Comstar velgen cb750 F2

fourspeed

Die hard MF'er
27 jul 2002
435
0
Deze kan ik dus overnemen
maar nu is mijn vraag,kunnen deze onder een cb500?
ivm de schijfrem achter en de grote van de velgen
 
schijfrem achter gaat lastig worden denk ik, of was je van plan dat te gaan hobby'en? Maten van de wielen zijn 19" voor en 18" achter. maar dat weet jij natuurlijk ook. breedte lijkt me niet zo'n probleem.

Kortom ik zou me nog eens achter mijn oor krabben.. :P
 
Voorwiel past denk ik wel (spaakwielen zijn van een 500 en een 750 uitwisselbaar) Hoewel een F2 een andere voorvork heeft, met oa de remtangen aan de achterkant van de vork. Achterwiel gaat vrijwel zeker niet passen. Een F2 achterwiel past niet eens in een 750K.
 
Die schijven is niet zo`n probleem,de klauwen enz. zitten er nl gewoon bij
Ik denk ook dat achter wel een probleem(pje) wordt,maar het lijkt me wel geinig m`n cbtje met schijfrem achter
 
Voorwiel past denk ik wel (spaakwielen zijn van een 500 en een 750 uitwisselbaar) Hoewel een F2 een andere voorvork heeft, met oa de remtangen aan de achterkant van de vork. Achterwiel gaat vrijwel zeker niet passen. Een F2 achterwiel past niet eens in een 750K.
De remtangen van de voorvork zitten bij mij ook aan de achterkant (ff voor de duidelijkheid het enigste wat nog is origineel aan m`n cb zijn het blok de tank en de achterbrug)
Ik zou alleen niet weten wat voor voorvork de vorige eigenaar erin geplaast heeft
En wat voor probleem gaat dat achterwiel dan geven?



 
Laatst bewerkt door een moderator:
De breedte gaat waarschijnlijk niet lukken. Een comstarvelg met schijf is breder dan een spaakvelg zonder. Ken iemand die op een K7 rijdt met een F2 (comstar)achtervelg en die krijgt z'n wiel niet uitgelijnd. óf z'n wielen staan recht achter elkaar, óf z'n tandwielen... :X

'K vind 't een aardige gok voor € 150,- (Heb ze ook zien staan :P )
 
en een achterbrug van een CB750F ('81) erin? dan moet het toch kunnen passen?
heb ik nog wel voor je liggen. (flesje wijn !!)
Gr. uit de Zaanstreek
Jos
 
Gij denkt alleen maar aan zuipen |( :+

Gun Jos ook wat, Peetje. Je weet toch dat ie pas weer een hoop onderdelen heeft aangeschaft en tja dat geeft natuurlijk wat " represailles " van lady Fast Friend,want die schuur van Jos die kan volgens mij niet meer dicht :+ dus give him a break. :+ :+
 
Gun Jos ook wat, Peetje. Je weet toch dat ie pas weer een hoop onderdelen heeft aangeschaft en tja dat geeft natuurlijk wat " represailles " van lady Fast Friend,want die schuur van Jos die kan volgens mij niet meer dicht :+ dus give him a break. :+ :+

We zullen hem eens gaan helpen om al die wijn eens te proeven 8-)
 
en een achterbrug van een CB750F ('81) erin? dan moet het toch kunnen passen?
heb ik nog wel voor je liggen. (flesje wijn !!)
Gr. uit de Zaanstreek
Jos
Ach weet je ik had gehoopt dat het eenvoudiger was (is het ook wel met die achterbrug :) )maar ik hou het maar bij m`n oude (verotte)comstars
anyway thanx

(dat flesje wijn verzinnen we wel een keer iets op)
 
Ach weet je ik had gehoopt dat het eenvoudiger was (is het ook wel met die achterbrug :) )maar ik hou het maar bij m`n oude (verotte)comstars
anyway thanx

(dat flesje wijn verzinnen we wel een keer iets op)

Je hebt toch wel een heel erg vette fiets Capi! maar vertel eens zijn ze dan echt zo rot de velgen die je nu hebt? hoezo rot bedoel ik?
 
De breedte gaat waarschijnlijk niet lukken. Een comstarvelg met schijf is breder dan een spaakvelg zonder. Ken iemand die op een K7 rijdt met een F2 (comstar)achtervelg en die krijgt z'n wiel niet uitgelijnd. óf z'n wielen staan recht achter elkaar, óf z'n tandwielen... :X

'K vind 't een aardige gok voor € 150,- (Heb ze ook zien staan :P )

Toen ik mijn Bol, sorry heet nu CB900RR, voor de eerste keer ging verbouwen, met die eerste achterbrug met brace erin, had ik dat zelfde probleem. Ik heb toen een stuk van de tandwieldrager afgehaald en toen kon ik de zaak wel uitlijnen! had wel geen stofkeerring maar aangezien ik toch een poetser ben zat ik daar niet zo mee en een grote O-ring deed ook zijn werk.
 
Je hebt toch wel een heel erg vette fiets Capi! maar vertel eens zijn ze dan echt zo rot de velgen die je nu hebt? hoezo rot bedoel ik?
Bij de achtervelg zijn sommige platen/schijven? verbogen en terug gebogen door de vorige eigenaar en sommige bouten zijn vastgelast (how low can you go |( )
Maar omdat ik ze helemaal mat zwart heb gespoten valt het niet zo op
 
Je zou eens kunnen opmeten wat de breedte is vanje huidige achterbrug en wat de diameter is van de as. Ik kan wel aan een achterbrug komen voor weinig, Jos FF heeft nog die "flesjewijn wielen" liggen. Ik kan ook wel aan schijven en remtangen voor je komen.
 
Je zou eens kunnen opmeten wat de breedte is vanje huidige achterbrug en wat de diameter is van de as. Ik kan wel aan een achterbrug komen voor weinig, Jos FF heeft nog die "flesjewijn wielen" liggen. Ik kan ook wel aan schijven en remtangen voor je komen.
eehhh.... die flesjewijnwielen zijn al weg hoor...
waren trouwens lekkere flesje(s) (australisch, van een goed jaar... :9~ )
 
Sorry, dubbel.... heb net een flesje cognac so;daat gemaakty met een maat van me..
=soldaAT
= gemaakt
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Peetje als we daar op in gaan dan praten wij straks ook zo als Jos hierboven. :+ :+
Is dat wel verstandig? :+ nah maar ach wat geeft dat
 
eehhh.... die flesjewijnwielen zijn al weg hoor...
waren trouwens lekkere flesje(s) (australisch, van een goed jaar... :9~ )

Nou dat is mooi Jos, weer wat plaats in die schuur :+ maar Capi geen nood ik heb dan evt ook zelf nog een setje wielen liggen, Drink wel niet zo veel wijn als Jos maar daar zouden we best uit komen.
Afin, we horen het wel van je als je er mee verder wil.
 
Nou dat is mooi Jos, weer wat plaats in die schuur :+ maar Capi geen nood ik heb dan evt ook zelf nog een setje wielen liggen, Drink wel niet zo veel wijn als Jos maar daar zouden we best uit komen.
Afin, we horen het wel van je als je er mee verder wil.
Met een brok in m`n keel zit ik hier :+ ,
Maar zonder gekheid ik ga morgen kijken bij een cb750 van 76 met wat glijschade dat wordt waarschijnlijk m`n volgende project dus ik hou me nog steeds aanbevolen
 
Terug
Bovenaan Onderaan