Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Vandaag ongelukje gehad met motor. Voornamelijk glijschade. Het is verzekerings werk omdat auto mij geen voorrang verleende.

Weet iemand of een dealer nog aan originele onderdelen kan komen. Benzinetank is beschadigt en nog wat kleine dingetjes.
 
Vandaag ongelukje gehad met motor. Voornamelijk glijschade. Het is verzekerings werk omdat auto mij geen voorrang verleende.

Weet iemand of een dealer nog aan originele onderdelen kan komen. Benzinetank is beschadigt en nog wat kleine dingetjes.

Zonde kerel. Mooi dat je het er zelf goed af hebt gebracht. Kijk hier eens voor parts: Motorparts-online.com
 
Gebruikte onderdelen weet ik wel te vinden maar nieuw origineel lijkt me lastig. Vandaar mijn vraag of een dealer hier nig aan kan komen. Via ebay kun je wel uit het buitenland bepaalde onderdelen krijgen.

Heb wel een site gevonden namelijk oemmotorparts, die originele onderdelen levert maar heel erg duur. 2000 euro voor een benzinetank.
 
Ik heb bij oemmotorparts die 2panelen besteld voor onder het zadel. Missen het relief en 1 sticker kon alsnog niet geleverd worden. Kreeg wel het geld ervoor terug.
 
Waarschijnlijk zal je het uit Italië moeten halen als je originele delen wil.
Misschien eens met een Cagiva/MV Agusta dealer contact opnemen.
 
Vergeet het. In sint lievens houtem in be zit een dealer die een overjaarse raptor staan heeft waarvan ik wat delen heb kunnen kopen omdat er via cagiva of mv helemaal geen stukken meer te krijgen zijn.
 
Nou ik heb de motor naar een universele motor garage gebracht en de beste meneer wist me te vertellen dat de Cagiva naar alle waarschijnlijkheid, economisch total loss is.

De dagwaarde zou op een 1100,- uitkomen en de reparatiekosten tegen de 2000,-.

De dagwaarde komt gewoon uit een boekje en is niet realistisch maar zo gaat dat zegt hij.
Schade rapport moet nog opgesteld worden maar ze rekenen gewoon nieuwe originele onderdelen, vandaar dat het zo duur is om te repareren.

Bedoeling is om de motor te houden en dat ik dan een bedrag op mijn rekening uitgekeerd krijg. Dit bedraq is eigenlijk de waardevermindering en niet de werkelijke reparatiekosten.

Ik moet het definitieve antwoord nog afwachten maar eigenlijk ben ik het er niet mee eens. Ik vind dat ik gewoon de schade moet kunnen laten repareren. Een nieuwe benzinetank hoeft van mij niet eens, als het vakkundig weer netjes gemaakt kan worden.

Maar ja. Ik moet nog niet op de zaken voorruit lopen. Ik wacht af wat de verzekering gaat zeggen.
 
Jongens, ik weet niet of t in dit topic mag maar ik heb nog twee originele onbeschadigde raptor 650ie einddempertjes liggen die in de weg liggen.

Mogen dus weg voor een zacht prijsje.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil mezelf graag laten adopteren tot de Raptor familie :)

Na een tijdje CBR en ZXR gereden te hebben was ik het gejaag een beetje zat. Na een tijdje helemaal niets gehad te hebben liep ik bij geluk tegen een Vulcan 1500 aan, iets totaal anders en zonder gejaag. Maar dit was me wel wat te rustig voor mijn 33 lentes, dus toch maar weer eens kijken naar wat anders. M'n maatje (ook hier op MF) was ook op zoek naar een nieuwe motor en wees me eens op een Raptor. Na de Vulcan was ik al wel echt gecharmeerd van de V-Twin, Italiaans ontwerp past me ook en dan nog gecombineerd met Japanse techniek maakt dit de perfecte machine voor mij. Daarbij zijn ze ook nog scherp geprijsd, what's not to like?

Eerst samen bij een V Raptor gekeken, proef gereden en dat was super! Maatje de eerste keus gegund en tja, die kocht hem ook -O- Dus dan maar even verder zoeken, kwam nog een Raptor (voor het oog) zwarte Raptor uit 2001 tegen die ik op de foto niet zo heel mooi vond. Maar het was bij mij in de buurt, dus vorige week maar even gaan kijken ;) De motor bleek met een metalic/flake verf gespoten te zijn die in de zon groen is in de schaduw (en op de foto :( ) zwart. In het echt ziet ie er ook veel beter uit, hij was wat mij betreft al verkocht! Even de volgende dag terug gegaan voor de proefrit, betalen, overschrijven en nu bij mij thuis! *O*

cagiva_raptor_01.jpg


cagiva_raptor_02.jpg


Het volgende is al gebeurd:
- Bos einddempers + DB killers
- Hyperpro vering voor+achter
- Ander stuur
- Andere knippers
- Andere spiegels
- Wat losse optische zaken

Tevens kwam ik gisteren tussen de papieren die ik erbij kreeg een handleiding tegen voor wat mij op een printplaat + LED om aan te duiden wanneer een bepaald toerental bereikt is (ideale schakelmoment?). Mijn Duits is niet zo best, dus dit weekend maar eens onderzoeken.

Wat ik nog van plan ben:
- Koplamp vervangen (LSL Urban, maar suggesties zijn welkom)
- Achterlicht vervangen (witte van een Aerox)
- Pass knop repareren (doet het niet?)
- Stuur opnieuw laten poedercoaten
- Uitlaatspruitstuk van roest ontdoen (suggesties?)
- Andere spiegels (zie geen reet in deze)

En vooral veel rijden!
 
Mooi ding hoor. Ziet er op de foto nog netjes uit. Dacht eerst even dat het een 650i was gezien het uitlaatverloop maar als het een 2001 is dan moet het wel een 1000 zijn.
Veel plezier ermee en geen schade rijden want onderdelen zijn schaars.

Ter info: De verzekering heeft het netjes afgehandeld gelukkig. Krijg een mooi bedrag op mijn rekening gestort. Misschien toch maar kijken voor een 1000 want 650 begint redelijk te wennen.


Even een vraag aan de kenners. Klopt het dat de voorvering erg stug is. Over een niet al te beste boeren klinkerweg rijden is geen pretje. Zelfs een supersport dempt beter.

De veerweg lijkt prima alleen die hele kleine oneffenheden lijken niet gefilterd te worden.
 
Ja dat stugge heb ik ook, misschien is dat met de Hyperpro nog wel wat erger geworden. Fijn dat het goed afgehandeld is voor je, ik zou inderdaad zelf ook eerder voor de 1000 gaan. Vind het ook wel fijn dat je lange stukken in alleen z'n 3 kan rijden doordat er ruim voldoende kracht onderin zit :)
 
Olie van de vork veranderen zou kunnen helpen. Ik vond de raptor niet slecht geveerd.

Uitlaatbochten ontroesten heeft niet zo veel zin vind ik, dat houdt 1 regenrit..
Wil je't toch doen: staalborstel op de accuboormachine
 
Laatst bewerkt:
Ik wil mezelf graag laten adopteren tot de Raptor familie :)

Na een tijdje CBR en ZXR gereden te hebben was ik het gejaag een beetje zat. Na een tijdje helemaal niets gehad te hebben liep ik bij geluk tegen een Vulcan 1500 aan, iets totaal anders en zonder gejaag. Maar dit was me wel wat te rustig voor mijn 33 lentes, dus toch maar weer eens kijken naar wat anders. M'n maatje (ook hier op MF) was ook op zoek naar een nieuwe motor en wees me eens op een Raptor. Na de Vulcan was ik al wel echt gecharmeerd van de V-Twin, Italiaans ontwerp past me ook en dan nog gecombineerd met Japanse techniek maakt dit de perfecte machine voor mij. Daarbij zijn ze ook nog scherp geprijsd, what's not to like?

Eerst samen bij een V Raptor gekeken, proef gereden en dat was super! Maatje de eerste keus gegund en tja, die kocht hem ook -O- Dus dan maar even verder zoeken, kwam nog een Raptor (voor het oog) zwarte Raptor uit 2001 tegen die ik op de foto niet zo heel mooi vond. Maar het was bij mij in de buurt, dus vorige week maar even gaan kijken ;) De motor bleek met een metalic/flake verf gespoten te zijn die in de zon groen is in de schaduw (en op de foto :( ) zwart. In het echt ziet ie er ook veel beter uit, hij was wat mij betreft al verkocht! Even de volgende dag terug gegaan voor de proefrit, betalen, overschrijven en nu bij mij thuis! *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

Het volgende is al gebeurd:
- Bos einddempers + DB killers
- Hyperpro vering voor+achter
- Ander stuur
- Andere knippers
- Andere spiegels
- Wat losse optische zaken

Tevens kwam ik gisteren tussen de papieren die ik erbij kreeg een handleiding tegen voor wat mij op een printplaat + LED om aan te duiden wanneer een bepaald toerental bereikt is (ideale schakelmoment?). Mijn Duits is niet zo best, dus dit weekend maar eens onderzoeken.

Wat ik nog van plan ben:
- Koplamp vervangen (LSL Urban, maar suggesties zijn welkom)
- Achterlicht vervangen (witte van een Aerox)
- Pass knop repareren (doet het niet?)
- Stuur opnieuw laten poedercoaten
- Uitlaatspruitstuk van roest ontdoen (suggesties?)
- Andere spiegels (zie geen reet in deze)

En vooral veel rijden!

Mooi ding! Die uitlaten zijn speciaal op maat gemaakt zo te zien. Gaaf!

Ben de hele week al 'noodgedwongen' op de motor naar het werk, de auto is kapot :P
Gelukkig is het al de hele week mooi weer.

Maar mocht je nog een maatje hebben die er ook een wil: Link O-)
 
En hier ben ik dan ook!
Mag ik ook bij de Raptor familie komen? ;)

Ik ben dus samen met Daylights bij de motoren wezen kijken.
En heb dus een rode Cagiva V-Raptop gekocht:
19408210734_499f8d1908_z.jpg


Ik ben toen ik bezig was met mijn rijbewijs begonnen met rijden op heel iets anders.
19408556644_3e7491eb6e_z.jpg


In 09-2012 was de zwarte aangeschaft door mijn vader.
Ook met het idee om met gehandicapten te rijden.
Ik kon toen niet achterblijven en in 11-2012 kwam de rode voor mij erbij.
Die heb ik naar mijn stijl verbouwd En sinds juli is hij dan verkocht.
En werd het tijd voor een ander leuk "speeltje"

Wat ik er nog aan wil veranderen:
-Kleinere knipperlichten achter.
-Andere kentekenplaat houder (kleiner)
-Andere dempers
-Een seat cover erop

Als iemand nog andere ideeen/suggesties heeft. ;)
Ook als er nog meer onderdelen voor zijn.
Dan hoor ik dat graag. *D

Voornamelijk wil ik graag veel rij ervaring opdoen.
 
Klopt het dat er 2 varianten van die 'kontkapjes' zijn? Want ik heb er een die alleen over het zadel gaat, maar volgens mij heb ik ze ook gezien die ook over de zijkanten heen schuiven. Of zie ik dat verkeerd?
 
De jouwe is aftermarket denk ik. Dit is de 'originele' (qua vorm dan, is ook aftermarket verder).
p5pb9486630.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan