chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

Dit is ook niet voor jouw ogen. Dit is voor India waar ze alle ICE brommers onder de 150cc verboden hebben. Ik denk dat de gemiddelde Sanket of Sajeed er wel blij van wordt.
En hoe laden ze die dan op, met de hand?

1628885946077.png
 
Dit is voor een kruip door sluip patrouille op de markt denk ik. _O-

Hier kwam vorige week een volledig opgetuigde BMW door de smalle winkelstraten waar je niet eens mag fietsen. 8)7 _O-
De politie is weer wat meer zichtbaar dit jaar. :P
Dan is het doel bereikt toch? Er is gezien dat er gesurveilleerd werd daar.
 
Dit is niet dezelfde die ik bedoelde, deze is erger.

Ze hebben de batterij en omvormer (neem ik aan, misschien lader ook nog wel) samengebouwd zodat het net lijkt op een motorblok, puur nep, maar de echte motor zit in het achterwiel.
Ze zijn alleen de nep ketting en nep uitlaat vergeten.

Geen idee waarom je dat zou willen.

Bekijk bijlage 1665152
Het is een goedkoop vervoermiddel wat gewoon bruikbaar is en niet op een stoomstrijkijzer lijkt..
 
Dit is voor India waar ze alle ICE brommers onder de 150cc verboden hebben.
Is dat zo? Lijkt mij onhaalbaar. Nog veel onhaalbaarder dan onze Westerse wereld tegen 2035 100% op EV's te doen rijden.

Edit: geen idee hoe het wat dat betreft op de Filipijnen zit.
Maar moest ik nu daar wonen zou ik daar nog sneller op EV over willen dan hier in B. Energiekost per km in NL is een groter verschil dan in B, maar in de PH groter, veel groter dan in B, ik durf zelfs te geloven groter dan in NL.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In India zijn ze al vijftien jaar strenger dan in Europa.
De Suzuki Alto werd daar nog gemaakt (+/-€4.000,-? _O-), maar milieu eisen hebben de productie iets van tien jaar geleden gestopt.

Om bij Suzuki te blijven, de V-Strom 650 zou later als enige dikke Soes nog voor de nieuwe wet aangepast gaan worden, maar in principe koop je geen Suzuki verbrandingsmotor meer boven de 250cc in India (algeheel verkoopverbod). Edit: de V-Strom is inmiddels gehomologeerd.

En in Egypte, Sharm El Sjeik was elke huurscooter al electrisch in 2009. 8)7

Europa loopt niet voor maar achter.
Derde wereld praktijken. :+
 
Laatst bewerkt:
In India zijn ze al vijftien jaar strenger dan in Europa.
De Suzuki Alto werd daar nog gemaakt (+/-€4.000,-? _O-), maar milieu eisen hebben de productie iets van tien jaar geleden gestopt.

Om bij Suzuki te blijven, de V-Strom 650 zou later nog voor de nieuwe wet aangepast gaan worden, maar in principe koop je geen Suzuki verbrandingsmotor meer boven de 250cc in India (algeheel verkoopverbod).

En in Egypte, Sharm El Sjeik was elke huurscooter al electrisch in 2009. 8)7

Europa loopt niet voor maar achter.
Derde wereld praktijken. :+
Ah ok. Toch kan ik mij moeilijk voorstellen dat pakweg 80% van de motoren daar al elektrisch rijdt :?
 
Ik las vandaag een bericht van het merk Brixton. Die zouden een nieuwe 1200 cc motorfiets lanceren waarvan het motorblok gemaakt wordt in China, het merk Brixton is Oostenrijks. Hier een foto:
 

Bijlagen

  • external-content.duckduckgo.com.jpg
    external-content.duckduckgo.com.jpg
    132,2 KB · Weergaven: 28
Ik vind het eigenlijk wel een goed gelukt ding. Ik weet natuurlijk niet wat voor prijskaartje daaraan gehangen gaat worden? Meer dan 7500 euro is voor mij gevoelsmatig de pijngrens. Wat zijn jullie gedachten hierover?
 
Ik vind het eigenlijk wel een goed gelukt ding. Ik weet natuurlijk niet wat voor prijskaartje daaraan gehangen gaat worden? Meer dan 7500 euro is voor mij gevoelsmatig de pijngrens. Wat zijn jullie gedachten hierover?
1.200cc en kleinere oplage.. :N
Je kan nu al diverse Brixton modellen kopen.
Voor €6.299,00 heb je een Crossfire 500X.
Brixton-Crossfire-500-500x-MotoPlus_12-1024x752.jpg

Het is best even zoeken naar een gave foto trouwens.
Ik heb er eerder naar gekeken. ;)

De 1.200 zal vast ook aantrekkelijk geprijsd worden.
Die schat ik dan op minimaal negen mille, maar net onder de tien zou zomaar kunnen.

 
1.200cc en kleinere oplage.. :N
Je kan nu al diverse Brixton modellen kopen.
Voor €6.299,00 heb je een Crossfire 500X.
Bekijk bijlage 1667576
Het is best even zoeken naar een gave foto trouwens.
Ik heb er eerder naar gekeken. ;)

De 1.200 zal vast ook aantrekkelijk geprijsd worden.
Die schat ik dan op minimaal negen mille, maar net onder de tien zou zomaar kunnen.

9 a 10 mille is echt veel te veel. Dat gaat hem niet worden. Net als Mash waar ze 6500 a 7000euro voor een 650 willen hebben. Dat is het gewoon niet waard naar mijn mening. Je ziet ook vaak dat die motoren nieuw aangeboden worden met bouwjaar 2019 of 2020,..lijkt me niet realistisch.
 
1.200cc en kleinere oplage.. :N
Je kan nu al diverse Brixton modellen kopen.
Voor €6.299,00 heb je een Crossfire 500X.
Bekijk bijlage 1667576
Het is best even zoeken naar een gave foto trouwens.
Ik heb er eerder naar gekeken. ;)

De 1.200 zal vast ook aantrekkelijk geprijsd worden.
Die schat ik dan op minimaal negen mille, maar net onder de tien zou zomaar kunnen.

Aardig model, zou je voor een prikkie gebruikt moeten kopen (of toch liever met garantie)
 
9 a 10 mille is echt veel te veel. Dat gaat hem niet worden. Net als Mash waar ze 6500 a 7000euro voor een 650 willen hebben. Dat is het gewoon niet waard naar mijn mening. Je ziet ook vaak dat die motoren nieuw aangeboden worden met bouwjaar 2019 of 2020,..lijkt me niet realistisch.
Het is wel leuk dat er nu ook dikkere motorfietsen uit China gaan komen.
Vorig jaar zag ik dat een Chinese licentiehouder het KTM LC8 blok ook vergroot heeft naar 1.300cc.
Dus daar gaat nog wel meer van komen.
Straks is overal op de wereld een zware je ware. :+
Hoewel er tegenwoordig ook veel leuke A2 motorfietsen zijn.
Ik gebruik er zelf eentje dagelijks (en op de 1.000 en 1.200 rij ik nauwelijks).

De Brixton 500 heb ik vorig jaar wel even overwogen.
Tien jaar geleden had ik een Loncin 250cc quad.
Prima blokje.. fabriek bouwt ook al heel lang de BMW F-serie blokken.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel leuk dat er nu ook dikkere motorfietsen uit China gaan komen.
Vorig jaar zag ik dat een Chinese licentiehouder het KTM LC8 blok ook vergroot heeft naar 1.300cc.
Dus daar gaat nog wel meer van komen.
Straks is overal op de wereld een zware je ware. :+
Hoewel er tegenwoordig ook veel leuke A2 motorfietsen zijn.
Ik gebruik er zelf eentje dagelijks (en op de 1.000 en 1.200 rij ik nauwelijks).

De Brixton 500 heb ik vorig jaar wel even overwogen.
Tien jaar geleden had ik een Loncin 250cc quad.
Prima blokje.. fabriek bouwt ook al heel lang de BMW F-serie blokken.
Ik zie ook 400cc twins die hier niet geleverd worden maar wel erg goed smoelen. Prijs vind ik wel erg hoog worden voor wat het is.
 
Ik zie ook 400cc twins die hier niet geleverd worden maar wel erg goed smoelen. Prijs vind ik wel erg hoog worden voor wat het is.
Ja, klopt.
En als ze wel hier komen dan pakt de importeur ook een leuke marge.
Nadeel van veel Chinese motoren (of Royal Enfield) is dat het vermogen ook nog oldskool is.
Als ik van mijn kleine G310GS over zou stappen wil ik wel wat winnen.
+10 pk en nog steeds een goede duoseat minimaal. :)
 
Sommige van die motoren lijken wel ergens op, maar zijn technisch uit de steentijd. Kleppen elke 3000 km stellen bijvoorbeeld. Chinezen besparen op de verkeerde manier.
 
Sommige van die motoren lijken wel ergens op, maar zijn technisch uit de steentijd. Kleppen elke 3000 km stellen bijvoorbeeld. Chinezen besparen op de verkeerde manier.
Bij deze Mash is het 6.000 kilometer.
Wat ook al belachelijk is. :Y _O-
PSX_20210820_225522.jpg

Oeps.. :X
PSX_20210820_230500.jpg

Hoe gaan de dealers dat in het vat gieten.. :P
Het is allemaal wel erg voorzichtig (overgenomen van het originele Honda Dominator blok en cross omstandigheden?).
 
Laatst bewerkt:
En het uiterlijk van een XT500. Daar moest de olie ook vaak weet ik nog.
Ik heb vroeger wel een Yamaha Majesty 250 gehad.
Elke maand verse olie.. want ik reed er 3.000 kilometer mee.
Maar 1 liter was niet zo spannend.
Geen oliefilter, alleen een gaasje. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan