Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

blijft bijzonder dat ik deze cijfers ook met de auto haal en die weegt 1000kg meer

Valide punt,... alhoewel je met de auto een stuk anders rijdt, minder inhaalmanoeuvres, minder toeren etc. Diesel kan nog zuiniger,... maar wordt je daar even blij van? Ik vindt benzine verstoken met de motor een stuk leuker en sta er dan ook niet zo bij stil aangezien de meeste ritjes toch al onnodige plezier ritjes zijn.
Wil je woon werk zuinig rijden dan kan je ook een of ander 500 cc'tje erbij nemen die 1 op 25 doet. Ook dan is de lol nog groter dan autorijden. Zolang het maar niet regent ;)
Voor je het weet zitten we hier te klagen over het zo dure onderhoud aan motoren en dat Japanse auto's met 3x het klokje rond en zonder enige vorm van onderhoud een stuk goedkoper zijn. :+ :X
 
1:17 lijkt me voor een 1000cc erg netjes.

Het valt me wel op dat ik vaak volgas rijdt dus max toeren omdat het zo leuk is. Maar af en toe ook gewoon 100km/h constant.

Ik ben van mn vorige motoren beide 600cc een verbruik van tussen de 1:15 tot 1:20 gewend. Maar die hadden wel meer vermogen.
Ik weet dat twee cilinders meer verbruiken en ik kan best leven met 1:15 maar ik dacht laat ik het voor de zekerheid het eens vragen hier op het forum.
 
Laatst bewerkt:
1:17 lijkt me voor een 1000cc erg netjes.

Het valt me wel op dat ik vaak volgas rijdt dus max toeren omdat het zo leuk is. Maar af en toe ook gewoon 100km/h constant.

Ik ben van mn vorige motoren beide 600cc een verbruik van tussen de 1:15 tot 1:20 gewend. Maar die hadden wel meer vermogen.
Ik weet dat twee cilinders meer verbruiken en ik kan best leven met 1:15 maar ik dacht laat ik het voor de zekerheid het eens vragen hier op het forum.


Zuiniger dan 1:15 heb ik nog nooit gehaald, Verbruik lijkt ook hoog door de kleine tank.
Geen idee hoeveel liter er precies in gaat eigenlijk maar als bij mij het lampje gaat knipperen gaat er maar 11 a 12 liter in.
 
Ik reed met m'n raptor tussen de 135 en de 235 km (met duo => zuid frankrijk) voor het reservelampje aan ging, kon toen 11l tanken.

Als je met een raptor rijdt en melkt over het verbruik, dan heb je gewoon de verkeerde keuze gemaakt.
 
Ben binnenkort ook weer terug in het Raptorwereldje :)
Bezig om een 1000 op te bouwen.
Hoeft niet in 1x, geleidelijk de onderdelen bij elkaar sprokkelen :p
Weet alleen niet meer of een TLR blok in het frame past zonder aanpassingen maar kom ik vanzelf wel achter denk ik :)
 
Even voor de duidelijkheid. Ik heb het over een 650cc en niet de 1000cc.

Dus 1:15 is gewoon normaal voor 650cc.

Wat betreft het kleine tankje. Ik heb er laatst precies 19l in gegooit dus zo klein is dat ook weer niet. Lijkt me gewoon normaal.
 
Ow, 650. Bij de 1000 Is het zo dat de thermostaat te vroeg opent waardoor de ecu in het 'koude' programma blijft lopen. Ding vervangen door een sv1000 thermostaat en opgelost. Zag ook dat men delen van de radiator afplakt.
 
Ik reed met m'n raptor tussen de 135 en de 235 km (met duo => zuid frankrijk) voor het reservelampje aan ging, kon toen 11l tanken.

Als je met een raptor rijdt en melkt over het verbruik, dan heb je gewoon de verkeerde keuze gemaakt.


:^
 
Nee je hoeft niks aan te passen, kan er zo in.

Er staat hier nog ergens een bestelnummer in het topic.

Hoe warm wordt je motor nu dan? kan namelijk best dat deze upgrade al eens is uitgevoerd.
 
Zo lang hij maar 85 graden of warmer is gaat het goed, daar onder ging bij mij in ieder geval de motor minder lekker lopen.

Hier het suzuki nummer van de thermostaat: 17670-06G50
 
Klopt :)
Ding zit ook in de Burgman 650, Vstrom 650/1000 en VZR 1800 Intruder trouwens.
Morgen komt de voorvork binnen, aan het eind van de week het frame ophalen. *O*
 
Laatst bewerkt:
De buitentemperatuur doet in ieder geval zn best om hem boven de 85 graden te houden 8-) .

Ik had gisteren wel iets raars. Op de terugweg van een ritje begon mn olielampje opeens te branden en verscheen F1 in het display (motor bleef gewoon lopen). Het eerste wat ik natuurlijk dacht was geen oliedruk, dus ik heb de motor gelijk uitgezet en het oliepeil gecheckt. Daar was niks aan te zien (vol), en na 15 minuten afkoelen heb ik de motor weer gestart. Verder geen meldingen meer en ik ben voorzichtig naar huis gereden. Volgens de handleiding is het een "injectie storing", hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

Ik heb vandaag trouwens nog een stukje gereden, maar nu nergens last van gehad. Ik hoop dat het een eenmalig stukje Italiaans temperament was.
 
Even je Rap in dealermode zetten door de stekker op deze manier te 'kortsluiten'.
Krijg je de exacte foutcode.
5_ponte.jpg
 
Vandaag schiet ie er weer in |( , toch wel raar want hij loopt verder prima. Eerst maar eens een week op vakantie, daarna proberen uit te lezen wat er aan de hand is.
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag schiet ie er weer in |( , toch wel raar want hij loopt verder prima. Eerst maar eens een week op vakantie, daarna proberen uit te lezen wat er aan de hand is. [afbeelding]
Nooit storingen gezien in het schermpje eigenlijk. Te lang in de regen gestaan misschien?!
Er zit een schakelbare TRE rechts onder de tank gemonteerd. Ik heb wel eens gehoord dat die storingen kan veinzen of olie of neutraal lampjes kan verstoren. Nogmaals geen last van gehad maar dat is het eerste wat ik er even af zou halen en terug de orginele stekkers verbinden om te zien of het dan opgelost is. Injectoren zijn schoon en er zit ook geen bagger in de tank dus dat spoelmiddel lijkt me overbodig. Je kan er in principe gewoon mee rijden het is niet meer dan een melding. Inderdaad even de pins zoals hierboven verbinden en uitlezen wat de code is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan