Bumperkleven

Gisteren motor gekocht aan de andere kant van het land. Terug mee naar huis gereden natuurlijk, en kwam tot de ontdekking dat zo goed als iedere automobilist denkt dat hij of zij een motor aanhanger is. Schijtirritant natuurlijk, maar niks aan te doen. Harder rijden niet echt een optie (Moto Guzzi v50 Nato) dus maar lekker niks gedaan, behalve heel zachtjes en optijd beginnen met afremmen zodat die lijers achter me niet door mijn bijrijder heengingen.

De jeugd van tegenwoordig.... Tsk tsk tsk.
 
Omdat je je niet als hufter hoort te gedragen in het verkeer, dat doe ik ook niet.

Ik laat gewoon niet over me heen lopen, daar wordt je broos van...


Gewoon rustig aan, op tijd vertrekken dan kom je ook niet zo opgefokt aan bij je einddoel.
Als er een auto met grote snelheid achterop komt geef ik bijtijds richting aan en maak ruimte.
Kan diegene zijn hoge snelheid aanhouden en lekker doorrijden.
Dat komt van zelf goed, hij/zij blij en geen ergernis.
Heerlijk die cruise control.
 
Gebeurd wel eens, heb er peop aan. Meestal is het zo'n randgevalletje, dat het wel vrij dichtbij is maar niet écht op mn kont.

Heb het wel eens gehad dat iemand het echt bont maakte. Eerst wat sneller gaan rijden tot 20 km boven de limiet, toen deed ie t nog. Daarna toegestane snelheid gaan rijden om de gelegenheid te geven in te halen, werkte ook niet. Heb me toen omgedraaid om die kerel wat lelijke gebaren te geven. Ik wuifde dat ie langs moest gaan. Toen ging ie me voorbij en stak ie z'n handje op van "wat moet je nou?!".

Het was vrijdagmiddag, mn bloedsuiker was laag, ben er niet trots op ofzo maar ben m achterna gegaan met mn grote licht voor zn smoel en al klevende en rare acties om m heen uithalend. Dit in de hoop dat ie zou stoppen. Dat durfde ie jammer genoeg niet. Toen heb ik m laten gaan.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is er maar een manier: rechter knipperlicht aan en lekker laten afzakken , opzij gaan en dan met een groots gebaar van:" gaat U maar voor" voorbij wuiven. (achter hem invoegen en in zijn spiegel thumbs up blijven geven; wat gaan we hard he )

is vooral effectief als je in de spits al bijna bij de voorkant van de vrachtwagen ben en ze toch maar blijven drukken terwijl niemand ergens heen kan dan meerijden met de rest..... sukkels zijn het.


ligt het aan mij of zijn het meestal mannen en zelden dames?
 
Gewoon rustig aan, op tijd vertrekken dan kom je ook niet zo opgefokt aan bij je einddoel.
Joh, ik doe niet anders, rij rustig en beheerst en raak ook zeker niet opgefokt bij zo een doordrammer.
Als er een auto met grote snelheid achterop komt geef ik bijtijds richting aan en maak ruimte. Kan diegene zijn hoge snelheid aanhouden en lekker doorrijden.
Ook helemaal geen bezwaar tegen, als iemand harder wil dan ik, prima toch? Ik leg je geen stroobreedte in de weg. Sterker nog, als er een auto met grote snelheid achterop komt en je maakt ruimte door naar rechts te gaan, dan vraag ik me af wat jij op de linker baan doet, aangezien je daar geen donder te zoeken hebt. :?
Dat komt van zelf goed, hij/zij blij en geen ergernis.
Heerlijk die cruise control.

Ik erger me zelden en houdt soms zelfs tot overdreven aan toe rekening met ander verkeer. Alleen laat ik me niet de wil opleggen door mensen die hufterig verkeersgedrag vertonen, dan zet ik ook mijn cruise control aan en ga ook ik zitten sarren, ergeren wil ik dat niet noemen, ik doe dat namelijk met plezier. :)
 
volgens mij is er maar een manier: rechter knipperlicht aan en lekker laten afzakken , opzij gaan en dan met een groots gebaar van:" gaat U maar voor" voorbij wuiven. (achter hem invoegen en in zijn spiegel thumbs up blijven geven; wat gaan we hard he )

is vooral effectief als je in de spits al bijna bij de voorkant van de vrachtwagen ben en ze toch maar blijven drukken terwijl niemand ergens heen kan dan meerijden met de rest..... sukkels zijn het.


ligt het aan mij of zijn het meestal mannen en zelden dames?
:^
Dames hebben de eigenschap dat ze
1. het middenvak bezetten
2. als ze naar links willen opschuiven, hun knipperlicht aanzetten en hun stuur overtrekken, of er nu iemand rijdt of niet...
 
Nou, ik bumperkleef echt niet meer en heb er ook een bloedhekel aan als ze het bij mij doen, zeker als ik op de motor ben. Ik heb me in het verleden eens onderuit geremd terwijl ik toch te dicht achter een wagen reed (stom, stom, stom). Ik blijf dus hoe dan ook proberen voldoende afstand te houden. Soms lukt dat niet helemaal, omdat er dan in het gat weer een automobilist invoegt, maar dan neem ik weer wat gas terug tot ik weer genoeg afstand heb. Ik heb geen zin om me iedere keer flink in de remmen te hangen of achter in de kofferbak te eindigen van zo'n zenuwpees van een automobilist die continu op zijn rem drukt omdat ie zelf aan het bumperkleven is op zijn voorganger...
 
Joh, ik doe niet anders, rij rustig en beheerst en raak ook zeker niet opgefokt bij zo een doordrammer.Ook helemaal geen bezwaar tegen, als iemand harder wil dan ik, prima toch? Ik leg je geen stroobreedte in de weg. Sterker nog, als er een auto met grote snelheid achterop komt en je maakt ruimte door naar rechts te gaan, dan vraag ik me af wat jij op de linker baan doet, aangezien je daar geen donder te zoeken hebt. :?Ik erger me zelden en houdt soms zelfs tot overdreven aan toe rekening met ander verkeer. Alleen laat ik me niet de wil opleggen door mensen die hufterig verkeersgedrag vertonen, dan zet ik ook mijn cruise control aan en ga ook ik zitten sarren, ergeren wil ik dat niet noemen, ik doe dat namelijk met plezier. :)

Cruise control is niet om te sarren maar voor een constante snelheid.
En idd, "je moet anticiperen, wat men vaak doet is kut met peren."
 
Nou, ik bumperkleef echt niet meer en heb er ook een bloedhekel aan als ze het bij mij doen, zeker als ik op de motor ben. Ik heb me in het verleden eens onderuit geremd terwijl ik toch te dicht achter een wagen reed (stom, stom, stom). Ik blijf dus hoe dan ook proberen voldoende afstand te houden. Soms lukt dat niet helemaal, omdat er dan in het gat weer een automobilist invoegt, maar dan neem ik weer wat gas terug tot ik weer genoeg afstand heb. Ik heb geen zin om me iedere keer flink in de remmen te hangen of achter in de kofferbak te eindigen van zo'n zenuwpees van een automobilist die continu op zijn rem drukt omdat ie zelf aan het bumperkleven is op zijn voorganger...

:^

Ik kruip altijd naar rechts, ook met het koekblik.

Als er een bij jou bumperkleeft en jij kan niet sneller omdat er een slomo voor je rijdt, heb je een situatie die je niet mee wil maken. In een auto, mocht het tot een noodstop komen, heeft de anderhalve ton domheid achter je een blunderrandje van pakembeet een meter van zichzelf. Daar komt een meter van jouw mooie bolide bij, zijnde de kofferbak. De voorkant van jouw bolide heeft 1 meter kreukelzone, maar met die enkele meter moet je zowel jouw bolide afremmen als het wrak van de pindabrein die achter jou rijdt.
Daar heeft meneer Ncap dus niet op getest.

En met de motor.... Noem het waar het het meest op lijkt, noem het een citruspers.


Tijd voor flinke bijdrages aan onze bodemloze staatskas als beloning voor bumperkleven.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga wel eens slingeren gecombineerd met een flikkerend remlicht. Helpt meestal wel.

Doe ik ook, vooral het slingeren dan. Om te tonen dat er altijd iets kan misgaan, en als ze dan zo kort achter mij hangen, zullen ze snel bij me zijn...
 
Doe ik ook, vooral het slingeren dan. Om te tonen dat er altijd iets kan misgaan, en als ze dan zo kort achter mij hangen, zullen ze snel bij me zijn...

Tja, dan is de vraag: wie is de sterkste als het fout gaat, de auto of de motorrijder?

Veel plezier met de wraakacties ik ben weg uit dit ge-oh.
 
Tja, dan is de vraag: wie is de sterkste als het fout gaat, de auto of de motorrijder?

Veel plezier met de wraakacties ik ben weg uit dit ge-oh.

Wat ik bedoel, is dat als er een auto heel m'n spiegel inneemt, dat ik zowat begin te rijden alsof ik m'n banden opwarm. Dat'k me een beetje 'kwetsbaar' opstel (weet dat ik de situatie in de handen heb natuurlijk).

Als ze mij dan 'gek' zien doen, nemen ze meestal wat afstand.
 
Op die manier lok je zelf reacties uit die helemaal verkeerd af kunnen lopen.
Als je anderen "terecht wil wijzen" in het verkeer moet je bij de politie gaan werken.

Dan kan ik je iig zeggen dat er een hoop koekblikkers hun rijbewijs kunnen gaan inleveren met idioot gedrag :Y :W
 
Waarom zou het enkel de jeugd van tegenwoordig zijn die bumperkleeft? De jeugd van vroeger doet dat evengoed imo hoor..

Om maar te zwijgen over al die ouwetjes van dagen die niet doorrijden op de weg, onnodig links rijden en anderszins niet meewerken aan een goede doorstroming in het verkeer...
 
Omdat je je niet als hufter hoort te gedragen in het verkeer, dat doe ik ook niet.

Ik laat gewoon niet over me heen lopen, daar wordt je broos van...

Ben je je vast niet bewust wat er vandaag de dag allemaal onder hufterigheid valt, al dan niet terecht.
Hopelijk ben je je wel bewust dat eigen rechter spelen net zo hufterig is.

Je hebt niets aan sterke botten als iemand over je heen dendert...
 
Een 'oude' ruitenwissersproeier die remvloeistof naar achteren spuit. Zou dat kunnen helpen misschien? Lijkt me op zich wel geschikt voor de echte die-hard plakkers.

Of heeft iemand nog betere ideetjes? :+
 
Ben erg benieuwd hoe andere motorrijders omgaan met bumperklevende automobilisten of mobilisten die vinden dat je als motorrijder aan de kant MOET gaan omdat ze een stuk van 'jouw' weghelft mee willen nemen.

Zie jullie reacties graag tegemoet.

Groet, V0
ik probeer meestal recht voor de bestuurder te gaan rijden/slingeren, dan kan hij niet verder vooruit kijken en (meestal) vanzelf afstand houden.
sommmige ook niet, en als ik dan een klein gaatje rechts vind (snelweg) dan laat ik ze er zo snel mogelijk voorbij....

wat wou je anders doen? je trekt toch aan het kortste eind...
 
Terug
Bovenaan Onderaan