Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

image_6.jpg

Hoi iedereen :)
Hierbij een foto van de Planet 125 (omgedoopt tot Raptor 125, is toch een betere naam) die we aan het opknappen zijn voor mijn zusje.
Hij is bijna af, de uitlaat en belly pan moet er nog op en dan is hij zo goed als klaar.
Betere foto's volgen en voor- en na resultaten.
Ciao!
Kjeld
 
Laatst bewerkt:
even voorstellen,
Eric met zijn nieuwe V-Raptor 1000
bj, 2004
22k km
is het geen plaatje ?!

vraptor1000_zpsjjdhymnj.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine update tot nu toe.
Achterbrug past nét niet (en is al aangepast) dus daar nog even mee knoeien.
GSXR voorvork past mooi :)
11887956_1141736259176422_9184663033125840161_n.jpg
 
Als iemand nog een zadel heeft om te verkopen dan houd ik mij aanbevolen. Zoek er eentje van een 1000cc of 650 carburateur.

Kwam erachter dat er ik een zadel heb van een nieuwer type 650 die ik gewoon lomper vind dan de oude zadels. Ook de twee kleur vind ik niet zo mooi.
 
Dag oma!

Hoi!
We hebben van het weekend een glijert gehad met de raptor 650 :(
Ik ben op zoek naar wat onderdelen als jullie die nog rond hebben slingeren.
We gaan eventueel het een en ander opknappen als het er niet meer is.
De beschadigde onderdelen (het is een rode)
Tank
Stuurkuipje
Voorspatbord
Schetsplaat links (waar je schakelpedaal aan zit) die is afgebroken :(
Schakelpedaal is krom
En kontje linksachter

Ik hoor het graag als iemand wat heeft liggen :)
Alvast dank!
Kjeld
 
collega's, heb over 2 weken een grote beurt gepland bij Goedhart. Mijn motor loopt niet echt lekker als ik op een vast toerental rij op de snelweg. Voel dat de motor wat inhoudt, en regelmatig komt er een harde knap uit de uitlaat. Lijkt dat een van de 2 cilinders niet goed verbrandt. Heb er vorig jaar een K&N luchtfilter op gezet om het op te lossen maar hielp niet. Jullie een idee wat het is?
 
collega's, heb over 2 weken een grote beurt gepland bij Goedhart. Mijn motor loopt niet echt lekker als ik op een vast toerental rij op de snelweg. Voel dat de motor wat inhoudt, en regelmatig komt er een harde knap uit de uitlaat. Lijkt dat een van de 2 cilinders niet goed verbrandt. Heb er vorig jaar een K&N luchtfilter op gezet om het op te lossen maar hielp niet. Jullie een idee wat het is?
Rij je ook in de regen of op natte wegen? Kan zijn dat er vocht bij de voorste bougie zit.
 
dat vocht bij de voorste bougie was vooral bij de sv 650 en 1000 een groot probleem, bougie sloeg door,
ik denk zelf dat je niet synchroon meer bent , je 2 cylinders moeten gelijk lopen, kwestie van afstellen van je inspuitmoment. en als je een carb uitvoering hebt dan sychroon kabel van carbs stellen.
Bougies laats al eens vervangen?
 
Dag oma!

Hoi!
We hebben van het weekend een glijert gehad met de raptor 650 :(
Ik ben op zoek naar wat onderdelen als jullie die nog rond hebben slingeren.
We gaan eventueel het een en ander opknappen als het er niet meer is.
De beschadigde onderdelen (het is een rode)
Tank
Stuurkuipje
Voorspatbord
Schetsplaat links (waar je schakelpedaal aan zit) die is afgebroken :(
Schakelpedaal is krom
En kontje linksachter

Ik hoor het graag als iemand wat heeft liggen :)
Alvast dank!
Kjeld

http://www.cagivaforum.de/
afdeling tauschborse, daar bij teile raptor heeft deze gast rode onderdelen te koop. misschien zit er iets voor je bij.
 
http://www.cagivaforum.de/
afdeling tauschborse, daar bij teile raptor heeft deze gast rode onderdelen te koop. misschien zit er iets voor je bij.

Oke bedankt!

We hebben hem echter al opgeknapt.
De tank was er het ergst aan toe maar met plamuur en lakstift een heel eind gekomen.
We hebben ook de schetsplaat uit engeland laten komen, was 9 tientjes inclusief verzenden.
Verder netjes gekregen.

De beugel achter de schetsplaat is wel krom, opgelost met een busje en uitlaat gedeukt (aftermarket hoge gpr uitlaten) maar deuk valt achter schetsplaat.
 
Is het mogelijk om de kilometer teller aan te passen?
Ik heb nu een nieuwe ketting en tandwielen.
Had ze besteld en ze werden standaard aangegeven.
Alleen nu blijkt dat het achtertandwiel een stuk groter is.
En daardoor dus een grotere afwijking is ontstaan in de teller.
120km op de teller is 100km op de GPS.
Is daar iets aan te doen?
Of alleen met een kleiner tandwiel?
 
Is het mogelijk om de kilometer teller aan te passen?
Ik heb nu een nieuwe ketting en tandwielen.
Had ze besteld en ze werden standaard aangegeven.
Alleen nu blijkt dat het achtertandwiel een stuk groter is.
En daardoor dus een grotere afwijking is ontstaan in de teller.
120km op de teller is 100km op de GPS.
Is daar iets aan te doen?
Of alleen met een kleiner tandwiel?


Zal wel lekker optrekken met deze tandwielen *D

Volgens mij kan je dit oplossen door een speedohealer te plaatsen.

http://www.amazon.com/Suzuki-TL1000S-1997-2003-HEALTECH-SPEEDOHEALER/dp/B00652ZNGI

Als je een origineel tandwiel wil heb ik nog wel een nieuwe liggen, die wil ik wel naar je opsturen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan