chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

Ik heb een test gelezen in "Motorrad".
... En de vertaalde van Motoplus is toch heel positief.
Niets over de herkomst van de motor.
Heerlijke vering, luxe en netjes afgewerkte details, drie jaar garantie en 29 dealers in de Benelux. :)
 
Dat kan ik helemaal volgen. ;)
Ik kijk er anders tegenaan.
Je rijdt iets anders dan een Yamaha.
Hier ook een Corsaro gehad.
Het is alleen het merkje, maar toch wel apart.
En er klopt heel veel aan deze prijspakker.
Die prijs is juist het probleem., de inruilprijs bedoel ik dan. Het is goedkoper om een BMW of HD te kopen.
 
[pas op.. niet elektrisch] :')
Check de nieuwe Motor Morini X-cape 650.. :}
Hoogwaardige vering, zeven inch TFT scherm met BT.
Verlichting achter de bedieningsknoppen. Luxe. 8)7
Prima afgewerkt en drie jaar garantie.

Bekijk bijlage 1690301

Met de optionele spaakwielen nog onder de negen mille.
Blok is een variant van de Kawasaki Versus 650.
Er bleef zestig pk over.

Alleen het rijklaar gewicht had nog onder de 200 kilo gemogen. :P
Grappig ding maar toch nog 9 mille?
 
Dat niet, maar ik voel aan wanneer ik nog aan de safe side zit.
Zo kwam ik er achter dat het mogelijk is om zonder defecten veel kilometers met drie verschillende Ducati's te maken.
daarmee zeg je dus verhuld dat Ducati's probleemmotoren zijn? ;)
:+:+
 
Grappig ding maar toch nog 9 mille?
Met de spaakwielen, Brembo remmen met Bosch 9.1 ABS, volledig instelbare Marzocchi voorvork voorzien van dikke 50 mm binnenpoten, Koni schokdemper achter, RVS uitlaat bochten, aluminium achterbrug, LED verlichting rondom met dagrijverlichting, Pirelli Scorpion STR banden, 7 inch TFT dashboard met Bluetooth en bandenspanning in absolute waarde, verstelbare ruit.. en nog meer mooie details.. dan een verbruik in de test van 1:25.
Tel daar de drie jaar garantie zonder kilometer beperking bij op en je hebt een vrij compleet en bepaald geen budget boodschappen lijstje. ;)

De spaakwielen kunnen er vanaf, dan is de prijs in Nederland €8.599,-
In België dan vast onder de acht mille. -O-
Edit. €7.599,- :9~ :9~'(
 
Met de spaakwielen, Brembo remmen met Bosch 9.1 ABS, volledig instelbare Marzocchi voorvork voorzien van dikke 50 mm binnenpoten, Koni schokdemper achter, RVS uitlaat bochten, aluminium achterbrug, LED verlichting rondom met dagrijverlichting, Pirelli Scorpion STR banden, 7 inch TFT dashboard met Bluetooth en bandenspanning in absolute waarde, verstelbare ruit.. en nog meer..
Tel daar de drie jaar garantie zonder kilometer beperking bij op en je hebt een vrij compleet en bepaald geen budget boodschappen lijstje. ;)

De spaakwielen kunnen er vanaf, dan is de prijs in Nederland €8.599,-
In België dan vast onder de acht mille. -O-

In de test reden ze ook nog eens 1:25..
Aardig fietsje.
 
Dat dacht ik aanvankelijk, maar na 154.000 Ducatikilometers bleek dit niet zo te zijn. Misschien zijn ze wel gevoelig voor verwaarlozing, maar dat is wat anders.
Door stilstaan gaan ze stuk. Niet door regelmatig gebruik.
 
Die prijs is juist het probleem., de inruilprijs bedoel ik dan. Het is goedkoper om een BMW of HD te kopen.
Als Morini via China (dit kan je ook omdraaien :+ ) aan de weg blijft timmeren en er komen gestaag meer modellen en dealers, dan krijg je daar over drie jaar, als de garantie afloopt, vast een redelijke inruilprijs.
En dan kan je hem achterlaten voor een snelle EV. :]
 
Als Morini via China (dit kan je ook omdraaien :+ ) aan de weg blijft timmeren en er komen gestaag meer modellen en dealers, dan krijg je daar over drie jaar, als de garantie afloopt, vast een redelijke inruilprijs.
En dan kan je hem achterlaten voor een snelle EV. :]
Ik denk van niet, net als bij Benelli blijft het een gekocht merk. Met mindere prestaties en altijd een hoog gewicht en prijs. Dan klopt het plaatje niet, teveel geld voor wat het is. Een Chinees met badge.
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Ik denk van niet, net als bij Benelli blijft het een gekocht merk. Met mindere prestaties en altijd een hoog gewicht en prijs. Dan klopt het plaatje niet, teveel geld voor wat het is. Een Chinees met badge.
Dat ligt inderdaad wel voor de hand.
Maar dromen mag.. :+

De eerste Moto Morini uit Italië China is in ieder geval al gelijk een hele goede motorfiets.

PSX_20211030_233938.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt inderdaad wel voor de hand.
Maar dromen mag.. :+

De eerste Moto Morini uit Italië China is in ieder geval al gelijk een hele goede motorfiets.

Bekijk bijlage 1690880
Ik snap je, ikzelf heb weer helemaal niets met een 18 inch TFT scherm met BT en appbediening, ABS en tractioncontrol. Dat moet helmaal niet op een Italiaanse motor. Hij ziet er gelikt uit terwijl ik helemaal niets heb met allroads. Mogelijk maken ze nog een retro racer met kuip(je) in Corso Rosso natuurlijk. De Benelli 302 in groen zilver vind ik ook zo leuk en klinkt geweldig goed , weegt alleen over de 200 kilo droog en moet om de paar duizend kilometer onderhoud. Zo,n ding zou ik gebruikt nog wel willen kopen voor een duizendje of 3, lekker woon werk en in Amsterdam parkeren.
 

Bijlagen

  • 2017-Benelli-302R-3-1200x800.jpg
    2017-Benelli-302R-3-1200x800.jpg
    180,4 KB · Weergaven: 14
De meeste Italiaanse motoren rijden toch niet meer dan een paar 1000 km per jaar, ik zie het probleem niet.
Ho, ho, ik niet. Ik rij er gewoon op, er zit een koppelingsplaat in van een Fiat 1,9 JTD dus dat moet kunnen toch? Ik zie trouwens dat dit topic onder elektrische motoren staat, dat lees ik nu pas.
 
i agree with IJzervreter.

die grijs/groene benelli ziet er imo zeer goed uit, maar ICE's hebben hun eigen topic's. :X
misschien dat een mod op het idee komt om de boel hier op te schonen (wat toch de voorkeur heeft boven een slotje)
zodat het doel van dit topic (verzamelen van zoveel mogelijk merken+info over chinese E-motoren) overeind blijft...

en mocht benelli echt chinees zijn, dan zijn de elektrische modellen uiteraard welkom :t
 
Grappige is dat de meeste moderne motoren (eigenlijk alles) behoorlijk wat % uit chinees spul bestaat.
Europa is nog net iets beter in het fabriceren van beter staal en het beschermen tegen oxide.
Ook wordt alles nog net even wat beter in elkaar gezet en nagekeken.

Maar Europa probeert op een rare manier te voldoen aan de energie transitie.
Spullen ergens anders laten maken, dat is immers CO2 neutraal volgens de pennenlikkers.
Maar verder verandert er niet veel mensen zijn ook maar net iets intelligenter dan sprinkhanen,
dus het rendement om alles kaal te vreten beheersen wij beter.
De hoeveelheid olie raakt op en dat zal een prijs dingetje blijven.
Misschien rijden we straks wel bijna allemaal op de snelweg op elektrische scooters.

Wat me wel verbaasd is echter hoe goed de elektronica vaak is in dat goedkope scooterspul.
Ook bij de oudere scooters, accu er aan en het werkt.
Ook de gadgets blijken het heel goed te doen.
Ik heb al IP66 speakers besteld en een miniversterker met USB. Dus kan ik mijn scooter straks het
geluid geven van een stoomlocomotief of een dikke V8, misschien zet ik er zelfs een Ducati mp3 file op.

Op de nieuwe versie zit het ook al standaard;
Sunra Hawk
Ook in 80km/h versie.
Voorlopig misschien alleen als 'pekelfiets'?


@RR.
Dat gevoel heb ik nou vaak ook, hoe lang kan het nog mee.
Waarschijnlijk ook goed gevoel voor merkjes en typejes.
Ook 40 jaar oud spul blijft vertrouwen geven en het maar gewoon doen.
Dat is met Chinese scooters dan nog wel ff een dingetje, maar het vertrouwen
is toenemend :)
 
Vernam net dat de Chinezen nu ook de LFP (de wat goedkopere LTO)
batterijen mogen exporteren.
Ze mochten de techniek binnenslands wel gebruiken, daarbuiten moesten ze
rechten betalen.
Sinds vorige maand hoeft dat dus niet meer.
Dit gaat de boel nog meer versnellen omdat het daardoor steeds zinvoller
wordt om voor elektrisch te kiezen.
Immers langere levensduur en veiliger.
BYD de grote jongen uit China gaat veel techniek aan Toyota leveren en
waarschijnlijk ook aan Tesla.
De model 3 krijgt al een tijdje de LFP.
Zo te zien staat China in de startblokken om die techniek in Europa aan de man
te brengen.
Met de volgende crisis 'in zicht' zullen veel consumenten denk ik steeds meer gaan
kijken naar prijs en kwaliteit dan merk.
Het 'gevoel' voor een motorfiets ligt dieper, dat zal wat meer tijd vergen.
The joke is on Europe
 
Laatst bewerkt:
zag deze vandaag voorbijkomen op joubuis.
een a1 klasse crosser met een topsnelheid van 90kmpu...
vraag me af wat motorcrossers hiervan zouden denken.
zou ie voor de categorie wel voldoende in huis hebben, of is het toch meer een speeltje voor erbij???
 
Terug
Bovenaan Onderaan