CR 750, jou mooiste?

Ook leuk: een CR voor op 't circuit en een K0 voor op straat! :)

full
 
Hey Rene, die OVER Honda is ook een gave motor om zo te zien.Kleur kunnen we over twisten maar de fiets op zich vind ik mooi.
Heb ik ook een piep klein fotootje van gevonden.
full
 
Ik zat eigenlijk al te wachten Nap tot jij jou kennis hier met ons zou delen.
Dat zijn de details die een "replica" van een "model" onderscheiden.

Beiden zijn mooi en iedereen moet voor zich zelf bepalen wat hij/zij wil bouwen.

REPLICA;
full
 
Hi Edwin,
Gaaf ook die oude plaatjes.
Die doen het altijd goed
Hier ook nog 1 van Dick Mann met grote beker in Daytona
full
 
Ik zat eigenlijk al te wachten Nap tot jij jou kennis hier met ons zou delen.
Dat zijn de details die een "replica" van een "model" onderscheiden.

Beiden zijn mooi en iedereen moet voor zich zelf bepalen wat hij/zij wil bouwen.

Ik ben nog steeds bezig om wat dingen in te scannen en voor je op cd te branden. Zou ik jouw postadres nog via de mail mogen ontvangen dan weet ik waar het heen moet. Het is ook weer niet zo dat ik nou alle wijsheid in pacht heb hoor, gewoon een kwestie van plaatjes kijken en partslisten nabladeren.
 
Ik zat eigenlijk al te wachten Nap tot jij jou kennis hier met ons zou delen.
Dat zijn de details die een "replica" van een "model" onderscheiden.

Beiden zijn mooi en iedereen moet voor zich zelf bepalen wat hij/zij wil bouwen.

REPLICA;[afbeelding]
Replica of model...wat is het verchil?het blijven look a like's...
Er is er geen een exact als het orgineel..volgens mijn bescheiden mening.
Waarchijnlijk is het orgineel niet eens meer geheel orgineel?
Als we maar plezier in het bouwen hebben heb zelf ook ooit zoiet "model"gebouwd.

Gr Ed..
full
 
Hoi Ed.

Het plezier in het bouwen van de motor moet het belangrijkst zijn.
Ook als daar wel eens een avond tussen zit waarin niks lijkt te lukken.

Als je geen schik hebt in het bouwen ben je niet goed bezig en dan maakt het niet uit of je een complete replica wilt bouwen of een ander spatbord wilt monteren.

Ik kan ook met veel plezier kijken naar een motor waar met inzet aan gebouwd is.
Ideeen opdoen en informatie opzoeken hoort daar ook bij.
Het plezier zit er ook in om met anderen over deze hobby te praten en van gedachten te wisselen.

Zelf bouw ik ook geen replica. Het is me ten eerste veel te duur en ik wil veel onderdelen zelf maken.
Anderen hebben het geld er voor over en kunnen originele onderdelen aanschaffen, prima.

Zal vanaaf nog een foto opzoeken om te posten
 
Dit is eigenlijk de basis van de CR.

Met deze motor won Honda de 24 uur van Le Mans.
En het winnen van deze race was voor Honda een voorwaarde om te gaan racen op Daytona.
full
 
hier de motor die na het winnen van Le Mans naar Japan werd verscheept.
Men plakte woldraden op de stroomlijn en scouts langs de baan moesten observeren en noteren hoe de luchtstroom langs de motor was.

Zeg maar een windtunnel in het echt.
full
 
Ook werd er heel veel geexpirimenteerd met de vorm en afmetingen van de kuipen.
Hier 1 van de modellen die gemaakt werden om de hoogste topsnelheid te kunnen behalen op het circuit van Daytona.
De smalste stroomlijn haalde de hoogste topsnelheid.
Dit kon pas worden bereikt nadat de buitenste 2 uitlaatbochten zo'n 12,5cm naar binnen werden gezet.
Nu was de stroomlijn van de Honda CB 750 gereed om deel te nemen aan de race in Amerika
full
 
Das vette shit Eric,

Heb je nog meer beelden en een paar details over de gebruikte onderdelen?

gr
Coos
 
Hoi
Hier enkele gegevens en foto's.
Ik ben begonnen met een frame van de CB750F2 ,er werden de nodige verstevingen aan gebracht, tank en olietank zijn de aluminium replica's voor de CR.
Voorvork is van de GL1000 , deze staat veel breder wat mij betere stabiliteit geeft en is ook 37mm dik. T-stuk en bovenplaat zijn aangepast van de CMX450. Het achterwiel is van de Yamaha TX750 uit 1972 en werd helemaal bewerkt en aangepast.De schakel en rempedaal is aangepast naar kabel van de CBR900RR van 1998.Carter verluchting en batterij houder is een eigen ontwerp dat mooie onder het zadel zit. Bevestiging van het motorblok op het frame werd ook op de nodige plaatsen versterkt.Ook de achterbrug werd verstevigd. Het spatbord voor is eigenmaak met de beugels van een Suzuki.
Zoals je ziet een mix van de modelen en merken maar tocht een mooie geheel denk ik.
Sportieve Honda Groeten. Eric
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan