wil versturen als gift of als warranty replacement.
 
Intussen nog geen spruitstukboutjes.
To helicoil or not to helicoil, that is the question..
 
Gewoon een helicoil zetten, dan kun je gelijk metrische schroefdraad gebruiken.
Is echt de beste oplossing.
 
Mja, ben beetje benauwd voor het 'uit de hand' opboren van de 2 gaten.. Kop verprutsen- zeker na de revisie- zou erg suf zijn..
Plus zit heel erg in mijn hoofd dat dat korte helicoildingetje maar over een klein stukje alu vast zit....(ben bang dat de coil loskomt)
En ieder moment kan het in de bus vallen.. toch? 🙄
 
Mja, ben beetje benauwd voor het 'uit de hand' opboren van de 2 gaten.. Kop verprutsen- zeker na de revisie- zou erg suf zijn..
Plus zit heel erg in mijn hoofd dat dat korte helicoildingetje maar over een klein stukje alu vast zit....(ben bang dat de coil loskomt)
En ieder moment kan het in de bus vallen.. toch? 🙄
Toen ik een helicoil nodig had, ben ik met het onderdeel langs een revisiebedrijf gegaan, en de reparatie werd gedaan waar ik bij stond.
 
Hoi.

Hoeveel werk is die kop demonteren?
Dan onder de kolomboor de gaten boren en een Helicoil erin.
En die dingen komen in verschillende lengtes, dus te kort is het probleem niet.

Ook is er meer/beter dan een Helicoil.
Ikzelf ben erg te spreken over TimeSert van Würth.

Groeten, Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan