Checktool of je vanaf 1 feb. Antwerpen nog in mag

Een 2CV* is geen eend, maar een geit. En geiten laten best wel heel wat meer scheten dan een eend, dus veel meer co2 uitstoot.

niet helemaal waar, soms is een 2CV een koppeltje paarden. In het plat Leuvens (plat = dialekt) wordt een 2CV een [twieje pjeire] genoemd, en waar dat vandaan komt is wel duidelijk zeker ? ;)
 
In Duitsland mag je alleen nog maar de stad in, met auto's met drieweg kat, pakweg na 92 en diesels die voldoen aan euro iv. Nog een paar jaar en dan mag je er alleen nog maar in met hypermoderne auto's. Extra betalen is niet aan de orde. Auto's ket rode en gele stickers mogen geen enkele zone meer in.

De laatste keer dat ik met de auto in Duitsland was mocht ik met een gele Plakette nog het centrum in, maar dat is alweer even geleden. Sindsdien eigenlijk alleen nog maar met recente wagens gereden en dus geen problemen meer ondervonden.
 
in welke vorm minder? want ik neem even aan dat je fijnstof niet meegerend hebt voor het gemak.
dat een auto minder gebruikt wil trouwens ook niet zeggen dat hij minder uitstoot. in de tussentijd is er een hoop gedaan aan uitlaatgas nabehandeling maar dat was je vast ook even vergeten voor het gemak.

Laatst gelezen dat twee uur stoken met een houtkachel of allesbrander meer rotzooi in de lucht brengt dan 1100 km met een auto rijden.
Zouden ze al die vervuilers niet eens aanpakken :(
 
In Nederland is het al aangekomen...

Kreeg een brief van de belastingdienst, dat ik vanaf 2017 het volle pond aan wegenbelasting moet gaan betalen voor mijn Honda Civic hybrid. -O-

Het voordeel voor schone auto's wordt dus al afgebouwd.
Het nadeel van de belastingbetaler ook.
 
niet helemaal waar, soms is een 2CV een koppeltje paarden. In het plat Leuvens (plat = dialekt) wordt een 2CV een [twieje pjeire] genoemd, en waar dat vandaan komt is wel duidelijk zeker ? ;)
Klopt :Y

Omdat het twee cilinders heeft in boxer, en omdat de eerste modelletjes maar 400cc hadden, en ongeveer de kracht hadden van twee trekpaarden.
De naam 2CV slaat daarom ook op deux chevaux.

Maar we wijken af ... :P
 
In Nederland is het al aangekomen...

Kreeg een brief van de belastingdienst, dat ik vanaf 2017 het volle pond aan wegenbelasting moet gaan betalen voor mijn Honda Civic hybrid. -O-

Het voordeel voor schone auto's wordt dus al afgebouwd.

Een hybrid-auto is helemaal geen schone auto. Dus dat die het volle pond gaan betalen is niet meer dan logisch. Er zijn vooral heel veel hybrid's verkocht als lease-bak en dat vnl ivm de bijtelling. Milieu was voor veel lease-rijders nauwelijks interessant. Alleen het percentage bijtelling is wat er telt. Er zijn hybrids die zelden of nooit aan de stekker hangen. Daarom ook een normaal belasting-tarief. :t
 
En de oldtimers van meer dan 40 jaar oud, die mogen ook de Duitse steden in. Net als Antwerpen als ik de chektool mag geloven. (voor Rotterdam geld dat overigens ook)
Dat vind ik toch maar raar dat die leeftijdsgrens er is.
Een citroen 2cv uit 1975 mag er wel in, terwijl uit bouwjaar 1990 er niet in mag. Technisch zijn het dezelfde auto's...

Aha...........!!!
Dat is dan voor mij heel goed nieuws. Nog effe volhouden, want over 8 jaar kan ik overal weer ongestoord de stad vervuilen. In de tussentijd laveer ik maar een beetje tussen de "linkse-milieu-hobby-steden" door.

Als we zover zijn zal ik die linkse stads-bestuurders eens een flink poepie laten ruiken via mijn uitlaat!!
:W :W
 
Laatst bewerkt:
Klopt :Y

Omdat het twee cilinders heeft in boxer, en omdat de eerste modelletjes maar 400cc hadden, en ongeveer de kracht hadden van twee trekpaarden.
De naam 2CV slaat daarom ook op deux chevaux.

Maar we wijken af ... :P

2 pk zijn franse fiscale pk's van de 2cv.
De allereersten hadden 9-12 pk. De laatste in de buurt van de 30
 
Terug
Bovenaan Onderaan