Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Hmmm, tempting.. Heb deze altijd erg mooi gevonden. Maar ik heb er al 1 ;(
 
Mijn Raptor 1000 is (weer) te koop:

Diverse opties:
Laser Hotcams, tail riser, veel carbon.
Ik heb er maar 7500km op staan. Dus veel te weinig mee gereden.

Vraagprijs is €3650.


[afbeelding]

Hele mooie. Zie hem ook al op MP staan. Eigenaar sinds 2004 ?
Hoe komt het dat hij echt zo weinig heeft gelopen ?
 
Horned heeft het ook al eens aangeven, mijn Raptor 1000 is nogal schokkerig bij 3000tpm. Hebben meer mensen last van bij hun Raptor? Vooral met stadsritten is het vervelend. Voordat mensen zeggen zeggen, je moet daar niet gaan rijden. Ik woon in een stad. Is er iets aan te doen? Powercommanander ofzo?
Las op een ouder Raptor forum over een andere thermostaat. Als dat het geval is...
 
Laatst bewerkt:
Iéts meer gas geven helpt.
TRE helpt niets vond ik, speling van de kabels en ketting regelen hielp wel wat.
Originele uitlaten maakten de mijne ook een heel end zachter.

Die dikke soes blokken zijn nogal schokkerig bij halfgas rond de 3000rpm.
 
Ik heb dat probleem ook gehad, met een andere thermostaat was het opgelost, althans het schokken komt nu alleen nog maar voor als de koelvloeistoftemperatuur lager is dan 85 graden.
 
Had ik ook last van, maar na een "afstel" sessie bij Hoegee in Giessen was dit opgelost. Uiteraard niet met de originele uitlaten.
 
Heeft iemand nog een rem hevel van een Raptor 1000 liggen of weet iemand of er een ander merk/type motor is wat dezelfde hevel gebruikt? Het viel mij laatst op dat het nokje wat ervoor zorgt dat de hevel niet helemaal terug (naar voren) draait bij mij afgebroken is.

Als ik trouwens zoek naar een dergelijke hevel dan kom ik heel veel advertenties tegen waarbij de foto bij lange na niet lijkt op die van mij. Heb gewoon een originele rempomp.
 
Vandaag mn Rap opgehaald van het voorjaarsbeurtje, ook de thermostaat maar laten vervangen door de suzuki 17670-06G50 omdat ik ook last had van schokkerig gedrag rond de 3000 RPM.

De thermostaat bleek stuk te zijn, stond eigenlijk permanent open. Met de nieuwe thermostaat een temperatuur van 88 graden ipv 79, en het is echt een wereld van verschil. Motor loopt een stuk soepeler, ook bij lage toerentallen.

Nu eerst maar eens nieuwe achterband inrijden.
 
Heeft iemand nog een rem hevel van een Raptor 1000 liggen of weet iemand of er een ander merk/type motor is wat dezelfde hevel gebruikt? Het viel mij laatst op dat het nokje wat ervoor zorgt dat de hevel niet helemaal terug (naar voren) draait bij mij afgebroken is.

Als ik trouwens zoek naar een dergelijke hevel dan kom ik heel veel advertenties tegen waarbij de foto bij lange na niet lijkt op die van mij. Heb gewoon een originele rempomp.


Deze zou moeten passen, afbeelding lijkt wel op mijn rem hevel in ieder geval.

Shop for Spare Parts Controls/Levers/Cable/Mirror Cagiva RAPTOR 1000
 
Vandaag mn Rap opgehaald van het voorjaarsbeurtje, ook de thermostaat maar laten vervangen door de suzuki 17670-06G50 omdat ik ook last had van schokkerig gedrag rond de 3000 RPM.

De thermostaat bleek stuk te zijn, stond eigenlijk permanent open. Met de nieuwe thermostaat een temperatuur van 88 graden ipv 79, en het is echt een wereld van verschil. Motor loopt een stuk soepeler, ook bij lage toerentallen.

Nu eerst maar eens nieuwe achterband inrijden.

Heb je die thermostaat bij een dealer gekocht of via internet?
 
Zijn er mensen bekend met een zware koppeling? Voor mijn gevoel moet ik redelijk hard knijpen, is dat 'normaal' bij een Raptor of is daar nog wat aan te doen?
Normaliter zou ik beginnen met ontluchten, maar het een kabelkoppeling helpt dat weinig ;)
 
Kabel smeren kan helpen, achter het kapje van het voortandwiel zit een mechaniek dat de koppelingsstift indrukt, misschien gaat dat niet helemaal soepel meer.
Er kan ook een knik in de kabel zitten.
 
Kabel gecontroleerd, zag er allemaal wel goed en soepel uit. Voor de zekerheid gesmeerd, vervolgens het kapje bij de koppeling verwijderd. Alles functioneert normaal, koppeling is niet heel veel lichter geworden. De motor is daarentegen wel 3 kilo lichter geworden, al het opgehoopte smeervet van 15 jaar eens verwijderd. Toch niet voor niets geweest haha
 
Raptor staat alweer op MP.
Niet omdat hij niet bevalt,maar voor woon/werk verkeer vind ik hem niet zo geschikt. Verder een top fiets!

Mocht er iemand interesse hebben....
 
Na de mijne vorig jaar verkocht te hebben, toch weer een tweecilinder straatmachien gekocht.

En guess what.. Toch behoorlijk minder brute power dan de raptor.

p5pb13420766.jpg


p5pb13462639.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan