CBR: Gefeliciteerd met je rijbewijs... Of toch niet!?

Denk dat dat wel meevalt. Als er iets onrechtmatigs zou zijn aan jou examen zou je dit vermoedelijk weten. Als er ergens iemand omgekocht is of iets dergelijks, willen ze de mensen die op die manier hun rijbewijs verkregen hebben graag dat rijbewijs afnemen (terecht). Als jij dat niet gedaan hebt kunnen ze dat ook moeilijk bewijzen.
 
Een kennis van me vertelde dat een vriend van hem een paar maanden geleden zijn autorijbewijs had gehaald. Haalde hij z'n rijbewijs op, bleek dat 'ie meteen ook z'n motorrijbewijs had gehaald. Zonder ooit op een motor gezeten te hebben.

Misschien dat ze wegens die bug in het systeem een intern onderzoek zijn begonnen?
 
Een kennis van me vertelde dat een vriend van hem een paar maanden geleden zijn autorijbewijs had gehaald. Haalde hij z'n rijbewijs op, bleek dat 'ie meteen ook z'n motorrijbewijs had gehaald. Zonder ooit op een motor gezeten te hebben.

Misschien dat ze wegens die bug in het systeem een intern onderzoek zijn begonnen?

Ja, andersom óók.
Een vriend moest ook zijn rijbewijs verlengen en was zomaar z'n A kwijt. Het was nog een heel gedoe om na 2 maanden te bewijzen, dat A verdwenen was. Als je een fotocopie hebt, wil het wel, maar in dit geval was de gemeente erg stroef. Maar goed, dit ging niet over CBR.
 
Waarom bel je niet naar het CBR? Als het waar is dan weet je in ieder geval zeker dat het klopt en als het een geintje is, dan kun je het nog meespelen en de dader terugpakken.

Vervolgens briefhoofd van het CBR en dan naar degene versturen die deze actie ondernomen heeft dat deze actie niet zonder gevolgend kan blijven wegens smaad o.i.d. de zaak wordt overgedragen aan advocaat, recherche, enz, enz...

dehehe, altijd leuk zulke pseudo officiele brieven maken.
 
Vind niemand het vreemd dat ze je wel 2 maanden door laten rijden om vervolgens toch mogelijk het rbw in te trekken :?
 
Vind niemand het vreemd dat ze je wel 2 maanden door laten rijden om vervolgens toch mogelijk het rbw in te trekken :?

:^

Dan heeft het papiertje blijkbaar ook weinig inhoud.
Dit zou aan moeten geven dat je kan rijden. Als ze hem weer intrekken, zeggen ze dus, dat je 2 maanden op de weg hebt gereden terwijl je een gevaar bent voor jezelf en de omgeving. Lijkt me dus erg onwaarschijnlijk dat ze zichzelf zo zouden schaden. :z
 
:^

Dan heeft het papiertje blijkbaar ook weinig inhoud.
Dit zou aan moeten geven dat je kan rijden. Als ze hem weer intrekken, zeggen ze dus, dat je 2 maanden op de weg hebt gereden terwijl je een gevaar bent voor jezelf en de omgeving. Lijkt me dus erg onwaarschijnlijk dat ze zichzelf zo zouden schaden. :z

Dat is toch een beetje de boel omdraaien.

Kennelijk is er iets onregelmatigs gebeurt, en daar komt men later achter. En nu wil het CBR herstellen wat hersteld moet worden.

Niet meer dan logisch, en wel wat laat. Liever voorkomen, maar dat is hier blijkbaar niet gelukt.
 
En dus heeft deze persoon nog steeds 2 maanden lang iedereen in gevaar gebracht met alle gevolgen van dien. :)

En natuurlijk snap ik dat het wel meevalt, maar zwart/wit denken is de manier zoals de overheid zelf toepast.
 
En dus heeft deze persoon nog steeds 2 maanden lang iedereen in gevaar gebracht met alle gevolgen van dien. :)
Hoezo: Dus??? En in gevaar brengen? Wat heeft hij gedaan dan?
En natuurlijk snap ik dat het wel meevalt, maar zwart/wit denken is de manier zoals de overheid zelf toepast.

Overheid? :?

Volgens mij verwijt je de verkeerde iets. En gebruik je dat ook nog eens als argument om zelf....

Of zit ik er naast? ;)
 
Knuppels, lekker bij voorbaat je vuile was buiten gaan hangen.


PS. Tenzij het inderdaad en actie van je kameraden is. Die lachen zich iig kapot als jij gaat reageren richting het CBR.
 
Tja, kennelijk kan ook het CBR het nooit goed doen.....

Als reden: stel dat er tegen een examinator het vermoeden van omkoping is gerezen? Dan wordt élk examen van hem verdacht. Lijkt me wel logisch ook.....
Of stel dat een examinator in psychische problemen is geraakt? Ook dan mag je vraagtekens zetten bij de geldigheid van "zijn" examens.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat er fouten in de administratie zijn gemaakt oid. of dat daar iemand niet zuiver op de graat is.

Stel nu dat het onderzoek een half jaar of langer duurt en je pas dan te horen krijgt dat je rijbewijs ongeldig wordt verklaard, dan hang je toch als eerste in de boom waarom het zó lang moest duren voor je iets hoorde?
 
Tja, kennelijk kan ook het CBR het nooit goed doen.....

Als reden: stel dat er tegen een examinator het vermoeden van omkoping is gerezen? Dan wordt élk examen van hem verdacht. Lijkt me wel logisch ook.....
Of stel dat een examinator in psychische problemen is geraakt? Ook dan mag je vraagtekens zetten bij de geldigheid van "zijn" examens.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat er fouten in de administratie zijn gemaakt oid. of dat daar iemand niet zuiver op de graat is.

Stel nu dat het onderzoek een half jaar of langer duurt en je pas dan te horen krijgt dat je rijbewijs ongeldig wordt verklaard, dan hang je toch als eerste in de boom waarom het zó lang moest duren voor je iets hoorde?

In dit geval niet nee...en in de meeste andere gevallen ook niet kijkend naar de wachtlijsten bijvoorbeeld.

Bovendien staat er in de brief:

In de komende 3 weken kunt U benaderd worden voor een vraaggesprek. Als dat niet het geval is, kunt U ervan uit gaan dat Uw praktijkexamen buiten het onderzoek valt.

Het is dus nog helemaal niet zeker of zijn examen er ook wel ondervalt dat zijn ze nog aan het onderzoeken waarom dan nu al een brief sturen.

In mijn ogen dus "je vuile was buiten hangen" en mensen onnodig ongerust maken.

Maargoed misschien is het wel een hele goeie grap van zijn kameraden....
 
Het is dus nog helemaal niet zeker of zijn examen er ook wel ondervalt dat zijn ze nog aan het onderzoeken waarom dan nu al een brief sturen.

Het lijkt erop dat zijn examen in de groep examens zit waarover twijfels bestaan. Het CBR neemt vervolgens een steekproef uit die groep. Of de TS bij die steekproef zit is nog niet bekend.
 
Het lijkt erop dat zijn examen in de groep examens zit waarover twijfels bestaan. Het CBR neemt vervolgens een steekproef uit die groep. Of de TS bij die steekproef zit is nog niet bekend.

Dus hoeven ze nu ook nog geen brief te sturen.....
 
Zoiets heeft zich trouwens al eens eerder afgespeeld bij een divisie van het CBR.

*Bron

Het betrof toen omzetten van rijbewijzen.
 
Ik ben altijd groot gebracht met "eens gegeven blijft gegeven" kennelijk niet bij het CBR.

Het CBR brengt voor zover ik weet geen mensen groot maar is door de minister van Verkeer en Waterstaat belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders. Met de juiste documenten kun je vervolgens je rijbewijs op het gemeentehuis in orde laten maken. Je rijbewijs is met zoveel woorden een vergunning die ook weer ingetrokken kan worden.

TS: weet je al wie een grap met je uit heeft willen halen, of komt de brief echt van het CBR?
 
Laatst bewerkt:
Wel als dit een aankondiging is dat zijn rijbewijs mogelijk gaat ingetrokken worden.

Hoezo is deze aankondiging verplicht dan? Nee dat is hij niet. Dus blijf ik erbij dat het zinloos is om dit nu al naar buiten te brengen.

Maargoed ik acht de kans eerlijk gezegd groter dat er een zeer goed geintje word geflikt met de TO.
 
Tja, als je als "officiële" instantie niets zegt of doet zijn de rapen gaar. Als je aankondigt dat je onderzoek gaat doen óók...... Ofwel: wat je ook doet, het is voor sommigen altijd fóut.....

Maar uiteraard is de kans ook aanwezig dat het een geintje is. Maar dan zou de grappenmaker toch onderhand wel iets hebben laten horen..... :?
 
Ik heb vandaag even gebeld met het CBR (gezien dat vrijdagavond, zaterdag en zondag niet mogelijk was) en het blijkt dat het CBR zowel meneer of mevrouw K. van Lier (ondergetekende vd brief) als de brief zelf niet kennen. ;)

Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet had verwacht, maar het wordt dus toch de vraag bij wie van mn bekenden ik een nette drol op het bureau zal draaien. :P

Mooi verhaal dit. Mochten er mooie plaatjes uit voort komen, zal ik die natuurlijk ook met jullie delen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag even gebeld met het CBR (gezien dat vrijdagavond, zaterdag en zondag niet mogelijk was) en het blijkt dat het CBR zowel meneer of mevrouw K. van Lier (ondergetekende vd brief) als de brief zelf niet kennen. ;)

Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet had verwacht, maar het wordt dus toch de vraag bij wie van mn bekenden ik een nette drol op het bureau zal draaien. :P

Mooi verhaal dit. Mochten er mooie plaatjes uit voort komen, zal ik die natuurlijk ook met jullie delen.

Was te verwachten dat het om een grap gaat, vind het zinnetje dat je gewoon gebruik mag maken van je rijbewijs een beetje vaag.

Goeie... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan