buren,nee ik bedoel eikels

hmmm..., tikkie overdreven???
2min. 6000 toeren???? hekel aan je motor?
ik heb nauwelijks demping in m'n pekelbakkie, maar ik hoor de buurt niet!
ik rij ongeveer 05:15 weg, starten/ 2500toeren/ hup in 1/ rustig wegtokkelen/ bijna geen mens op de weg/ dus rustig warmdraaien/ je bespaart hiermee al benzine ook omdat je al rijdt!!!
....maar ja,..als het echt zulke zeikerds zijn.....zet maar ff een bakkie klaar dan...lekker vroeg aub... :+
 
Ik start mijn motor en rijd gelijk weg.
Niks warm draaien. Gewoon rustig wegrijden.

Choke open, 4000 toeren en dan gelijk iets terugdraaien, klik in zijn 1 en wegrijden.

Snap niet echt waarom je 2 minuten die motor laat warm draaien.
Snap de irritatie van je buurman wel.



Trouwens, dreigen om je uit huis te zetten voor het straten van je motor.
Er moet wel HEEL wat meer gebeuren voordat je uit huis gezet kan worden.

Simpel voorbeeld zijn de Tokkies. Die staan ook niet zo snel op straat en dat zou jouw dan wel overkomen door je motor te starten.
Je betaald netjes je huur. Geen verdere overlast, niemand ide je aanspreekt.

Je laat je gemakkelijk bang maken.
 
hier in de buurt zijn veel motorrijders... die nog steeds, net als ik met dit weer blijven rijden.

als ik de keuze heb tussen om 07:00u wakker worden van een CBR1000F met open uitlaat die hier met 70km/h door de 30km/h zone vlamt of door het gekrijs van de kinderen van de buren om 06:30u omdat moeders haar handen liep wapperen of het broertje haar zusje weer aan het vervelen is... nou, dan kies ik voor de allereerste.

by the weg,... 2 minuten warm lopen ? waarom ?
# ik meende dat choke juist ervoor zorgde dat de oliebeschermlaag opgevreten werd
# warm lopen doet ie sneller (en dus minder slijtage) door te RIJDEN
# kawa inruilen voor een echte motor :+
 
haha, jha dat gezeik heb ik al wel zo vaak aan moete horen. kom gezellig keer langs op zondag ochtend.,
 
Zou iig je motor na laten kijken 6000RPM is echt niet normaal voor "gewoon" choken :P
 
Ik denk dat wij ook wel goede vrienden zouden worden als je elke ochtend je motor met 6000 toeren laat lopen. Trouwens niet echt heel goed ook om je motor zo warm te stoken. En 7 uur kan best een normale tijd zijn, maar mijn buurman hoeft echt niet te gaan bepalen wanneer ik wakker moet worden.. Als je overal waar je hebt gewoond klachten over overlast hebt gehad, wie is er dan een eikel?

beste vrijheid heb je trouwens dat je elke dag om 7 uur naar je werk mag van je baas
 
Ach ik moet er soms midden in de nacht uit met de motor... nog nooit iemand over gehoord :)

Rij wel meteen weg na het starten, misschien dat dat scheelt.
 
De GPX die ik heb gereden had daar ook last van. Starten met choke en een paar tellen later holt ie door naar 4000-5000 toeren. Iets dichtzetten van de choke resulteerde gelijk in afslaan. Heel lastig te regelen, die choke. Niettemin vind ik het ook wel een beetje onzin om je motor eerst warm te laten draaien. Gewoon klaarzetten, opstappen, starten en wegrijden. Heb je ook geen last van dat hollen van de choke.

Ik denk dat mijn buren er ook niet echt gelukkig van zouden worden als ik mijn motor eerst twee minuten warm zou laten draaien achter het huis. Ook niet met 'maar' 2000 toeren. Ik rij 'm altijd met het handje buiten de poort, stap op, start en rij weg. Nooit geen klachten. Sterker nog, sommige buren dachten dat ik werkloos thuis zat omdat mijn auto altijd voor de deur staat. Die was het nog nooit opgevallen dat ik met de motor naar mijn werk ga.
 
Jooh, hier een mede ratter,

Je hebt een huurcontract, daarin staan rust tijden (lees normen en waarden) zal iets zijn van na 22.00 uur rust tot ???? geen idee, maar woon werk werkkeer is gelijk aan een ziekenauto of een andere hulpdienst die met lawaai door een straat rijdt, dus niks mis mee met het feit dat jij jou fiets gebruikt voor het werk, en soos gasten al helemaal niks mee te maken

Come too www.ratbike-forum.tk , wij spreken dezelfde taal
 
Ikzelf start ook de motor pas nadat ik hem uit de poort heb geduwd. daarna direct wegrijden. Daardoor kan ik al na 500 meter de choke uitzetten.
Zou ook niet graag iemand 2 minuten voor de deur willen hebben met 6000 toeren.

Neemt niet weg dat dit weer zo'n typische overdreven reactie is van de wijkagent en buren.

Zou dus ook voorstellen om direct weg te rijden na het starten. Beter voor het motoortje en voor je buren.
 
Volgens mij kunnen ze (net als met stereo's) hooguit je motor in beslag nemen (hoewel, klinkt wel heeeel vaag), en jou hiervoor dus niet zomaar uit je huis zetten. Misselijke bedreiging :o

Maja, toen ik jaren terug nog welles een holle pijp onder mijn viertakt brommer monteerde startte ik hem om de hoek :X weg v/d buurtjes.
 
Ik ken ook zoiets mag mijn motor ook niet meer bij mij kamer zetten want dan word ik het huis uitgeschopt wegens geluids over last. Begreep er niks van toen een ER-5 (toen nog) die teveel geluid maakt man das een tuf bakje komt geen vatsoenlijk geluid uit. Nou moet ik dus ook mooi 5 Min lopen naar mijn motor (staat nu bij een vriend) en kreeg laatst de eigenaar op bezoek of ik niet zo lullig wou wezen om s'ochtends als nog langes te rijden :? . Nou ben ik eens op zaterdag ochtend (daar ging het om) eens op de binnen plaats gaan staan eens kijken wat het dan was blijkt het z'n LUL van een kranten bezorger te zijn die met zijn brommer de binnen plaats op rijd. Ikke maar effe tegen de huisbaas gezegt dat ie van hem maar wat moest zeggen. Voor als nog zet ik mijn ZZR maar effe niet op de binnen plaats want dan hebt ik weer de poppen aan het dansen.

Maar goed het is nu teminste wle opgelost en mag daar nu wel mijn onderhoud doen van de huisbaas zoalng ik hem daar maar niet meer s'ochtends start.
 
2 min is wel heel lang, is dat niet carb's + choke + plunjes eff poetsen en nazien? Of direct starten en wegrijden? Ik denk, als ik de 100% ongedempte CB 750 van me start om 05.00 smorgens, nou 5 sec? dat is veel, de buren klagen daar niet over, maar ze weten ook dat ze dat beter niet kunnen doen, ze komen niet van het dorp en is westerse import formaat ouwe lullen, werk in ploegen, maar die paar sec, ooit eens een truthola van een straat verderop voor aan de deur gehad en mooi af laten rotten, van niet zeuren, mot werken, doet ieder normaal mens (koophuizen)
 
die twee minuten is wat overdreven eh tijd dat warm draait is de tijd die ik nodig heb om m'n helm op te doen en m'n handschoenen aan te trekken
ondertussen druk ik de choke al half terug zodat ie al wat terugzakt in toeren
+_ 1700 toeren
daarna tokkel ik rustig weg
 
wat we hier nou weer mee moeten

ik moet s'morgens om 07:00 van huis voor m,n werk en dat is een normale tijd dacht ik zo.
nu is een tijdje terug mijn bovenbuurman bij mij aan de deur geweest,komt wel vaker even langs pot bier drinken =prima kerel.
joh luister wij slapen aan de voorkant ,precies boven jou motor en wij vroegen ons af of dat wat zachter kon s'morgens want hij maakt zoveel toeren als je hem warm draait.
ik:tja eh die kawa's hebben dat euvel als je ze start op de choke dat ze gelijk 6000 toeren beginnen te loeien,kan daar weinig anders aan doen dan zo gauw mogelijk van de choke af (na ongeveer twee minuten)
en ja 7.00uur is een normale tijd,en ja ik moet ook wel eens om 6.00 beginne maar dat is zeldzaam.
mijn buurman had daar begrip voor en snapte het verhaal met de choke. :}
maaaaaar hij vertelde me ook dat de rest van de buurt er last van had
en die hadden ook al geklaacht bij de wijkagent en zouden er wel even voor zorgen dat ik uit m'n huis gezet zou worden wegens buurtoverlast :( B|
(nou moet je weten dat de rest van de buurt bejaard is of soostrekker en dus nix te doen heeft.)
ik heb tegen mijn buurman gezegd dat ik dat dus niet pik en dat als er klachten zijn over mij dat men dan maar eerst eens bij mij aan moest bellen ipv achterbaks achter mijn rug om bellen met politie en woningbouw.

wat schets mijn verbazing de bovenbuur-nsb-er twee deuren verderop heeft de woningbouw gebeld (die mij vervolgens belde)
de klachten waren als volgt:hij raced smorgens vroeg door de straat
en dat gesleutel in die schuur kan ook niet want hij start hem ook iedere dag achter in de tuin (is twee keer gebeurd)
en zijn motor staat altijd maar voor de deur op de stoep.
:( :( :( :(
mijn vriendin werd al gevraagd door de buuren of ik wel de geschikte vriend was voor haar want hij is toch 1een hells angel (omdat ik een ratbike+apehanger rijd)
2een skinhead(met lang haar en een baard!!!???) |( ROFL)
3een crimineel want alle motorijders met lang haar een zwarte leren jas en een chopper zijn criminelen!!!???:x :( :( :( :(

nou waren wij al vanplan om te verhuizen ivm groter wonen en evt toekomst.
maar dit is toch ook wel weer een reden om weg te gaan.
wat is dat toch met burgers tegen over bikers
want het is overal waar ik kwam te wonen gezeik over dat ik motor rijd
of is het afgunst omdat ik wel vrijheid heb en zij niet :]

ride free :greetz sick


Mijn eerste gedachte was "Wie gaat er nu 2 minuten 's ochtends zijn kawa laten loeien". Maar oke tis een misverstand dat we even recht zetten. Ik ken je buren niet maar goed..

Je kan bijna direct rustig wegrijden punt. Doe het al jaren als je maar rustig wegrijdt en een 200 tot 300 meter verderop choke uit. Die choke valt best wel in te stellen die hoeft echt niet op 6000 toeren te loeien..nog slecht ook voor je motorblok, zeker 2 minuten en zeker voor een kawa waarvan die nokkenassenlaag net iets slechter zijn dan gemiddeld. Zeker een kawa moet je met respect behandelen 6000 toeren loeien is ABSOLUUT VERKEERD!!!!

Kortom ik zie geen reden waarom je "bewust/onbewust" de buurt zou laten weten dat je motor rijdt.

Ik hou altijd rekening met de buren. Zeker met kinderen die liggen te slapen. Kom met 30 aanrijden en zet mijn motor uit en rol verder het woonerf op in na 19 uur.

En voor 7:30 liggen veel kinderen en mensen nog te slapen dus je kunt je best wel wat aanpassen is mijn idee. Al doe je het maar voor de kinderen en je motor.

Genoeg redenen om je aan te passen en draai de adrenaline wat lager en zet je trots opzij. Wellicht wat dreigende en verkeerd vallende woorden van je buren en er zijn altijd raszeikerds ..maar het kan echt anders. De man klaagt en met recht komt er een beetje lullig uit maar het kan echt anders.

Geluid:
1) Starten, heel ff warmdraaien max 30 seconden
2) langzaam met lichte choke wegrijden
3) niet elke dag op dezelfde plaats starten gun ze ook wat rust en loop ff naar een andere locatie of zet je uitlaat richting auto..dempt veel geluid

Race klachten:
1) Motor maakt herrie zeker 's ochtends valt dit op, dus zeker niet lopen gassen
2) Let op je snelheid gedraag je uiterst ouwelullerig ..krijg je geen gezeik

Sleutelklachten in de tuin:
1) Doe ik al jaren (nooit problemen) en veel klachten worden veroorzaakt door herrie. Vallend gereedschap, muziek, stank en gedrag, vrienden, luid praten.
2) Hou hier rekening mee en gedraag je normaal en zie jezelf uit hun ogen. En dat kun je best want je was niet altijd motorrijder ;)
3) Stoer doen ...das niet nodig als je dat deed in je tuin
4) Ik sleutel regelmatig in de tuin tot 24 uur en tis een kwestie van rekning houden. Gereedschap steeds op doeken terugleggen en lichtbronnen naar beneden laten wijzen.

Het scheelt ook als je goede vrienden bent met de buren en je uiterst beleefd gedraagt naar anderen ook al loop je erbij als hells angel.

Als je mij af en toe ziet lopen...maar altijd goed contact met de buren.

Ik rijd al 22 jaar motor op diverse lokaties en 20 jaar geen problemen gehad. De 1e 2 jaar was aanpassen (hehehe) Dus ik denk toch echt dat je even je gedrag iets moet aanpassen. Maar als de geruchtenstroom eenmaal op gang is ...is die moeilijk te keren.

En keep it cool anders noemen ze je straks Tokkie-chop head..En gaat Tskakka een woning voor je zoeken.


Dus je gaat verhuizen? ;)


Zie net je reactie van 1700 toeren...Dan is de oplossing simpel ...eerst je spullen aantrekken. Handschoenen altijd binnen aantrekken. ff 30 seconden op 2,500 toeren wegdraaien hierna nog lager en direct wegrijden. Als jeje spullen binnen aantrekt blijft het allemaal veel langer warm..Ik rijd altijd met zomerhandschoenen maar trek ze altijd binnen aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat wij ook wel goede vrienden zouden worden als je elke ochtend je motor met 6000 toeren laat lopen. Trouwens niet echt heel goed ook om je motor zo warm te stoken. En 7 uur kan best een normale tijd zijn, maar mijn buurman hoeft echt niet te gaan bepalen wanneer ik wakker moet worden.. Als je overal waar je hebt gewoond klachten over overlast hebt gehad, wie is er dan een eikel?

beste vrijheid heb je trouwens dat je elke dag om 7 uur naar je werk mag van je baas
7:00 weg ,7:15 aanwezig/bakkie doen en om7:30 beginnen wat is daar raar aan
hoelaat begin jij dan ???
 
Is het niet, choke los, en dan klimmen in toeren? (valse lucht aanzuigen?)
Zou er echt even naar kijken, beetje ratter doet dat gewoon zelf op een vrije middag met een pottie bier
 
Mijn eerste gedachte was "Wie gaat er nu 2 minuten 's ochtends zijn kawa laten loeien". Maar oke tis een misverstand dat we even recht zetten. Ik ken je buren niet maar goed..



En voor 7:30 liggen veel kinderen en mensen nog te slapen dus je kunt je best wel wat aanpassen is mijn idee. Al doe je het maar voor de kinderen en je motor.

Genoeg redenen om je aan te passen en draai de adrenaline wat lager en zet je trots opzij. Wellicht wat dreigende en verkeerd vallende woorden van je buren en er zijn altijd raszeikerds ..maar het kan echt anders. De man klaagt en met recht komt er een beetje lullig uit maar het kan echt anders

Race klachten:
1) Motor maakt herrie zeker 's ochtends valt dit op, dus zeker niet lopen gassen
2) Let op je snelheid gedraag je uiterst ouwelullerig ..krijg je geen gezeik

Sleutelklachten in de tuin:
1) Doe ik al jaren (nooit problemen) en veel klachten worden veroorzaakt door herrie. Vallend gereedschap, muziek, stank en gedrag, vrienden, luid praten.
2) Hou hier rekening mee en gedraag je normaal en zie jezelf uit hun ogen. En dat kun je best want je was niet altijd motorrijder ;)
3) Stoer doen ...das niet nodig als je dat deed in je tuin
4) Ik sleutel regelmatig in de tuin tot 24 uur en tis een kwestie van rekning houden. Gereedschap steeds op doeken terugleggen en lichtbronnen naar beneden laten wijzen.

Het scheelt ook als je goede vrienden bent met de buren en je uiterst beleefd gedraagt naar anderen ook al loop je erbij als hells angel.

Als je mij af en toe ziet lopen...maar altijd goed contact met de buren.
mijn buren hadden vanaf dag 1 al een vooroordeel wat betreft mijn persoontje,dus een normaal gesprek aangaan was al niet van toepassing.
maar mijn vriendin ermee lastigvallen dat kan weer wel.
het zijn inderdaad raszeikers want wat de raceklachten betreft 1rcen doe ik niet bij mij in de buurt
2de buren hebben nix beters te doen dan zeiken en roddelen an verhalen opblazen
men had mij met wel 200 per uur op het achterwiel voorbij zien blazen......met een gs1000 ratbike met apehanger en een 10inch overstock voorvork???
en wat mijn sleutelfratsen in de tuin betreft dat gebeurd af en toe als het mooi weeer is in de tuin ja maar verder altijd in de schuur met de deur dicht
 
Terug
Bovenaan Onderaan