De crashes op M-F

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Allereerst.. dit topic is niet om te stangen / te stoken/ te zeiken of moraal ridder gedrag te vertonen.. En niet om iemand of meerdere personen rechtstreeks aan te spreken of te vallen.

Wat mij opvalt is dat er redelijk wat mf'ers onderuit gaan. Een aantal zonder blaam (denk aan orpheus bijv.) maar vast ook wel een aantal die zichzelf hebben overschat, die willen op boksen tegen de andere rijders, die hun zelf vergelijken met anderen.

Ik weet niet wat diegene zich in hun hoofd halen of willen halen, maar je rijd voor jezelf!! en voor je eigen kunnen!! ga nou eens niet proberen erbij te horen of nog wat harder te kunnen als je maten, wees verdorie es voorzichter met jezelf, die fiets jammer dan, maar je hebt maar 1 lichaam, en op geen van je onderdelen zit nog garantie hoor.

Hoop gewoon dat er wat motor rijders dit lezen en denken van tja. hij heeft gelijk, misschien moet ik es wat voorzichtiger doen of wat minder impulsief zijn.

Er zijn nu eenmaal mensen die beter rijden als jouw, dat is nu zo, dat is altijd zo.

So what?!?! maak je er niet zo druk om. Je hebt uiteindelijk alleen jezelf ermee. Beter leren rijden en afkjiken van elkaar is niet erg, maar jezelf op de proef stellen of tot op de limiet rijden...... tja..

be carefull out there.. je lijf is niet bestand tegen bomen/palen/asfalt/bruggen/auto's etc.. je garantie is over hoor..
 
:^ Volledig mee eens.

Helaas te vaak meegemaakt dat bepaalde mensen zich laten opnaaien, keer op keer weer en dat daar gevaarlijke toestanden door ontstaan. Oftewel ze rijden zichzelf bijna te pletter, maar erger nog vind ik dat ze vaak ook anderen in gevaar brengen. Ik kan me nog iets herinneren van een bepaald persoon die vorig jaar ons zo nodig bij wou houden (ondanks herhaaldelijke waarschuwingen om in EIGEN tempo te rijden, we wachten wel) en met 120 de bocht uitvloog zo het fietspad op. Liep gelukkig goed af maar je zult er maar fietsen als moeder met je kinderen. :X :(

Laat je niet opnaaien, er valt niks te winnen op straat, alleen maar te verliezen. Hetzelfde geldt met die kneedowns, focus je daar niet zo op. Ga je alleen maar geforceerd en krampachtig van motorrijden en da's niet goed.

Ik ben het er wel mee eens dus wat Emiel zegt... :P
 
eigelijk is't waar eh,hier gaat 't eigelijk meestal maar over ;jouw kneesliders zijn nog niet ontmaagd of jij hebt een schaamrand van 2cm op ja band.maar ik heb er nog niet veel van die 'posers' op hun bek weten gaan tenzij dat ze onervaren op een fiets kruipen die een paar cctjes teveel heeft voor hun handjes.doe toch gewoon je eigen weg,door zelf je gang te gaan en niet proberen de ander te volgen terwijl je dan beseft van méééé met wat ben ik nu bezig ,als ik nu moet vallen of.... dan ben je wel fout bezig want 't vertrouwen moet er zijn in de eerste plaats.Ik zie meer dan dikwijls van die 'kom we kopen ook zo'n r1 of gixx en we gaan es late zien op zolder hoe 't moet' de snelle jongens 'proberen' te volgen en resultaat == oh waar i s nr146 naartoe,zeker panne of zo en dan tuut ta tuut ,daar heb je 't weer.waarom je bike in de vernieling rijden als je'm heelhuids kan houden door eerst es sportief te leren rijden en dan je an die snelle stukken te wagen
 
Ik rij altijd voor mezelf, en weet waar mijn limieten liggen.Ik laat me raar of zelden uitdagen, en daag zeker zelf nooit andere motorrijders uit.Als ik met vrienden ga rijden is onze afspraak, dat we elkaar nooit proberen te overbluffen en zeker elkaar nooit inhalen in bochten.Ik heb het al meegemaakt dat ik een vriend op zijn bek zag gaan voor mij toen hij de bocht iets te snel nam, omdat hij ons wou volgen, maar daar de capaciteiten niet voor had.Gevolg een gebroken sleutelbeen, en een kapotte motor en ik kan je verzekeren, dat doet pijn dat je dat ziet gebeuren.

Ik heb normaal morgen mijn nieuwe motor, en dan ga ik het effe kalm aan doen tot ik de machine goed in de hand heb, want hij is wat aan de extreme kant zegt iedereen })
 
Op vrijdag 02 mei 2003 12:25 schreef Capoeirist het volgende:
...waarheid als een koe...

volgens mij sla je de spijker op zijn kop Capoe.

Het lezen van die crash topics, die relatief goed aflopen, is al erg genoeg. Een beetje voorzichtig en veel :] lol.
 
Helemaal mee eens met je verhaal.
Maar zodra er hier op het forum iemand een foto post van zijn motor is het eerste waar ALTIJD over gezeken wordt de grootte van de schaamranden. Houd daar ook ff mee op, iedereen rijdt voor zich. Ik snap wel als die persoon hier een grote bek opentrekt of stoere verhalen ophangt en dan zo'n foto laat zien dat je hem ermee uitlacht, maar je ziet dus veel mensen hun nieuwe fiets presenteren met als 1e reactie dat die schaamranden te groot zijn.

Amen :+
 
Ook ik ben het er helemaal mee eens.

In het verleden (ach je wordt een dagje ouder :P ) probeerde ik me wel eens te meten met snelle jongens op klaverbladen enzo. Echter ik ging een paar keer een tikkie te hard dat ik niet helemaal de gewenste lijn volgde(geen crashes hoor 0-) ). Ikzelf heb helemaal geen VRO of circuit ervaring terwijl die onbekende die voor je rijdt wellicht wel. Kortom, je weet nimmer wat je voor vlees je in de kuip (op de motor voor je) hebt ;)
 
idd daar sluit ik me bij aan
ik heb het in de week nog tegen men vrouwke gezegd dat ik vond dat er hier op mf serieus veel tegen de vlakte gingen
het is natuurlijk wel erg maar ik denk dat er veel zijn die zich laten opjutten door andere of andere willen nadoen
natuurlijk zen er ook valpartijen waar je zelf niks aan kan doen da weet ik ook
beter uw eigen tempo rijden en uw grenzen verleggen zo als het uw uitkomt
pakt de rest dieje bocht tegen 120 en gij voelt uw daar nie goe bij
dan pakt gij dieje bocht tegen 100
zo simpel is da
 
Ik voel weer een MF-groepsgedachte opkomen.. :+

Je hebt helemaal gelijk, maar je weet ook dat het in werkelijkheid vaak anders is.

Elke keer dat ik tot nu toe naar de Ring ben geweest was er altijd minstens een iemand die moest laten zien hoe 'goed' ie kon rijden of er zat weer iemand bijna letterlijk in het achterwiel van de ander te rijden.

Zelf vond ik het ook altijd vervelend om als langzaamste van de groep mee te gaan.
Je voelt je een derde been en probeert de rest niet te veel te laten wachten. Dan ga je boven je kunnen rijden met als resultaat dat je nog langzamer bent dan wanneer je je eigen tempo had aangehouden. |(

Ik denk dat we ons hier bijna allemaal wel schuldig aan maken.. O-)
 
zit wat in ja..

heb het zelf ook heel erg.. heb ook het idee als of dat een beetje normaal is:
mijn (ex)rijinstructeur zit ook continue zijn achterband aan mij te showen hoe snel hij al na 500 km zijn schaamrandjes er al mooi van af heb gereden.

ik zelf heb nu ook weer pas een andere band op zitten en ben al "druk" bezig daar de schaamrandje ervan af te slijten..

afgelopen disndag gind dat dan ook bijna mis :(

ik reed een bocht in en d8 midden in de bocht no gmooi ff aan het gas te trekken toen begon mijn achterband wel erg snel te lsijten als in: mijn achterwiel was aan het spinnen.. gellukig kon ik mijn motor nog onder controle houden en met een beetje tegen sturen uit de bocht komen.. mijn viendin reed achter mij en zij zag het en begon meteen al weer te waarschuwen dat ik niet zo onwijs moest doen... in eerste instantie von dik het erg cool . zo driftend de bocht uit.. maar heb volgensmij gewoon erg veel geluk gehad dat ik niet onderuit ging O-)

en het is zo zonde om jezelf en je motorfiets helemaal in puin te rijden puur omdat je zo snel mogelijk je "schaamrandjes" er van af wilt rijden.. |(
 
:} voor het verhaal van Capoeirist!
Laat jezelf gewoon niet opnaaien/opjutten/opjagen door de rijstijl van anderen.
[me]Spider begrijpt dat sowieso niet maar dat komt misschien omdat ze vrouw is :? [/me]
Liever wat langzamer door de bocht en heel blijven dan hard op je plaat gaan!
 
Knap verhaal Capoeirist!
xyxthumbs.gif
Hulde :}
 
:^ :^ :^
Helemaal mee eens.

Het domste wat je kan doen is jezelf gaan forceren en boven je kunnen gaan rijden, da's vragen om problemen.

Ik weet dat er een boel motorrijders zijn die een bocht veel harder doorblazen dan ik dat kan, maar dat boeit me voor geen meter, ik geniet er op mijn manier net zo goed van *D

Probleem is dat je motor een fout vaak errug hard afstraft.....
 
Dit verschijnsel wordt ook wel eens OVERMOEDIG WORDEN genoemd.

Lange tijd gaat het verleggen van je grenzen goed (gedreven door je motormaatjes of door jezelf opgelegd), maar dan ineens........En daar was je nog niet op voorbereid.

Ik ben van mening dat ELKE motorrijder een keer (of meerdere keren) een verhoogde rijvaardigheidsopleiding zou moeten volgen, als is het maar om de fouten die je maakt (en zelf nooit opgemerkt hebt), af te leren. En neem van mij aan dat ook JIJ die maakt. Ik heb nog geen motorrijder gezien die het vlekkeloos doet. Ik reken door het ijs zakken met motor even niet mee :X

Het lijkt me wel zo handig om te weten wat je nog kan doen als je in een onverwachte situatie beland op de weg (door anderen toegebracht of door jezelf veroorzaakt), maar vooral wat je NIET moet doen. Dat leer je niet in EEN dag, maar kan je wel helpen om die keer dat het gebeurd te overleven, omdat je toch iets van zo'n dag hebt meegepikt. De meeste handelingen zijn namelijk gebaseert op overlevingsinstincten. Voor motorrijden is deze handeling vaak funest. Je zult je dus handelingen moeten AANLEREN. Op zo'n dag wordt een basis hiervoor gelegd. Je zal het zelf moeten uitbouwen. In een aantal jaren!!

Ook leer je op zo'n dag wat voor motorrijders nu het grootste gevaar is. Corrado's vormen er een van ;) (en dit is een geintje!!!).

Doe een NVVM dag en je weet waarover ik het heb. Het maakt een andere motorrijder van je. Een betere!! Al heb je nog zoveel rondjes op het circuit erop zitten :z En ben nou niet eigenwijs, TT kan erover meepraten. O-)
 
Laatst bewerkt:
dank je dank je :) maar daar gaat het niet om..



Tuurlijk ben je trots als je schaamranden eraf zijn.. en een beetje plagen en zeiken over choppers of tupperware of duc's ;) ..ach dat hoort erbij..

Minder met je lul denken, zet je trots op zij. Als jij je fiets schade vrij kunt verkopen na een paar jaar heb je het goed gedaan (of je moet pech hebben), die maat van je verkloot ten eerste zijn eigen no claim, ten 2e onze verzekerings kosten, ten 3e het staat stoer maar wat leer je ervan , ten 4e iedereen maakt zich zorgen om je.. (terwijl het misschien je eigen schuld is het je het niet verdiend hebt)

Voor sommige is het harder.. die hebben een vrouw thuis zitten of kids.. die zitten echt niet te wachten hoor op een ex amateur coureur in een rolstoel (sorry als ik er mensen mee beledig)

Wees eerlijk tegen over jezelf en tegen over je fiets.. en ook wat MarkTT zegt.. die extra cursussen zijn er niet voor niets..

Niet iedereen heeft een engeltje op zijn/haar schouder... er hoeft maar "knip in de vingers" te gebeuren en het is allemaal voorbij..


(dit geld niet voor de circuit rijders en alle coureurs en weet ik wat natuurlijk, het gaat er puuur om dat je je niet moet laten opnaaien door wat of wie dan ook)

 
Terug
Bovenaan Onderaan