Cb550 F van wrak naar cafe racer

Dat is best een goed idee! heb de toerenteller toch nog uit elkaar liggen dus dat kan ik nog hartstikke mooi gaanbcombineren!

Stuur je direct een PB voor die naald ;)

Nog 1 ding .. weet iemand hier toevallig waar je een beetje betaalbaar heatwrap kan krijgen?
 
en het beestje heeft voor het eerst sinds jaren op 4 cilinders gelopen *O* ... maar christ wat een herrie :o .. Nu is de motivatie extra hoog om alles helemaal netjes in orde te maken te beginnen met de uitlaat en de voorrem! *D
 
Hey Wyb,

Toevallig wel! ..

Ik heb een remleiding laten maken voor de voorrem! aangezien ik een andere rempomp gebruik dan de originele, dus nu heb ik alles voor de voorrem compleet!

full


Ik ben zelfs begonnen met de uitlaat, dit worden de bochten van cilinder 1 en 4.
full


En we hebben hier nu een eigen lasapparaat *O*
full


Dus als ik weer vrij ben kan ik beginnen met de auspuff 8-)


Omdat mijn toerenteller groter was dan de wijzerplaat die ik van Tetter had overgenomen, heb ik van hem een complete kilometerteller gekregen die dezelfde grote heeft als de wijzerplaat! dus nu ga ik deze ombouwen naar een toerenteller! :)

Hier heb ik de grote tellerplaat onder de kleine gelegd zodat ik kon aftekenen hoe groot hij moest worden

full


mocht trouwens nog iemand een idee hebben wie Edith is .. Wij zijn in elk geval benieuwd :+

full


Mechanismes verschillen ook iets in grote dus het word nog even puzzelen! .. maar niets wat niet te doen is :)

en last but not least,

full


Een nieuw contactslot! .. na mijn eerste testrit vond ik dat wel even een prioriteit!
Mocht iemand nog een contactslot beugel voor aan het frame overhebben van een cb750 .. ik houd mij zeker aanbevolen

Reacties zijn welkom :W
 
Laatst bewerkt:
Toch maar is Oma weg vegen hier!

Ik ben inmiddels weer terug van de vakanties en ik moet toch wel eerlijk zeggen dat er even tussenuit gaan best fijn is :) ... en als je terug komt heb je weer heel veel energie om projecten weer op te pakken!

Het contactslot dus maar even een plekje gegeven ;)

full


De uitlaat klaar gemaakt!! .. op de heatwrap na dan ;)

full


De KM teller omgebouwd naar toerenteller!! althans bijna :+ Wijzerplaat moet nog even :)

full

full

full


Een electronische ontsteking geplaatst! wereld van verschil!

full


De oplettende kijker ziet dat mijn carburateurs er nu achterweg liggen ... dit klopt ... de fiets begon op 3 cilinders te lopen en na onderzoek bleek er een sproeier dicht te zitten ... maar dit was niet het enige helaas............. :(

full


De binnenkant van de carburateurs spruitstukken en cilinderkop ... zat vol met deze plak smurrie ... afkomstig van een goed gecoate polyester tank .. tenminste volgens de beste man die mij hem verkocht had .. hij verzekerde mij dat deze benzine bestendig was .. toen had ik mijn twijfels al.. en helaas zijn die nu bevestigd ... Gelukkig zijn de kleppen niet blijven hangen zoals toen bij Howell het geval was! ook dezelfde tank trouwens! dus het valt nog mee ... nu maar is op zoek naar een binnentank dan maar :Y
 
Laatst bewerkt:
En last but not least!

Ik had 2 reserve motorblokken en ik heb er een maar helemaal gestript .. de carters waren gaar dus die zijn naar de oudijzerboer gegaan! maar de ingewanden waren nog prima dus schoongemaakt .. ingeolied .. geordend en naar de warme zolder gebracht

full


Alles word nu tenminste weer is overzichtelijk!

en alvast maar de andere hobbie weer tevoorschijn gehaald! O-)

full

full

full


Is een erfstuk van mijn oom .. het is de bedoeling deze weer varend te krijgen voor volgend jaar! .. leuke uitdaging maar op de motorsteun na is hij compleet! .. dus ik ga is kijken wat ik hiermee kan doen .. weer is wat anders :)
 
Tank niet bestand tegen benzine? Lekker doelloze tank dan... Mooi kut dus.
En waarom een binnentank proberen te scoren in plaats van een stalen tank? Is een stalen tank niet betrouwbaarder? Of wegen de kosten daarvan niet op tegen de baten?
 
Sja noem het de moderne brandstof met zun toevoegingen ... maar erg vrolijk wordt je er niet van idd! .. Ik heb wel aan een stalen tank gedacht, maar ik vind het model van de huidige tank erg mooi .. en een zelfde tank in alu of staal kost een aardig vermogen.. plus dat een binnentank er niet mooi hoeft uit te zien zolang hij maar dicht is .. en dat scheelt weer aardig in de portomonee en uiteindelijk zie je er maar weinig van! ... al blijft een gepolijst aluminium tank natuurlijk het mooiste ;)
 
Hee... Dat is een oude fsr-v boot. Ops motor en uitlaat heb je ook.
Leuk project om weer op te bouwen..

En.... Hele mooie fiets bouw je daar.

Mark
 
Leuk project!

Wat voor tank heb je nu dan?

Ik heb ooit een tank van binnen gecoat met tankcure. Heeft altijd prima gewerkt zonder los te laten. Weet wel dat je die E10 brandstof moet vermijden.
 
efkes tussendoor spammen...

iemand nog een frame van een 550 liggen ? Ik heb zoveel onderdelen liggen dat ik er wel weer een motor van wil bouwen...

stuur eff een PB !

dank !
 
Net even je draadje doorgelezen, mooi werk man!
Als het even meezit staat hier ook een 550 eind van deze week.
Ook het idee om er een cafe sjezer van te maken, dus even voor inspiratie aan het rondkijken. Genoeg te vinden hier, keep it up ;)

Btw, leuk blokje daar. Wil wel aardig trekken die dingen.
Hoeveel cc is hij?
 
Ten eerste Iedereen bedankt voor de positieve reacties! dit geeft weer een extra motivatie boost *O*

@ BobberB, dit is een Menani tank voor een cb500 en cx500 geloof ik .. tenminste zo is hij mij destijds verkocht .. ook scheen hij al gecoat te zijn van binnen maar dit mocht dus niet baten.

Omdat ik opnieuw coaten niet vertrouw aangezien het polyester van de bodem wellicht al is aangetast en tank cure daarom misschien niet goed hecht ben ik bezig om een binnentank van alu te fabrieken. Dit zal alleen niet in sneltrein vaart gaan omdat ik druk ben met de studie en ik geduld moet hebben tot een collega van mij het kan lassen... de kleine dingen die niet met de tank te maken hebben ga ik wel tussentijds afmaken zodat
ik volgend seizoen hoe dan ook een fatsoenlijk rijdende CB heb!!

@ Mark-Viveen, Bedankt voor info over de boot! ik heb een hele tijd op google zitten zoeken voor info over deze dingen maar helaas niets gevonden! hij is op zich aardig compleet maar heeft gewoon wat liefde nodig! ... er zit nog een kleinere motor bij .. maar ik denk dat ik met deze meer plezier ga hebben })


@ Kawavakkie, dankjewel het begint nu ook steeds meer te lijken op wat ik voor ogen had! de ontsteking heb ik bij Honda4 vandaan gehaald, ontzettend makkelijk te instaleren en je merkt het verschil direct! al heb ik het vooral gedaan omdat ik een hekel heb aan contactpunten stellen haha!

@ MrDynamite, Ik zeg als hij binnen is direct een topic aanmaken! .. ben zelf ook altijd opzoek naar leuke ideeen en ik heb er via de verschillende topics hier op MF al een boel opgedaan!
en vooral veel foto's! iets waar ik nog wel eens in verzuim O-)

Maar niet vandaag ... speciaal voor Tetter ;

full


En waar nagellak wel niet goed voor is ;)
 
ja zeker !!! 8-)

Ik heb hem van de ene kant van de schuur naar de andere kant gerold ... :P
Momenteel ben ik nogal druk met de studie, band, en techniek talent .. zal binnenkort de uitlaat er eens afhalen en gaan inwikkelen met glasvezelband :) .. de laatste bedrading op orde maken .. en een nieuwe houder maken voor het zitje, achterlicht .. en kenteken plaat ..

verder is er wat met fotoshop gedaan door mijn zwager :)

full

full

full

full

full

full

full

full


en de bijbehordende lijntjes
full



Ideeen meningen suggesties ... brand los :)
 
Laatst bewerkt:
Zwart en rood vind ik altijd een mooie combi. (Zwarte tank+zit, rode lijnen) en je ziet het niet veel ;)
Voorbeeldje, mijn helm:

Foto-TKOXNKZP-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit zo.. mis idd zwart maar denk dat het wel te zwart wordt.

Wat je ook kan doen is classic bordeaux rood/zwarte stripping.
Zie hier een foto, de combi qua kleuren die je min of meer op je motor ook tegen komt (heeft ook spaak wielen..) is vrij uniek wat kleur betreft kon niet zo snel een foto vinden van een motor in die combinatie.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan