Da's pech, tandwiel weg

Vanochtend dan toch de motor op komen halen, kreeg ik in de middag een belletje. De dealer concludeerde inderdaad ook al dat de as vervangen zou moeten worden, maar dat zal wel een te duur grapje zijn dus zetten ze er een tweedehands blok met ongeveer evenveel km's in. B| Die moet uit Duitsland komen en hebben ze dus volgende week vrijdag pas uitsluitsel over. Daarna kan het nog eens 3 weken duren omdat moeilijk moeilijk vakantie moeilijk etc je kent het wel. Mooi, zit ik dus een maand (en de mooiste van het jaar wel te verstaan) zonder motor :(

Dit lijkt me hét aangewezen moment om te onthullen wie deze dealer nou is...
Nee hoor, wil gewoon m'n verhaal kwijt, ervaringen delen, ideeen opdoen, etc. Dealer zwart maken doe ik wel als ik face-to-face met de verkoper sta :W
 
Kun je niet beter de koop ontbinden? Lijkt me dat het vertrouwen in deze motor zo goed als weg is.
 
Nee hoor, wil gewoon m'n verhaal kwijt, ervaringen delen, ideeen opdoen, etc. Dealer zwart maken doe ik wel als ik face-to-face met de verkoper sta :W

Hoho, niet om een dealer zwart te maken hoor..., gewoon om te weten hoe de dealer dit afhandeld, dat kan dus ook zéér positief zijn...... ;)
En trouwens ben ik ook nog 'ns van mening dat het vervangen van de as een stúk goedkoper is dan een blok, in en uitbouw moet tóch zowieso gebeuren...
 
Laatst bewerkt:
Hoho, niet om een dealer zwart te maken hoor..., gewoon om te weten hoe de dealer dit afhandeld, dat kan dus ook zéér positief zijn...... ;)
En trouwens ben ik ook nog 'ns van mening dat het vervangen van de as een stúk goedkoper is dan een blok, in en uitbouw moet tóch zowieso gebeuren...

Maar als dan je blok nog uit elkaar moet halen om de as te vervangen ben je toch meer tijd kwijt. En tijd = geld. Alleen het blok wisselen lijkt mij toch een stuk goedkoper.
 
Hoho, niet om een dealer zwart te maken hoor..., gewoon om te weten hoe de dealer dit afhandeld, dat kan dus ook zéér positief zijn...... ;)
En trouwens ben ik ook nog 'ns van mening dat het vervangen van de as een stúk goedkoper is dan een blok, in en uitbouw moet tóch zowieso gebeuren...

Daarnaast zou ik persoonlijk liever m'n eigen blok houden. Weet je tenminste wat je hebt. Niet dat ik wantrouwig van aard ben, maar ik zou me toch zeer afvragen of dat nieuwe blok dan wel echt evenveel km gereden heeft.

Aangezien de dealer een heel blok vervangen goedkoper acht dan die as vervangen, denk ik niet dat het nieuwe blok de wereld mag kosten..
 
Ik zou ook niet accepteren dat er een andere blok inkomt. Die as moet vervangen worden en anders koop ontbinden en geld terugeisen en kijken naar een andere motor.
 
Wat een grap.

Ik heb precies hetzelfde gehad en heb ook mn draad verkloot.

Wat blijkt, de borgclip die je moer borgt moet je omduwen tegen de moer aan.
Omdat er best wat krachten op komen te staan komt er speling en kan de moer losraken.
Hierdoor heeft je moer dus ruimte om los te komen en valt in je bakje (rammelt).
Borgclip loopt eraf, tandwiel + ketting en blijft op je schroefdraad hangen en weg schroefdraad.


Kan levensgevaarlijk zijn.

Ligt dus niet aan de slijtage zoals hier en daar gesuggereerd wordt :)
 
Gewoon garantie op dat andere blok afdwingen, heb je nog recht op ook trouwens...
 
Gewoon garantie op dat andere blok afdwingen, heb je nog recht op ook trouwens...
Je hebt er ook recht op dat het blok dat je in eerste instantie kocht gerepareerd wordt, en je niet met een motor met twee verschillende nummers komt te zitten omdat de garage het kleinste deel van het werk wil overslaan om een beetje manuren te besparen. Goed laten oplossen of alles laten ontbinden. Het hele nut van bij een dealer kopen is dat dit soort shit netjes wordt opgelost, anders kun je net zo goed particulier kopen.
 
Moet je misschien eens wat meer gas geven....
:+


toen ik hem kocht met 18k kan ik je verzekeren dat er voldoende gas mee is gegeven en power wheely's.
bij 22k zei een dealer dat ik nog 1000k kon rijden met de set.
heb hem vervangen bij 24k maar het was nog niet op maar better safe than sorry en er een nieuw setje op gezet.

Maar goed, ik moet zeggen dat ik mijn ketting en tandwielen ook erg goed onderhield.
om de paar honderd km de hele bende reinigen en weer smeren en tussendoor altijd kijken of die nog lekker in het vet zat.
 
Wat betekend een ander blok voor de verkoopwaarde als je hem ooit weer weg wilt doen? Ik zou er ook niet mee akkoord gaan om zomaar het blok te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan