Ligt dat aan de milieu-eisen, of de injectie?Injectie kan met de huidige regelgeving niet eens fatsoenlijk lopen. Veel te arm. Dus remappen om bijv. van hikken en stotteren af te komen of een mooie curve te maken is zeer aanbevolen.
De BMW K1600 6 cilinder schijnt ook maar 1 gasklephuis te hebben, en ik heb vernomen dat die zeer soepel rijdt.
je moetje eigen onkunde niet verstoppen achter straffe uitspraken ...
mocht ik ooit op wereldreis vertrekken met een motor, is het eerste wat ik bovenaan de lijst van "moet mee" zet : een carbu fiets.
met 6 losse injectorenDe BMW K1600 6 cilinder schijnt ook maar 1 gasklephuis te hebben, en ik heb vernomen dat die zeer soepel rijdt.
Meestal hebben motoren met ABS ook injectie.Aangezien auto's de laatste tig jaar al geen chocke meer hebben en vanaf pak m beet 2000 injectie gemeengoed is geworden in de nietspeciale auto's, ben ik van mening dat er niets mis is met injectie.
Ik vond bij de keuze voor mijn huidige motor injectie belangrijker dan ABS bijvoorbeeld omdat ABS ooit een keer je leven kan redden, maar het wel onwijs fijn is om al die andere keren probleemloos te starten en niets te maken te hebben met carburateur en choke open/dicht.
Kan best, zoveel weet ik er niet van.met 6 losse injectoren
oei, klein pietje en toch heb ik er op kunnen trappen ?En jij moet niet zo kortzichtig zijn. De meeste mensen gaan nooit een wereldreis per motor maken.
Ik zou op een wereldreis bijvoorbeeld ook een rol schijtpapier meenemen, maar tijdens een ritje door het Nederlandsche Landschap heb ik dat nog nooit meegenomen.
Jij typt je verhalen zeker ook nog op een schrijfmachine met zo'n rood-zwart lint....
Sorry, maar hiermee bevestig je mijn vermoeden. Je hebt onvoldoende kennis van zaken. Monopoint injectie is totaal iets anders als een enkele gasklep voor meerdere cilinders.Ik heb niet veel ervaring met monopoint, 1x 5 jaar lang een auto gehad, maar ik vond het vreselijk
Sorry, maar hiermee bevestig je mijn vermoeden. Je hebt onvoldoende kennis van zaken. Monopoint injectie is totaal iets anders als een enkele gasklep voor meerdere cilinders.
Het is eigenlijk heel eenvoudig; TS geeft aan dat hij totaal niet technisch is, ga dan gewoon voor een fiets met injectie. Het is een feit dat daar minder problemen/onderhoud mee zijn/is dan met een carb fiets.
Tuurlijk zijn er mensen die jaren lang probleemloos met een carb rijden blabla.
Hij is technisch een leek, lekker voor injectie gaan. Wil je het helemaal goed doen, koop een Japanner met injectie.
^ dit is eigenlijk het enige goede antwoord.Het is eigenlijk heel eenvoudig; TS geeft aan dat hij totaal niet technisch is, ga dan gewoon voor een fiets met injectie. Het is een feit dat daar minder problemen/onderhoud mee zijn/is dan met een carb fiets.
Tuurlijk zijn er mensen die jaren lang probleemloos met een carb rijden blabla.
Hij is technisch een leek, lekker voor injectie gaan. Wil je het helemaal goed doen, koop een Japanner met injectie.
Ook het gemak van een injectie is gewoon iets waardoor je wat makkelijker de motor pakt ipv de auto.
Geen gedoe met choken, geen doorlatende benzinekranen enz.
Ik zou op een wereldreis bijvoorbeeld ook een rol schijtpapier meenemen, maar tijdens een ritje door het Nederlandsche Landschap heb ik dat nog nooit meegenomen.