[Centraal] snelheidsovertredingen / boete topic

trap!

eenmaal kleven (ok, terecht, persoon voor me schoot niet echt op)
en eenmaal 42 te hard.
(van 100 naar 80 weg waar matrix 70 aangaven, reed daar met een gangetje 110/120)

zal eens kijken bij die "meerts"-personen
thx 4 the tip :+
 
ff een case voor de kenners: 8 jaar het rijbewijs, nog nooit een boete.

een paar maanden geleden wordt je staande gehouden 49 km te hard met motor in bebouwde kom, diezelfde week krijg je een boete met de auto 14 km te hard ( snelweg )

De boete met de auto is betaald, de boete met de motor is na 3 mnd nog niet binnen maar je krijgt er nog een boete bij met 100 km te hard buiten bebouwde kom ( radar, infrarood, geen staandehouding )

1. Kan gezien het bovenstaande verhaal dat ze alsnog je motor komen ophalen om er een pakketje van te maken ? inbeslagname ?
2. Nemen ze je normaal gesproken het rijbewijs af langer dan 6 mnd ?

ben benieuwd..... :]

gr
 
Laatst bewerkt:
trap!

eenmaal kleven (ok, terecht, persoon voor me schoot niet echt op)
en eenmaal 42 te hard.
(van 100 naar 80 weg waar matrix 70 aangaven, reed daar met een gangetje 110/120)

zal eens kijken bij die "meerts"-personen
thx 4 the tip :+

Oei, deze draad even over het hoofd gezien:

Als het bumperkleven op de snelweg was ben je, afhankelijk van de onderlinge afstand € 380,- (afstand meer dan 3 meter) of € 480,- (afstand minder dan 3 meter) kwijt voor het kleven.

42 km the hard zal ook ergens in de € 400,- gaan vallen denk ik.
 
ff een case voor de kenners: 8 jaar het rijbewijs, nog nooit een boete.

een paar maanden geleden wordt je staande gehouden 49 km te hard met motor in bebouwde kom, diezelfde week krijg je een boete met de auto 14 km te hard ( snelweg )

De boete met de auto is betaald, de boete met de motor is na 3 mnd nog niet binnen maar je krijgt er nog een boete bij met 100 km te hard buiten bebouwde kom ( radar, infrarood, geen staandehouding )

1. Kan gezien het bovenstaande verhaal dat ze alsnog je motor komen ophalen om er een pakketje van te maken ? inbeslagname ?
2. Nemen ze je normaal gesproken het rijbewijs af langer dan 6 mnd ?

ben benieuwd..... :]

gr

Even in volgorde:

Boete van 14 km/h te hard wordt niet geregistreerd.
Die van 49 km/h te hard wel. Je zegt dat die is 'betaald' en dan heb je dus een transactievoorstel gehad. Deze "boete" blijft wel in het systeem.

Ik verwacht dat ze je voor die 100 km/h te hard laten voorkomen bij de rechter. Je bent niet aangehouden dus inbeslagname was er niet bij.
Als je moet voorkomen, dan werk het tegen dat je al een keer bent gepakt met 49km/h te hard. Reken maar op een boete boven de € 1.000,- en een eis van een ontzegging van de rijbevoegdheid van enkele maanden (rond de 4 maanden).
Als je de rechter kunt overtuigen van het feit dat je je rijbewijs nodig hebt dan is er wel een kans dat de ontzegging voorwaardelijk wordt opgelegd. Anders is het een kwestie van heel veel geluk hebben.

Een ontzegging van een paar maanden zit er wel in, maar als je mazzel hebt is die ontzegging voorwaardelijk.

Gezien het behoorlijke belang in deze zaak raad ik je wel aan om in de strafzaak het dossier + ijkrapport op te vragen.
 
Laatst bewerkt:
ff een case voor de kenners: 8 jaar het rijbewijs, nog nooit een boete.

een paar maanden geleden wordt je staande gehouden 49 km te hard met motor in bebouwde kom, diezelfde week krijg je een boete met de auto 14 km te hard ( snelweg )

De boete met de auto is betaald, de boete met de motor is na 3 mnd nog niet binnen maar je krijgt er nog een boete bij met 100 km te hard buiten bebouwde kom ( radar, infrarood, geen staandehouding )

1. Kan gezien het bovenstaande verhaal dat ze alsnog je motor komen ophalen om er een pakketje van te maken ? inbeslagname ?
2. Nemen ze je normaal gesproken het rijbewijs af langer dan 6 mnd ?

ben benieuwd..... :]

gr


Hmm lees ut net, en moet toch zeggen dat dit een duurdere grap gaat worden.
Moet je weer ff naar de boetedatabase kijken:
overtredingenjc0.png


Dus 8 maanden onvoorwaardelijk rijbewijs kwijt en 4 maanden voorwaardelijk met proeftijd van 2 jaar.

Daarnaast een boete van 2200 euro waarvan waarschijnlijk 1/2 tot 1/3 voorwaardelijk met dezelfde proeftijd.

Heb je al voor moeten komen? (Lijkt me niet, maar kan)...
 
- De boete voor 49 te hard met de motor heb ik nog altijd niet binnen ( 3 oktober 2008 ) ???

groetteee
 
Laatst bewerkt:
- De boete voor 49 te hard met de motor heb ik nog altijd niet binnen ( 3 oktober 2008 ) ???

- Dat ander geintje van 100 km te hard met de motor blijft me denk ik bespaard...... Dit is 2 mnd geleden gebeurt, ik neem aan dat ik er anders wel iets van had vernomen toch? Ik heb toen ook geen flitsapparatuur + busje zien staan, een uur of 4 later wel....

Het is iig allemaal niet goed te praten en ik ga me ook een ander soort motor ( naked ) kopen waar de verleiding niet zo groot is om heel erg snel, erg snel te rijden !!!

groetteee
duurt altijd wel even hoor, vooral bij zulke snelheden..

Wel lekker als ie uiteindelijk toch niet komt :)
ik heb ook een keer een artikel 5 gekregen, maar boete noooit binnen gehad :?
T was ook op mijn verjaardag.. Mss daarom? :P
 
Dag allen,

Allereerst goede initiatief dit topic te starten. Alle lof aan de TS.

Ik heb dus afgelopen zaterdag avond omstreeks 21.00 uur mijn rijbewijs mogen inleveren. Gevalletje laser controle op een autoweg waar 100 km/uur de maximum toegestane snelheid was. Ik reed maar liefst 232 km/uur. Gecorrigeerd 225 km/uur. Motor en rijbewijs zijn beide in beslag genomen.

Mijn vraag is:

Wat staat me te wachten en wat voor actie moet ik ondernemen?

b.v.d.
 
Dag allen,

Allereerst goede initiatief dit topic te starten. Alle lof aan de TS.

Ik heb dus afgelopen zaterdag avond omstreeks 21.00 uur mijn rijbewijs mogen inleveren. Gevalletje laser controle op een autoweg waar 100 km/uur de maximum toegestane snelheid was. Ik reed maar liefst 232 km/uur. Gecorrigeerd 225 km/uur. Motor en rijbewijs zijn beide in beslag genomen.

Mijn vraag is:

Wat staat me te wachten en wat voor actie moet ik ondernemen?

b.v.d.
Als het goed is heb je een foldertje gekregen (of je gaat nog een brief krijgen) waarin alles is uitgelegd.
Kort gezegd, je RBW wordt opgestuurd naar de lokale OVJ, deze gaat kijken naar je geschiedenis en binnen 10 werkdagen moet er beslist zijn wat er verder gaat gebeuren.
Succes.
 
dit een goed en nuttig topic :Y

ik zat zelf ook met een vraagje:

vorig jaar ben ik gelaserd en staande gehouden voor 37 te hard waar normaal gesproken 60 mocht worden gereden. ik had dit niet in de gaten omdat achteraf bleek dat het verkeersbord weg was (gejat of e.d.) en ik op dat moment ervan uitging dat het een 80 weg betrof(en ja dan is het nog steeds te hard).

helaas was dit de 2de keer in 1 jaar tijd dat ik voor 30+ werd staande gehouden en ik had dus de boete uiterlijk de week voor kerst (2008) binnen moeten hebben.
Tot op de dag van vandaag heb ik hier niks meer van vernomen.
Betekend dit dat ik nu ontzettend veel geluk heb gehad of kan ik na zo'n tijd alsnog wat verwachten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
ik heb voor 49 te hard vorig jaar oktober ook nog niks vernomen, wanneer verjaard dit ?
Duurt dit altijd zo lang of heb ik wellicht geluk gehad en is er iets mis gegaan....
 
dit een goed en nuttig topic :Y

ik zat zelf ook met een vraagje:

vorig jaar ben ik gelaserd en staande gehouden voor 37 te hard waar normaal gesproken 60 mocht worden gereden. ik had dit niet in de gaten omdat achteraf bleek dat het verkeersbord weg was (gejat of e.d.) en ik op dat moment ervan uitging dat het een 80 weg betrof(en ja dan is het nog steeds te hard).

helaas was dit de 2de keer in 1 jaar tijd dat ik voor 30+ werd staande gehouden en ik had dus de boete uiterlijk de week voor kerst (2008) binnen moeten hebben.
Tot op de dag van vandaag heb ik hier niks meer van vernomen.
Betekend dit dat ik nu ontzettend veel geluk heb gehad of kan ik na zo'n tijd alsnog wat verwachten.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
moeilijk te zeggen natuurlijk omdat ik/we zelf de bekeuring niet hebben uitgeschreven. Maar het is nu wel erg lang geleden. Voor de zekerheid zou je de betreffende agent kunnen contacten.

edit; het zelfde geldt voor Hanneman81 natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
moeilijk te zeggen natuurlijk omdat ik/we zelf de bekeuring niet hebben uitgeschreven. Maar het is nu wel erg lang geleden. Voor de zekerheid zou je de betreffende agent kunnen contacten.

edit; het zelfde geldt voor Hanneman81 natuurlijk :)


Bedankt voor je antwoord *D , maar ik ga geen slapende honden wakker maken ;)

Gezien jouw antwoord denk je dus ook dat de kans dat we ( Hanneman81 en ik) de boete nog krijgen vrij klein is. hopelijk is dit een juist aanname.
 
Formeel mag er 2 jaar zitten tussen overtreding en voorkomen bij niet-Mulder zaken (lees: >30 te hard, >40 te hard op de autosnelweg). Aangezien "vorig jaar" minder dan 2 jaar geleden is, ben je er niet met zekerheid van af.
 
Dag allen,

Allereerst goede initiatief dit topic te starten. Alle lof aan de TS.

Ik heb dus afgelopen zaterdag avond omstreeks 21.00 uur mijn rijbewijs mogen inleveren. Gevalletje laser controle op een autoweg waar 100 km/uur de maximum toegestane snelheid was. Ik reed maar liefst 232 km/uur. Gecorrigeerd 225 km/uur. Motor en rijbewijs zijn beide in beslag genomen.

Mijn vraag is:

Wat staat me te wachten en wat voor actie moet ik ondernemen?

b.v.d.
Gefeliciteerd, géén overstekende kindjes tegen gekomen??? Weinig kans toe, het was tenslotte al 21:00...
 
Formeel mag er 2 jaar zitten tussen overtreding en voorkomen bij niet-Mulder zaken (lees: >30 te hard, >40 te hard op de autosnelweg). Aangezien "vorig jaar" minder dan 2 jaar geleden is, ben je er niet met zekerheid van af.

ok duidelijk .... -O-
bedankt voor je antwoord en ik wacht het wel af of die nog gaat komen.
ik hoop dat ik dit keer wel eens mazzel heb
 
:+
Begrijpen is ook een kunst: mensen die iets te snel rijden worden door moraalridders meestal om de oren geslagen met "er zal maar eens een kindje oversteken..."
(trouwens dat is nu "verkeersveiligheidsactie" op autosnelwegen in BE)
Vias Institute
Oeps, begreep je idd verkeerd. Dacht dat je idd z'n ridder was
 
Dag allen,

Allereerst goede initiatief dit topic te starten. Alle lof aan de TS.

Ik heb dus afgelopen zaterdag avond omstreeks 21.00 uur mijn rijbewijs mogen inleveren. Gevalletje laser controle op een autoweg waar 100 km/uur de maximum toegestane snelheid was. Ik reed maar liefst 232 km/uur. Gecorrigeerd 225 km/uur. Motor en rijbewijs zijn beide in beslag genomen.

Mijn vraag is:

Wat staat me te wachten en wat voor actie moet ik ondernemen?

b.v.d.

Was even op vakantie in Egypte. Ben weer terug:

Wanneer een agent je aanhoudt omdat je meer dan 50 km/h te hard reed, dan zal hij je rijbewijs moeten innemen. Daar beslist die agent verder ook niet over. Dat doet de officier van Justitie. Het rijbewijs moet binnen 3 dagen naar de officier van justitie worden gestuurd en die moet binnen 10 dagen beslissen of je het terugkrijgt of niet (zie antwoord van Ferrekau).

In die 10 dagen kun je de officier zelf benaderen en dat wil wel eens helpen. Wanneer je een bericht krijgt van de officier dat je het rijbewijs het niet terugkrijgt, dan kun je een 'klaagschrift' indienen bij de rechtbank. Meestal volgt er dan ook nog een zitting bij de raadkamer (zeg maar 'rechtbank'). Je hebt daar geen advocaat voor nodig, maar dat kan wel handig zijn.

In principe is dat klaagschrift een verzoek tot teruggave van inbeslaggenomen zaken. Daar valt nu ook je motor dus onder. Je kunt daarvoor dus ook een klaagschrift indienen.

Bovenstaande procedure geldt dus alleen voor de inbeslagname en is optioneel (met nadere woorden, je kunt die procedure in gaan, maar het hoeft niet).
Los daarvan wordt je nog een keer gedagvaard en moet je voorkomen bij de politierechter. Reken maar op veel centjes (€ 1.000 +) en een paar maanden rij-ontzegging!
 
Laatst bewerkt:
Was even op vakantie in Egypte. Ben weer terug:

Wanneer een agent je aanhoudt omdat je meer dan 50 km/h te hard reed, dan zal hij je rijbewijs moeten innemen. Daar beslist die agent verder ook niet over. Dat doet de officier van Justitie. Het rijbewijs moet binnen 3 dagen naar de officier van justitie worden gestuurd en die moet binnen 10 dagen beslissen of je het terugkrijgt of niet (zie antwoord van Ferrekau).

In die 10 dagen kun je de officier zelf benaderen en dat wil wel eens helpen. Wanneer je een bericht krijgt van de officier dat je het rijbewijs het niet terugkrijgt, dan kun je een 'klaagschrift' indienen bij de rechtbank. Meestal volgt er dan ook nog een zitting bij de raadkamer (zeg maar 'rechtbank'). Je hebt daar geen advocaat voor nodig, maar dat kan wel handig zijn.

In principe is dat klaagschrift een verzoek tot teruggave van inbeslaggenomen zaken. Daar valt nu ook je motor dus onder. Je kunt daarvoor dus ook een klaagschrift indienen.

Bovenstaande procedure geldt dus alleen voor de inbeslagname en is optioneel (met nadere woorden, je kunt die procedure in gaan, maar het hoeft niet).
Los daarvan wordt je nog een keer gedagvaard en moet je voorkomen bij de politierechter. Reken maar op veel centjes (€ 1.000 +) en een paar maanden rij-ontzegging!
Bike is weer opgehaald en is bij mij. Dus dat scheelt al. Ik wacht dee bericht van OvJ af. Thanks voor de info een tips.
 
Bike is weer opgehaald en is bij mij. Dus dat scheelt al. Ik wacht dee bericht van OvJ af. Thanks voor de info een tips.

Ja, je bike weer thuis hebben is wel een fijn gevoel ja.
Hou ons op de hoogte van het verloop!
Ik ben benieuwd wat er uit rolt.
 
Ik ben nog geen 21, heb als het goed is binnen een maand of wat mijn motor rijbewijs. Ik heb een motor gekocht. Een Kawasaki Zz-r250 met 26 kw op kenteken, te veel dus.
Ik heb een testbank uitdraai van de motordealer waar uit blijkt dat de motor na 17 jaar en de nodige kilometers minder dan 25 kw heeft. De verzekering heeft dit aanvaard en ik ben dus verzekerd. Echter, op het kenteken staat geen 25 kw.

Wat zullen de gevolgen zijn als ik aangehouden wordt? Of een ongeluk krijg op straf rechtelijk gebied? Is dit verantwoord, zolang ik deze uitdraai meeneem bij de andere papieren?

Heb de zoekmachine gebruikt, maar werd er niet veel wijzer van :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan