Cb750 met gsx 750e carbs?

marco-xr500

MF'er
23 jun 2007
58
0
hengelo
Hallo even een vraagje heb een cb750kz met open k&n luchtfilters nou loopt hij hier niet best op. Zal het beter lopen met gsx750e carberateurs?
Heb hier het een en ander over gelezen maar weet natuurlijk niet of de gsx750e carbs het gene is waar over gesproken word als met het er iver heeft dat de gsx carbs een motor beter laten lopen op open luchtfilters.

Er zitten reeds grotere sproeiers in 115 maar stationair is nog standaart 68.
Vergeten te vermelden
Mvg marco
 
Laatst bewerkt:
Als er andere filters gemonteerd worden,moeten de sproeiers ook aan gepast worden.
Omdat deze filters meer lucht doorlaten ,gaat je motor armer lopen,waardoor deze ook heter wordt.
Als dit te lang gaat duren,kunnen er zomaar gaten in je zuigers branden.
Vraag aan een modje of hij dit topic naar "Techniek,vragen en antwoorden "wil verplaatsen.

succes
 
Dat weet ik mijn vraag is dus welke carbs passen er op deze motor die dit wel kunnen heb ergens gelezen dat gsx carberateurs hiervoor zeer geschikt zijn.
Maar of dat alle modellen zijn of een soort stond er niet bij.
 
Een vriend van me heeft op zijn CB750 circuitfiets een tijdje GSXR carburateurs gehad. Op zich is dit wel passend te maken maar zitten ze nooit lekker recht voor het inlaattraject. Nu valt dit wel op te lossen misschien met een andere montagebeugel waardoor de afstand tussen de carbs wel goed komt? Buiten dit liep de CB overigens beter met zijn originele carburateurbezetting, conclusie was dat het eigenlijk niet de moeite waard is
 
Ok thnxs dan toch maar op zoek naar een paar tweedehands keihin cr31 cr29 carbs.
Ondertussen maar gewone filter gebruiken .
 
Laatst bewerkt:
interresant artikel..het kan dus wel lees ik. Zag ook net dat in dit topic het om een KZ gaat. "we" doen hier racen met enkelnokkers dus de info die ik had is niet op de kz gebaseerd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan