hey luitjes,
Voordat ik mijn vfr kocht dit voorjaar heb ik een poosje op de cb250rs van mijn vader gereden. ik zal even kort de geschiedenis vertellen van de motor voor we verder gaan naar het probleem.
De motor is volgens mij van 1981, het is een rs deluxe met elektronische start.
Ik denk dat de motor tot vorig jaar zomer zo'n 12 tot 15 jaar stil gestaan heeft, mij vader had er al erg lang niet op gereden. Tot ik mijn rijbewijs had, toen vond ik het tijd de motor eens onder het stof vandaan te trekken er staat zo'n 24000km op dus net ingereden.
ik heb toen de volgende dingen gedaan voor ik ging rijden:
*nieuwe bougie
*remvloeistof vervangen
*benzine afgetapt en opnieuw volgetankt
*nieuw luchtfilter (oude was compleet verpulverd)
*nieuwe accu geplaatst
banden etc gecontroleerd (wonderbaarlijk genoeg in goede staat)
oké tot zo ver geen problemen, sterker nog na 2x starten sloeg hij aan en liep als een zonnetje!
vervolgens heb ik er een keer of 20 op gereden en in de tussentijd kwamen er wel een paar dingen naar voren waar iets aan moet gebeuren.
Dit in de vorm van lekke voorvork en lekke rechter uitlaat demper.
Máár het vervelendste is dat hij op een gegeven moment niet lekker stationair wilde lopen, ook starten ging moeilijker dan eerst en hij begon ook uit te vallen als ik remde voor het stoplicht of een rotonde.
dit hangt voor zo ver ik heb kunnen ontdekken samen met het volgende: normaal gesproken trek je de choke uit en blijft hij zitten tot waar je hem uit trekt. echter wanneer hij niet lekker loopt veert de choke steeds terug je voelt ook dat er weerstand op zit en hij schiet dus steeds terug naar beneden.
hij staat een maandje of 3 stil, en heb vorige week een keer geprobeerd maar ik kreeg hem niet meer aan de gang, ook blijft die choke maar raar doen.
alleen ik heb dus de ballen verstand van Carburateurs, hij ziet er van binnen helemaal schoon uit als je er in kijkt.
dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik vind het namelijk wel leuk er af en toe een stukkie op te rijden maar dat moet het blok wel lekker lopen anders word ik het snel zat.
gr Rolf
Voordat ik mijn vfr kocht dit voorjaar heb ik een poosje op de cb250rs van mijn vader gereden. ik zal even kort de geschiedenis vertellen van de motor voor we verder gaan naar het probleem.
De motor is volgens mij van 1981, het is een rs deluxe met elektronische start.
Ik denk dat de motor tot vorig jaar zomer zo'n 12 tot 15 jaar stil gestaan heeft, mij vader had er al erg lang niet op gereden. Tot ik mijn rijbewijs had, toen vond ik het tijd de motor eens onder het stof vandaan te trekken er staat zo'n 24000km op dus net ingereden.
ik heb toen de volgende dingen gedaan voor ik ging rijden:
*nieuwe bougie
*remvloeistof vervangen
*benzine afgetapt en opnieuw volgetankt
*nieuw luchtfilter (oude was compleet verpulverd)
*nieuwe accu geplaatst
banden etc gecontroleerd (wonderbaarlijk genoeg in goede staat)
oké tot zo ver geen problemen, sterker nog na 2x starten sloeg hij aan en liep als een zonnetje!
vervolgens heb ik er een keer of 20 op gereden en in de tussentijd kwamen er wel een paar dingen naar voren waar iets aan moet gebeuren.
Dit in de vorm van lekke voorvork en lekke rechter uitlaat demper.
Máár het vervelendste is dat hij op een gegeven moment niet lekker stationair wilde lopen, ook starten ging moeilijker dan eerst en hij begon ook uit te vallen als ik remde voor het stoplicht of een rotonde.
dit hangt voor zo ver ik heb kunnen ontdekken samen met het volgende: normaal gesproken trek je de choke uit en blijft hij zitten tot waar je hem uit trekt. echter wanneer hij niet lekker loopt veert de choke steeds terug je voelt ook dat er weerstand op zit en hij schiet dus steeds terug naar beneden.
hij staat een maandje of 3 stil, en heb vorige week een keer geprobeerd maar ik kreeg hem niet meer aan de gang, ook blijft die choke maar raar doen.
alleen ik heb dus de ballen verstand van Carburateurs, hij ziet er van binnen helemaal schoon uit als je er in kijkt.
dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik vind het namelijk wel leuk er af en toe een stukkie op te rijden maar dat moet het blok wel lekker lopen anders word ik het snel zat.
gr Rolf